ivarka Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hei! Skal hjelpe faren min med PC-kjøp og har landet på en Dimesion E520. Dell sine sider foreslår automatisk "Grunnpakke, 2 års hjemmeservice" til 1112kr. Sikkert smart om pc'n har feil, men er det verdt det? Jeg har bygget mine egne pc'er de siste ti-årene så har litt erfaring. Pleier det være problemer en ikke kan finne ut av selv med Dell sine pc'er? Og til sltt ett off-topic spørsmål: Han har et Billion ISDN-kort....det bør ikke by på problemer å få det til å funke? Ivar Endret 3. desember 2006 av ivarka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ikke verdt det etter min mening. om det skulle bli et problem ville jeg heller sendt den inn framfor å betale 1112 kroner for å få dem hjem. om feil oppstår 3 ganger så kan du jo også heve kjøpet. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ring til Dell. Er du heldig så får du det gratis. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hente- og bringeservice på reklamasjoner får man gjerne fra Dell, også etter at garantien er utløpt for de som velger billigste alternativ. Jeg antar at de foretrekker dette framfor den ekstra logistikken de får ved å registrere og behandle mottak av pakker (og evt. tilbakeføring av portoutgifter) om 'reklamasjonskundene' hadde måttet sende inn varene selv. På stedet-service/utbytte er dermed det eneste alternativet det er verdt å betale for, og da bare hvis man ikke klarer seg uten varen et par dager ved en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Dersom du har den datakompentansen som det virker at du har, så er det ikke noen poeng i å betale ekstra til Dell. Ikke med mindre du vil at de skal komme og hente maskinen i stedet for at du sender den inn ved en eventuell reklamasjonsak. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du sparer litt tid ved at de henter, i stedet for å sende inn selv. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Valgte det laveste garanti nivå da jeg kjøpte min Dell Inspiron 8600. Fikk feil på den her i høst. Da kom posten og hentet den hjemme hos meg, når den var reparert fikk jeg den levert på døren. Garantien var gått ut, men i Norge har vi noe så fint som forbrukerkjøpsloven som sier at en datamaskin skal vare i 5 år. Så eneste grunn til å velge 2 års hjemme service er at du slipper å vente, fordi en tekniker kommer hjem til deg og reparerer den. Endret 14. desember 2006 av phoen|x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå