Gå til innhold

Wii eller Xbox 360? Hva tror dere?

eikum

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har et lite dilemma her :p Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt spille konsoll, ettersom PlayStation3 blir utsatt til neste år :(

Valget er mellom Xbox 360 og Nintendo Wii..

Jeg liker helst å spille fotball spill, regner ikke med at dette kommer på Wii.. Vis det kommer lurer jeg spent på hvordan det kan bli ^^

Også vil jeg gjerne ha en konsoll som kan streame video fra et eksternt komponent.

I skrivende stund som dere sikkert er enige om er XBox 360 valget..

meeeeeeen......

Wii er jo en helt annen spille opplevelse enn Xbox 360, har selv prøvd Wii for ca 5 uker siden. Syntes dette var utrolig morsomt, men jeg tror kanskje det kan bli litt kjipt i lengden :(

Også har jeg aldri likt spillene som kommer på Nintendo generelt, synes de kun er laget for små kids, vis noe skjønner hva jeg mener :)

Så sleng gjerne inn hvorfor jeg burde velge Wii eller Xbox 360, så blir jeg veldig glad:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min subjektive mening er at du bør gå for Xbox360. Spillmessig får den noen gode oppfølgere fra forrige generasjon gjennom Halo 3, Fable 2, Forza Motorsport 2, GTA 4, Resident Evil 5, PGR 3 og 4, og sannsynligvis Ninja Gaiden 2.

I tillegg er den etter min mening de andre konsollene sterkt overlegen når det gjelder storslåtte, nye IP'er gjennom f.eks. Mass Effect, Too Human, BioShock, Alan Wake, Two Worlds, Overlord, Gears of War, Blue Dragon, Lost Odyssey, Crackdown, Elveon, Lost Planet, Dead Rising, Viva Piñata (alle eksklusiver/konsolleksklusiver), og multiplatformtitler som Assassins's Creed, Army of Two, Kane & Lynch etc. Atpåtil finner du jo også oftballspillene som du sier er viktige for deg på 360'en :)

Wii har selvsagt sine sterke sider den også, men du sier du er redd for at styremekanismen kommer til å bli kjip i lengden, og her er jeg veldig enig med deg - kanskje spesielt for oss som er vant til bruke en gamepad. Når du i tillegg ikke er begeistret for Nintendo sine spill, tror jeg egentlig du bør styre unna denne konsollen.

Der har du i hvert fall mine tanker.

Lenke til kommentar

Altså, som du beskriver er jo 360 det klart beste alternativet for deg...

Så sleng gjerne inn hvorfor jeg burde velge Wii eller Xbox 360, så blir jeg veldig glad:)

Marcus Fenix & Master Chief banker Link & Mario anyday...... (IMO) ;)

Endret av Drunk In Public
Lenke til kommentar
med 360 kan du og kameratene dine sitte rolig i sofa/stoler mens dere spiller, + at det er bedre grafikk

7415570[/snapback]

Så med en Wii kan ikke han og vennene hans stitte rolig i en sofa/stoler og spille? Se på IGN(?) folka når de fikk prøve en Wii, så bra chill ut :p

Anbefaler trådstarter å skaffe en 360, pga fotballspillene.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har hatt min Xbox 360 i over et år nå, og elsker den hardt. Hardt.

Allikevel liker jeg Wii bedre og synes den rett og slett er morsommere å spille med. Det spørs jo selvsagt hvilke spill du vil ha, men jeg mener fortsatt at Wii har en rekke gode spill. Det er jo subjektivt. Men hvis du liker å ha det gøy - kjøp en Wii. Streame video er det bare Xbox 360 som har muligheten til ja. Men jeg tviler ikke på at det kommer en haug fotballspill til Wii etterhvert, og at Wiimoten fungerer bra til det også.

Hva med begge to? En Wii nå som den er så billig, så har du den til jul og kan spille multiplayer med venner og familie? Så kan du kjøpe Xbox 360 ved en senere anledning?

Uansett, valget er ditt, og lykke til! :D

Xbox360 fordi det er litt bedre grafikk, og du kan sitte i ro og slappe av mens du spiller, istedenfor å måtte stå oppreist og vifte rundt omkring med armene.

Xbox360 har de beste spillene for deg, med mindre du er under 10.

Nå har ikke jeg lyst til å diskutere eller ødelegge emnet, men her tar du totalt feil.

Så sant emnestarter kjøper en konsoll på grunn av grafikken, er det vesentlig ja. Men skriver han det? Nei. Man trenger overhodet ikke å stå oppreist og veive med armene for å spille med Wii. Haha, tror du virkelig det? Du tar fullstendig feil.

Spillene er igjen kun en smaksak. Wii har ikke bare spill til personer under 10 år, jeg kommer faktisk ikke på noen eksklusive Wii-spill som er målrettet barn.

Endret av Aylars
Lenke til kommentar

7415659[/snapback]

Er ikke fotballspill bare spill unge folk? Det er ikke noe voldelig i de spillene, og alle kan være god i det.

# Worms 4: Mayhem

# Worms™ Forts Under Siege

# Tetris Worlds™3

# Super Bubble Pop

# Super Monkey Ball™ Deluxe

# SX Superstar™

# Tecmo Classic Arcade

# Teenage Mutant Ninja Turtles™

# SpongeBob Square Pants:Battle for Bikini Bottom

# Soccer Slam

# SeaWorld: Shamu's Deep Sea Adventures

# Sega GT 2002

# Scooby Doo™: Night of 100 Frights

# LEGO® Star Wars® New

# FIFA 2003

# FIFA 2004

# FIFA Street

# FIFA World Cup 2002

# Egg Mania™: Eggstreme Madness

# Euro 2004

# F1 Championship Season 2001

# Euro 2004

# Digimon® Rumble Arena®

Det finnes nok av barnespill på 360.

Lenke til kommentar

7415659[/snapback]

Er ikke fotballspill bare spill unge folk? Det er ikke noe voldelig i de spillene, og alle kan være god i det.

# Worms 4: Mayhem

# Worms™ Forts Under Siege

# Tetris Worlds™3

# Super Bubble Pop

# Super Monkey Ball™ Deluxe

# SX Superstar™

# Tecmo Classic Arcade

# Teenage Mutant Ninja Turtles™

# SpongeBob Square Pants:Battle for Bikini Bottom

# Soccer Slam

# SeaWorld: Shamu's Deep Sea Adventures

# Sega GT 2002

# Scooby Doo™: Night of 100 Frights

# LEGO® Star Wars® New

# FIFA 2003

# FIFA 2004

# FIFA Street

# FIFA World Cup 2002

# Egg Mania™: Eggstreme Madness

# Euro 2004

# F1 Championship Season 2001

# Euro 2004

# Digimon® Rumble Arena®

Det finnes nok av barnespill på 360.

7415828[/snapback]

Svært få av de spilla som egentlig er 360 spill da...Tror samtlige av de nevnte fotballspillne er vanlige xbox spill...

Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg at FIFA ikke kommer ut på Wii etterhvert. Og hittil ser det jo ut som EA faktisk tar seg tid og ressurser til å lage ordentlige Wiiversjoner av spillene sine(I motsetting til en viss annen utgiver med ambisjoner om å bli størst på Wii).

Og hvis konsollen blir populær både i Japan og Europa må jo Pro Evolution komme også.

Mario Striker er vel eneste annonserte fotballspillet til Wii ennå, og det er jo ikke akkurat et realistisk fotballspill, men det blir spennende å se hvordan de løser kontrollen og om det virker som den har potensiale for mer realistiske fotballspill også.

Uvant kommer det helt sikkert til å bli, men det er jo ikke alltid en dårlig ting.

Lenke til kommentar

En liten missoppfatning at Nintendo bare har spill for små unger, for det er ikke sant. Men selvfølgelig, det er opp til en vær hva de synes, jeg for min del har en liten ungen i magen så Nintendo passer meg perfekt.

Men over til ditt valg, om du er interesert i fotball spill ville jeg valgt en X360 uten å tenke på det. Wii er ganske ny på markedet så tenker du må vente litt før du får et fullverdig fotball spill på konsollen. X360 har vært etablert i over året nå og har en del fotballspill.

Det kommer så mye ann på spillsmak når du skal velge konsoll. Jeg velger en Wii for Twilight Princess kommer ut på konsollen, samt at du får tilgang til de gode gamle klassikerne om du kjøper en Wii. 7 konsoller under samme plast er ikke så aller værst.

Men innerst inne er det opp til deg og din spill interesse. Om du føler at Nintendo's lanserings spill som CoD3, Red Steal og Twilight Princess appelerer til deg, skal du velge en Wii. Om du heller vil ha fotball spill, som du selv sier du vil ha, velger du en X360.

Lenke til kommentar

Hva slags spill som er for barn er relativt. For meg er Pokemonvarianten et barnespill. Mario og Zelda er langt fra barnespill i mine øyner, selv om for eksempel mario er bra lik pokemon.

Noen personer synes alle de spillene er for barn, de liker da bare spill som GoW, Doom, GTA o.l, helt greit det.

Så er det de som synes at aldersgrensa på spillet avgjør om det er et barnespill, det vil si, er det blod i spillet så er det et spill for de voksne ungene, og om det ikke er blod i spillet så er det selvsagt et spill som barn kan spille, men ikke de voksne ungene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...