Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Fikk denne mailen i dag, selvom jeg aldri har eller har planer om å handle hos Walmart. Så hva er dette? Svindel? Hva tjener de på å sende ut slike mailer? Den kom fra adressen [email protected] Dear Customer, Thank you for ordering from our internet shop. If you paid with a credit card, the charge on your statement will be from name of our shop. This email is to confirm the receipt of your order. Please do not reply as this email was sent from our automated confirmation system. Date : 29 Nov 2006 - 14:50 Order ID : 37679041 Payment by Credit card Product : Quantity : Price WJM-PSP - Sony VAIO SZ370 C2D T7200 : 1 : 2,499.99 Subtotal : 2,449.99 Shipping : 32.88 TOTAL : 2,482.87 Your Order Summary located in the attachment file ( self-extracting archive with "37679041.pdf" file ). PDF (Portable Document Format) files are created by Adobe Acrobat software and can be viewed with Adobe Acrobat Reader. If you do not already have this viewer configured on a local drive, you may download it for free from Adobe's Web site. We will ship your order from the warehouse nearest to you that has your items in stock (NY, TN, UT & CA). We strive to ship all orders the same day, but please allow 24hrs for processing. You will receive another email with tracking information soon. We hope you enjoy your order! Thank you for shopping with us! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Virus i vedlegget? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Fikk denne mailen i dag, selvom jeg aldri har eller har planer om å handle hos Walmart. Så hva er dette? Svindel? Hva tjener de på å sende ut slike mailer? Den kom fra adressen [email protected] Dear Customer, Thank you for ordering from our internet shop. If you paid with a credit card, the charge on your statement will be from name of our shop. This email is to confirm the receipt of your order. Please do not reply as this email was sent from our automated confirmation system. Date : 29 Nov 2006 - 14:50 Order ID : 37679041 Payment by Credit card Product : Quantity : Price WJM-PSP - Sony VAIO SZ370 C2D T7200 : 1 : 2,499.99 Subtotal : 2,449.99 Shipping : 32.88 TOTAL : 2,482.87 Your Order Summary located in the attachment file ( self-extracting archive with "37679041.pdf" file ). PDF (Portable Document Format) files are created by Adobe Acrobat software and can be viewed with Adobe Acrobat Reader. If you do not already have this viewer configured on a local drive, you may download it for free from Adobe's Web site. We will ship your order from the warehouse nearest to you that has your items in stock (NY, TN, UT & CA). We strive to ship all orders the same day, but please allow 24hrs for processing. You will receive another email with tracking information soon. We hope you enjoy your order! Thank you for shopping with us! 7414653[/snapback] Den ber ikke om noe da....Er sikkert en som har bestilt og brukt din e-mail.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vedlegget er litt mistenkelig ja. Det er en pdf.exe fil, noe som ikke virker lovende... En vanlig Adobe fil heter jo bare .pdf uten noe .exe bak seg? Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 har du sjekket mailen og vedlegget for virus da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 PDF.exe ja... virusmail det der. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vedlegget er litt mistenkelig ja. Det er en pdf.exe fil, noe som ikke virker lovende... En vanlig Adobe fil heter jo bare .pdf uten noe .exe bak seg? 7414689[/snapback] Bingo....Overså den. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vedlegget er litt mistenkelig ja. Det er en pdf.exe fil, noe som ikke virker lovende... En vanlig Adobe fil heter jo bare .pdf uten noe .exe bak seg? 7414689[/snapback] Stalltips: Aldri, jeg gjentar, aldri åpne .exe filer med mindre du er sikker på at de er legitime og kommer fra en pålitelig kilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg tenkte meg at det var virus ja... Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg tenkte meg at det var virus ja... Åpnet du .exe filen? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Neida, seff åpnet jeg ikke vedlegget, er jo ikke dum heller! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 The supposed PDF attachment is really an executable named 37679041.exe, which is detected by AV vendors by various names. Kaspersky named it Backdoor.Win32.Haxdoor.lf. Symantec detects it as Backdoor.Haxdoor.R and others are calling it a variant of Goldun. Whatever you call it, it's quite an evil piece of malware. Haxdoor typically uses rootkit technology to mask itself. Haxdoor is known to steal passwords, give a remote attacker access to the machine, may display advertising and often makes changes to the registry that lower system security. Some variants also disable software firewalls and anti-virus apps. McAfee has a report here. Blant annet, filen kan også inneholde noe andre uønskede julegaver... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 takk for utfyllende informasjon Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 takk for utfyllende informasjon Jarmo 7416458[/snapback] http://blogs.zdnet.com/Spyware/?p=854 Tråden flyttes til sikkerhet. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 PS: Maildressen er spoofet. http://en.wikipedia.org/wiki/E-mail_spoofing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå