Gå til innhold

Hjelp til salgspris på x1800xt 512mb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortet är kraftigt får ca 9000 i 3dmark05. Ser satt kortet kostar ca 3400:- nytt, så det är ju ingen poäng o bytte heller om jag ikke får igen noe før det:-)

7417702[/snapback]

Dessverre er det slik med hardware at prisene synker mye over kort tid.

Regn med 90% pristap over 2 år hvorav mesteparten det første året.

Altså er skjermkort ingen god "investering" ;)

Lenke til kommentar
Kortet är kraftigt får ca 9000 i 3dmark05. Ser satt kortet kostar ca 3400:- nytt, så det är ju ingen poäng o bytte heller om jag ikke får igen noe før det:-)

7417702[/snapback]

Dessverre er det slik med hardware at prisene synker mye over kort tid.

Regn med 90% pristap over 2 år hvorav mesteparten det første året.

Altså er skjermkort ingen god "investering" ;)

7418083[/snapback]

Skjermkort er ingen investering, ingen tvil om det. men 90% tap over to år, neppe. Om kortet fremdeles fungerer 100% som det skal, burde man få ca. 50% av nypris i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Skjermkort er ingen investering, ingen tvil om det. men 90% tap over to år, neppe. Om kortet fremdeles fungerer 100% som det skal, burde man få ca. 50% av nypris i øyeblikket.

7418209[/snapback]

I følge deg bør f.eks. et 6800ultra være verdt omtrent 2500 i dag ?

Lenke til kommentar

7418209[/snapback]

7418355[/snapback]

Hva koster et slikt kort i dag da?

Ta så 50% av det. Derfor det står nypris i øyeblikket.

Lenke til kommentar

7418209[/snapback]

7418355[/snapback]

7418364[/snapback]

Du får vel ikke kjøpt slike kort nye idag ?

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

7418209[/snapback]

7418355[/snapback]

7418364[/snapback]

Du får vel ikke kjøpt slike kort nye idag ?

7418419[/snapback]

Komplett har noen demokort, du kan jo sjekke prisen på de. Men poenget var at jeg ikke mente 50% av nypris ved lansering, men på de prisene som er på kortene pr. i dag. Endel kort som blir solgt på bruktmarkedet er jo å få tak i butikkene også. Regner med at du skjønte det etter forrige post.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Komplett har noen demokort, du kan jo sjekke prisen på de. Men poenget var at jeg ikke mente 50% av nypris ved lansering, men på de prisene som er på kortene pr. i dag. Endel kort som blir solgt på bruktmarkedet er jo å få tak i butikkene også. Regner med at du skjønte det etter forrige post.

7418444[/snapback]

Jeg er fortsatt ikke enige i denne "snille" prisvurderingen din.

Se f.eks. dette eksemplet https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

I løpet av 1 år har altså prisen på dette falt med ca. 65 %. Tror du fortsatt ikke på et verditap på 90 % på 2 år ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7418444[/snapback]

Jeg er fortsatt ikke enige i denne "snille" prisvurderingen din.

Se f.eks. dette eksemplet https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

I løpet av 1 år har altså prisen på dette falt med ca. 65 %. Tror du fortsatt ikke på et verditap på 90 % på 2 år ?

7418614[/snapback]

Det var ikke vanskelig å skjønne hva "Morepower" mente.

For tidligere "toppkort" som ikke lenger selges (mao. nypris finnes ikke) så må du sjekke priser på lagersalg/demovare.. i tillegg til bruktmarkedet.

Du får *ikke* X1800XT til "gibort-pris" med mindre selger er i beit for cash.

Mener du virkelig seriøst at ett kort som koster f.eks. 4000 er verdt 400 etter 2 år?

Har du kommet til den konklusjonen etter å ha overvåket/overvært 100-vis av bruktsalg (skjermkort)?

Det er nesten så jeg lurer på om du sprer slik villedende info i håp om å "lure" deg til en "megadeal" fra en potensiell selger.. da gjerne en som er i beit for cash.. :D

Lenke til kommentar
Det var ikke vanskelig å skjønne hva "Morepower" mente.

For tidligere "toppkort" som ikke lenger selges (mao. nypris finnes ikke) så må du sjekke priser på lagersalg/demovare.. i tillegg til bruktmarkedet.

Du får *ikke* X1800XT til "gibort-pris" med mindre selger er i beit for cash.

Mener du virkelig seriøst at ett kort som koster f.eks. 4000 er verdt 400 etter 2 år?

Har du kommet til den konklusjonen etter å ha overvåket/overvært 100-vis av bruktsalg (skjermkort)?

Det er nesten så jeg lurer på om du sprer slik villedende info i håp om å "lure" deg til en "megadeal" fra en potensiell selger.. da gjerne en som er i beit for cash.. :D

7418752[/snapback]

Tja, jeg påstår bare at skjermkort generelt taper seg mye i verdi raskt.

Og, ja, jeg har holdt meg oppdatert på bruktmarkedet og ser hvor billig man kan kjøpe skjermkort som er knapt et år gamle. Nevner her noen eksempler: 7800gtx - 1000, 7900gt - 1400, x800xl - 600 osv. Og om enda et år hva skjer da ? I følge deg burde prisene altså stige da :!:

Edit: jeg har nylig kjøpt et skjermkort så jeg har ingen "skjult" agenda her ;)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I følge deg burde prisene altså stige da.

Dette er en litt merkelig tolkning av innlegg fra "morepower" og undertegnede.

Det er ingen tvil om at tidligere toppkort faller tildels kraftig i pris.

Det er heller ikke tvil om at noen "gir bort" sine skjermkort når de "må selge".

Da er det sikkert fint at det er noen "gribber" klare til å gjøre en god deal.. :)

Seriøst:

Det er ikke slik at ett bra skjermkort i snitt ikke har mer verdi enn 1/10 av opprinnelig pris 2 år etter kjøpsdato.

Det varierer nok en del.

Men akkurat nå er det nok slik at både CPU og skjermkort faller fortere i pris enn tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men akkurat nå er det nok slik at både CPU og skjermkort faller fortere i pris enn tidligere.

Da er vi vel omtrent enige ?

7424959[/snapback]

Omtrent.. :)

Vi er ihvertfall enige i at man ikke kan forvente seg å få gode priser på hverken tidligere "high-end" skjermkort.. eller tilsvarende CPU'er..

Det eneste som holder seg noenlunde i pris.. er vel "utrangerte" Socket-A CPU'er.. og hk for S478?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...