Gå til innhold

hjelp med å forstå java

Anbefalte innlegg

Jeg skal opp til java eksamen for 3 gang nå. Jeg sliter veldig med å lære meg selv det grunnleggende i java. Var utrolig uheldig da klassen min hadde en utrolig dårlig java lærer, som etter semesteret ble avsagt. :(

Jeg sitter med bøker som lær java på 21 dager, og programmere i Java. finner de norske bøkene lettere å forstå. Men jeg sliter med å komme meg gjennom kapitel til kapitel, og nå har det bare stoppet opp. Jeg klarer ikke helt sette meg inn i programmerings tankegangen. Har også vært så mange flere fag dette året, at jeg ikke har kunnet få jobbe så mye på java :dontgetit:

Er det noen som kunne hjulpet meg litt med hvordan jeg skal kunne sette meg inn i tanke gangen på java OOP? Noen anbefalninger av nettsider jeg kan lese på som er på norsk?

takker for all hjelp!

mvh

h_k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Lei problemstilling. Jeg vet ikke om det er noen gode bøker til å lære seg dette her, jeg. Tror rett og slett du må begynne med å programmere, jeg antar du har en del oppgaver i en av bøkene dine du kan jobbe med, så får du heller stille spørsmål her når du sitter fast.

Dette med OOP kommer ikke før du kan språket relativt godt og klarer å løse de fleste enkle oppgavene.

Jeg kan alltids legge ut noen av oppgavene jeg har gjort her og så kan du spørre hvis det er noe du lurer på i kildekoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...