illest Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det stemmer. Trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne det...men så, hvor ofte ligger det sand i veibanen på en motorvei? 7481748[/snapback] Hvor ofte ligger det andre ting som ikke hører hjemme der da? Oljesøl, bensin/diesel, kjølevæske, asfaltolje osv? Ganske ofte... Hvor vil du egentlig med det spørsmålet? Jeg skrev at uhellet i videoen skyldtes sand, men det kan like gjerne være noe annet, som nevnt over. 7481818[/snapback] Det er vel heller sjeldent at det er noe merkbart søl på motorvei e.l. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Tråden handlet vel om hvor rask en 740 er... (og fortvil ikke, dag-erik. Filmen er fjernet, så folk slipper å se en film det tydeligvis ikke er noe poeng i) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (og fortvil ikke, dag-erik. Filmen er fjernet, så folk slipper å se en film det tydeligvis ikke er noe poeng i) 7484920[/snapback] Oki, greit nok. At det ikke var noe poeng i den var bare min mening, følte det mest som skryt .. Men bare min mening som sagt. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Kan vi legge denne død nå? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, det kan vi nok helt sikkert Lenke til kommentar
azazel91 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 den bruker ca. 9,5 sek på 0,100. de e ganske stor forsjell på automat og manuell gir, får meir ut av motoren me manuell... ambefaler manuell Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Over 9 sekunder på 0,1 meter? Det var tregt.. Lenke til kommentar
illest Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Over 9 sekunder på 0,1 meter? Det var tregt.. 7531132[/snapback] Hehehe.. Lenke til kommentar
sierra90 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 arti tråd folkens... holdt på å dette a stolen ..... men men... generelt sett går volvo meget bra (i fritt fall og medvind vell å merke) men det som er best med dem er for det første at de er bygget slik som biler skall bygges..... sving forran å driv bak.... å ikke nok med det så tar det 2 gjærdestolper, 4 autovern, 1 grøft å 2 fjellvegger før man får bilen til å harke litt.... (en liten vannpytt i 60 for å drepe den totalt) så dette er ekte pansertralle fra det stolte sverrige.... beste bilen i gata vist man skal øve seg på drifting uten å være redd for at indre organer skal skrumpe inn eller andre slike ufyselige saker... topp bil spør du meg.. hadde vært dau i dag vist jeg kjøpte fiat eller noe liknende som førstebil... Lenke til kommentar
volvo242gt Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Heisann! Er det noen som har peiling på hvor lang tid en volvo 740 turbo bruker fra 0 til 100 km/t? Isåfall, er det da stor forskjell mellom manuelt gir å automat? Var bare litt nysgjerrig ;p ikke hør på de som sier at volvo 740 turbo, er EPA....EPA har max lovlig fartsgrense på 30kmt...og har da ikke bruk for noe turbo..heh...en volvo 740 turbo, med 182 hk. bruker knappe 8 sek fra 0-100...med automatgir, bruker dn nærmere 9 sek...! ps, volvo 760turbo og 740turbo har to forskjellige motorer! Lenke til kommentar
d3vil Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Heisann! Er det noen som har peiling på hvor lang tid en volvo 740 turbo bruker fra 0 til 100 km/t? Isåfall, er det da stor forskjell mellom manuelt gir å automat? Var bare litt nysgjerrig ;p ikke hør på de som sier at volvo 740 turbo, er EPA....EPA har max lovlig fartsgrense på 30kmt...og har da ikke bruk for noe turbo..heh...en volvo 740 turbo, med 182 hk. bruker knappe 8 sek fra 0-100...med automatgir, bruker dn nærmere 9 sek...! ps, volvo 760turbo og 740turbo har to forskjellige motorer! 7767363[/snapback] Hei! Kan du fortelle litt mere eller? er litt blond på hva som er forskjellen mellom de 2:p. Er 760 bedre eller?=) Lenke til kommentar
Galain Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ikke hør på de som sier at volvo 740 turbo, er EPA....EPA har max lovlig fartsgrense på 30kmt...og har da ikke bruk for noe turbo..heh...en volvo 740 turbo, med 182 hk. bruker knappe 8 sek fra 0-100...med automatgir, bruker dn nærmere 9 sek...! ps, volvo 760turbo og 740turbo har to forskjellige motorer! 7767363[/snapback] 8 Sek fra 0 til 100? Ville heller kjøpt meg Peugeot 405 Mi16 hvis jeg først skulle ha hester. Kjører fra 740 TIC, 200SX og M3 på rettstrekke og hvertfall i svinger. Ligger som FY. Det beste av alt? Koster latterlige 15-20 lapper Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 så en Mi16 kjører fra en M3? Det var dagens... Lenke til kommentar
Galain Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) så en Mi16 kjører fra en M3? Det var dagens... 7859401[/snapback] Prøv først, kom tilbake med konklusjon etterpå Hilsen en som har prøvd Endret 4. februar 2007 av Galain Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Rett fram går jo ikke en mi16 stort bedre enn bilen min. Og min bil er ikke akkurat noen racebil. Mi16 må ha rimelig gode kjøreegenskaper for å henge på f.eks en e30 m3, som har høyere toppfart og raskere akselerasjon Lenke til kommentar
Galain Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Rett fram går jo ikke en mi16 stort bedre enn bilen min. Og min bil er ikke akkurat noen racebil. Mi16 må ha rimelig gode kjøreegenskaper for å henge på f.eks en e30 m3, som har høyere toppfart og raskere akselerasjon 7869182[/snapback] første avsnitt en påstand. Andre avsnitt knuser du din egen påstand ved å si at du faktisk ikke har prøvd. Rett fram går den etter boka noen tidels sekund dårligere. Du får prøve kjøreegenskapene til en Mi16, så kan vi snakkes etterpå Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Volvo242GT: ps, volvo 760turbo og 740turbo har to forskjellige motorer! Så vidt jeg vet så er de motorene temmelig like. B230 motorer begge to... Mulig litt forskjell i styrke på råder og forgasser... Men ikke noe mer utover det... Endret 5. februar 2007 av Jyztrik Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg tror ikke noe på at 740 og 760 har forskjellige motorer. Eneste forskjellene er eventuelle forskjeller fra år til år på motorene Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hmh en festlig gjeng her.. kan ikke grine for at folk driver med og dyrker en sport, som alt av stat og samfunn bannlyser på lang vei.. hadde det ikke vært for statens trangsynte polisi på bilsport hadde flere av dere kunne sittet å sagt AKKURAT det samme om f.eks. unger som spiller fotball i gatene! og det virker ikke som det er mange som har særlig peil på volvo heller her.. riktignok er det noen som har gravd frem riktige tall på 0-100, eller noenlunde, er som sagt mye forskjellig som blir oppgitt, er jo riiimelig stor vektforskjell på kjipeste og rikeste utgavene..så da blir det fort et sekund opp/ned, men rundt 8-9sek med manuell.. første 760turbo kom med B23ET, denne var fra 82-83/84, i 84 kom 740, og turboutgaven av denne fikk en ny motor som heter 230ET, 760turbo har samme motor fra da av. b23ET er den kraftigste av alle rødblokk motorene, med smidd veiv, smidde M råder og smidde stempler, bunndelen her er den som tåler definitift mest, og så å si skuddsikker for folk flest(tro meg, folk FLEST) med 230ET motoren begynte volvo med noe nytt, som de kallte lavfriksjons motoren, dette går egentlig bare ut på at ting er laga så lett som mulig, som resulterer i svakere deler, og som tåle mindre. slik varte det frem til 89/90, da hadde b230ft overtatt for 230et i 88/89, og fikk i 90 tykker råder. en ET råde er 9mm tjukk, 90+råden er 13mm. sånn, har jeg hvertfall fått en liiten utblåsning! håper dette blir satt pris på av noen og kan ta lærdom av det.. om noen er helt uenig i dette kan dere henge meg på bilforumet.net, under samme navn. en liten ting til, det med at folk som ikke engang har lappen skal sitte å uttale seg om type sidelengs kjøring, er delvis enig, delvis uenig. folk som har peiling kan uttale seg om litt av hvert, som ikke engang vet hva det dreier seg om, og hvordan ting går for seg, dere kan for min del bare la være å si noe..det blir bare for dumt alikevel, og vi som liker å kjøre sidelengs kjøre akkurat like breit, og prøver oss akkurat på de samme plassene uansett hva dere sier, vil dere ha "oss" av veien, syt til staten og la oss få områder rundt forbi det går an å få kjørt fra oss litt, så blir vi alle fornøyde mvh B230ft Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 med 230ET motoren begynte volvo med noe nytt, som de kallte lavfriksjons motoren, dette går egentlig bare ut på at ting er laga så lett som mulig, som resulterer i svakere deler, og som tåle mindre. slik varte det frem til 89/90, da hadde b230ft overtatt for 230et i 88/89, og fikk i 90 tykker råder. en ET råde er 9mm tjukk, 90+råden er 13mm. Heisann, jeg satt selv og tenkte på hvor mye latterlige utsagn som var i denne tråden. En del folk her inne bør få seg busskort istedenfor lappen, er min tanke hittil. ALLE som har lekt med bil, om det er på bane, på snø, på is, etc. mener jeg PERSONLIG at er bedre sjåfører før leking enn etter. Hvordan de vil bruke denne økte kontrollen, er jo opp til enhver, enten kan man holde seg til bane, kontrollerte områder, el. lign., eller man bryter lover/regler. Det man må tenke på, er jo at om man lærer seg å sladde, så kan man redde inn uventede situasjoner! Når man feks. får en uventet vintersladd ut i et kryss, hva gjør olga på 69?? hun kræsjer, mens ola nordmann som kan sladde greier å kontrollere bilen. Ps. ikke tro jeg sier nå "kom an, sladd på offentlig vei!", jeg kjører selv en del på bane, men banetilbud er DÅRLIG, det er dyrt og har restriksjoner. Så vi får vente på at politikerene en gang kanskje skjønner at ungdommer trenger å rase fra seg i kontrollerte former. Jeg personlig er rett og slett utslitt etter en hel dag med herjing på bane, hvor man kan herje så mye man vil, sladde+++.. Anbefaler dere (som ikke bare er bedrevitere uten lappen) å stille opp på street legal+++.. Man trenger ikke å ha en veldig rask bil for å ha det morro! Er en del vanlige biler med der også. Jeg må ellers påpeke noe ang volvomotorer i sitatet mitt: Som nevnt tidligere i tråden, går ikke forskjeller i motorene på ft vs et, men da på årsmodell. 1989' b230et har sterke råder, samme råder som 1989 b230ft. I usa, hadde de FT motorer før vi hadde det i Europa, de hadde feks b21ft, mot vår b21et. Differansen var jo sprutet, ikke råder++. Ellers, er den sterkeste motoren en b230, nærmere bestemt b230ft 93'-> B230ET har bedre topp, ft nyere type har bedre turbomanifoil, bla bla bla bla. Jeg ville ellers også likt å se den MI16 ta en M3 hahaha.. har hørt to andre skryte over Mi16 før, så jeg regner med den må være rene raketten?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå