Xantix Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tenkte jeg kanskje skulle investere litt penger i bra sikkerhetsprogrammer men problemet i dag er jo at flere og flere har mer enn 1 pc i heimen. Dette vil jo gjøre det frykelig dyrt for en hustand dersom man skal kjøpe f.eks 3 antivirus program, 3 anti-spyware program, 3 firewall etc etc. Det blir jo en formue og det er ikke lenger uvanlig at en familie har 2 - 3 eller flere pc'er nå som prisene har rast. Hvordan gjør man med disse programmene dersom man må formatere og legge dem inn på nytt? Som med MS må man begynne å ringe for å legge dem inn på nytt? Ikke rart folk bruker piratprogrammer eller som meg prøver å finne nesten like gode gratis programmer. Eller er det slik at man får kjempetilbud dersom programmene er ment for flere maskiner i hjemmet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Løsninga på dette vil jo da være og lage seg et hjemmenettverk med HW antivirus og brannmurbok eller at man har en server som all trafikk inn og ut fra internett må gjennom som da kjører antivirus og brannmur. Bak serveren kan alle maskinene være ubeskyttet. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vil ikke det da gjøre nettverket veldig ubeskyttet mot virus via CD'er, usb-enheter o.l. da? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ikke dersom du lar all nettverkstrafikk gå gjennom maskinen som fungerer som brannmur og antivirus. Hver enkelt maskin vil jo selvsagt være sårbar slik du beskriver avhengig av hva du putter inn i maskinen. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 jeg bare synes at de som utvikler software må tenke litt nytt. Det er ikke slik som før at bare noen få hadde pc og da maks 1. I dag har nesten hver eneste hustand i vesten minst 1 pc og gjerne opp til flere. Da kan man ikke regne med at folk skal kjøpe software til hver maskin til full pris eller bare litt redusert pris pr lisens. Enda godt jeg har funnet gratis versjoner som ofte er nesten like gode og ofte til og med bedre enn kjøpeversjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå