Gå til innhold

Nintendo DS, kommer jeg til å bruke den?

Complexity

Anbefalte innlegg

Nå er det snart jul.. og jeg har fått spørsmål om hva jeg vil ha i julegave..

2 av mine kompiser er ganske sikker på at de får Nintendo DS..

men er litt usikker på om jeg kommer til å få bruk for det om jeg ønsker meg det..

Kommer aldri til å få råd til spill til den.

men har noen spørsmål..

Er det mye minne på den? kan man legge inn ting som msn og slikt (som jeg har sett folk har hatt) rett på minnekortet?

Vil jeg bruke den mye eller vil den bli lagt på hylla etter en uke?

hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du kan bruke av ekstrautstyr har ikke jeg så mye peiling på.

Men broren min har en slik en maskin, og den er fet nok.

Det nye ser ganske stilig ut. Men grafikken på spillene er lite revolusjonerende kan en trygt si. Hadde det vært opp til meg som digger gadgets en stund, hadde den vært brukt mye første uken. :p

Vurderte PSP selv som koster rundt 1400 kroner på elkjøp, men spørr meg selv jeg også; har jeg brukt for det? DS var forøvrig aldri aktuelt i mitt tilfelle. Dessuten spiller den ikke de helt gamle spillene, bare Advance :(

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en haug med programmer, bilder og spill er det PSP du vil ha.

Jeg solgte DS og kjøpte PSP. Det dummeste jeg har gjort :no:

DSen har bedre spill synes jeg. Mye mer nyskapende.

PSP har ps2 spill(gta,bil og sportsidiot spill) :tease:

Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og spiller Animal Crossing på søstra mi sin DS(Rosa) hehe :p

DSlite Svart er på ønskelista :yes:

Lenke til kommentar

Det er ikke med minnekort eller noe sånt når du kjøper DS, men du kan få kjøpt til noe .... eh, hva het det da? Mediadock eller noe sånt, og da er det med overgang til SD-kort så du kan legge over filmer, musikk og muligens programmer. (vet ikke om noe av dette er 100% riktig, men det er ganske nært det jeg husker å ha sett)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har råd til spill så sier det seg selv at du ikke kommer til å få noe ut av DS. DS er som kjent en spillmaskin. For å bruke den må du ha spill. Hvis du ikke har noen spill så ja, da blir den liggende på hylla, for da har du jo ikke noe å bruke den til.

Lenke til kommentar

Skal du ikke ha spill, er jo PSP flott (så lenge du har minnekort - 2gb anbefales). Har ikke vært stort borti DS, men PSP kan du i hvertfall stappe med musikk, filmer og bilder. Det skal vel gå an å laste ned små spill og legge inn, så vidt jeg vet (har ikke prøvd selv thou.). De billigste spillene er ikke så dyre heller :)

Lenke til kommentar

du kan kjøpe DS-X, da får du 512mb til rådighet som du kan laste ned spill, programmer, mp3 og filmer på... men er ganske dyr da... anyways så kan du alltids bruke DS'n til å chatte me kamerata dine hvis dere går i samme klasse eller no(er dritfett å ha karikatur konkuranse om morsomste lærer karikatur i timen eller snakke piss mens lærern gjennomgår noe... bare noen tips;)) Du trenger heller ikke å ha spill for å spille MP med DS... Hvis kamerata dine har fete spill så kan du alltids laste ned fra dem når du skal spille mot dem.

Men DS er jo mest brukt når du er på reise da så er greit å ha noen singleplayer spill å loke me... èt DS spill er jo ikke så fryktelig dyrt (rundt 400kr) og hvis du går til innkjøp av Mario Kart ell New Super Mario bros så har du jo spill som er morsomme å spille alene + at de er morsommere å spille mot de to kamerata dine som får DS... :)

DS er kanskje den maskina jeg bruker mest til spilling i huset(og jeg har en ganske kurrant spillmaskin av en pc) men nå har jo jeg en god del spill til ds'n og så er kanskje ikke rart... Hehe...

Men for meg, og dette er kanskje viktigst, så ville jeg aldri gått til innkjøp av en DS hvis jeg ikke hadde råd til hvertfall èt spill... Det er en spillmaskin og er ment for å spilles på. Men hey, er det umulig å ønske deg DS OG spill da?

Lenke til kommentar

Litt på siden: DS-X koster vel litt mer enn det du betaler for to spill... Jeg har sett på den selv, og det hadde vært greit å flytte spillene mine over på denne for å slippe å bytte kassetten hele tiden... Men det er vel neppe noen måte å få over spill+savegames fra spillkassettene mine til DS-X?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Litt på siden: DS-X koster vel litt mer enn det du betaler for to spill... Jeg har sett på den selv, og det hadde vært greit å flytte spillene mine over på denne for å slippe å bytte kassetten hele tiden... Men det er vel neppe noen måte å få over spill+savegames fra spillkassettene mine til DS-X?

7415315[/snapback]

mener at det er det... men da må du kjøpe enda en ting :p hehe...

Lenke til kommentar

Takk for tipsene :)

må nesten få tenkt meg om jeg har bruk for den..

tenkte å ha litt bilder\musikk og slikt på den..

og etter at alle jeg kjenner som har hatt psp, har solgt dem så tenkte jeg bare på ds..

Er så å si alltid blakk, så er vel kansje dumt å få noe som må brukes penger på.. så kansje jeg velger flatskjerm istede..

men fortsett med å gi erfaringer :)

Lenke til kommentar

7415315[/snapback]

Jo, hvis du ripper dine egne carts. Men da må du ha spesial-utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...