ZayCon Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hvilken type harddisk er vanligst og best? (S-ata, IDE osv)! Noen merker som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Ingen er best. Det avhenger helt av hva man skal bruke den til. Spesielle produsenter har sine egenskaper, og hver serie har også sine egenskaper. Når det gjelder tilkobling, f.eks SCSI, SATA, osv. så gjelder egentlig det samme der. Man kjøper f.eks ikke SCSI-disker om det ikke er nødvendig (pga. pris). For normale desktop-maskiner bruker man S-ATA der det er mulig. Endret 3. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Okei! Noen som har noe å anbefale? Det er altså det samme om det er IDE eller S-ATA? Det funker uansett? Noen som har noen eksterne og anbefale, som ikke er altfor dyre Endret 3. desember 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Samsung har veldig gode disker. Ellers er seagate ett godt valg. EDIT: Så ikke at du skulle ha eksterne. Endret 3. desember 2006 av Poizon Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Generelt anbefaler jeg Hitachi sin Deskstar-serie. Dette er stillegående, kjølige og kjappe disker. Altså disker som har veldig mye av det gode. Ellers har man serier som er spesielt gode på ett eller to punkter, f.eks: WD Raptor: Hastighet. Samsung Spinpoint: Støynivå. (Dette rettet mot interne disker, disse kan også brukes eksternt med kabinett beregnet for det) Endret 3. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 WesternDigitak MyBook er en meget god ekstern harddisk. Sitter ved siden av en nå. Denne har god ytelse og ser bra ut. Jeg har 250GB utgaven og kan varmt anbefale den. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Ellers har man serier som er spesielt gode på ett eller to punkter, f.eks:WD Raptor: Hastighet. Samsung Spinpoint: Støynivå. 7414772[/snapback] Jeg har disker fra både Samsung (160GB fra den serien hvor 160GB var høyeste kapasitet) og Hitachi (250GB, T7K250), 2 plater i hver disk altså, og jeg synes ærlig talt at Hitachien er hakket mer stillegående når den er idle. Endret 4. desember 2006 av KAS Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Kjøpt meg en Intern Harddisk nå Har ikke tatt den inn enda, men gleder meg Kjøpte Samsung Spinpoint 500gb <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå