ofaltins Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei! Dette er saken: Har en kablet router med ip 10.10.10.1 Bak denne ligger en trådløs router i AP-mode som ikke har DHCP aktivert, men kun "videreformidler" ip-adresse delt ut av den kablede ruteren. Hvordan kan jeg komme inn på administrasjonsmodulen til det trådløse aksesspunktet som ikke har egen ip? Hensikten er å sette opp kryptering på nettverket. vedlagt er en skisse over oppsettet slik det er nå. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Aksesspunktet har sin egen ip. Det er bare å skjekke hva som står i manualen. Hvis det du tenkte var å komme til aksesspunktet fra internett, så må du bytte ip på aksesspunktet og forwarde port til den. Lenke til kommentar
ofaltins Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Nei, slik er det ikke. Ut i fra DHCP tabellen på routeren, kan seg se at AP'et ikke har egen IP! Må jeg koble meg til direkte med kabel til aksesspunktet, eller er det en enklere måte? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 APen har en IP, men slik du beskriver det, har den ikke fått den fra routeren. Se i manualen, hva som er default adresse på APen. Høyst sannsynlig må du koble opp med kabel og sette adresse på pcen i riktig subnett. Så lenge APen bare relayer adresser, er det likegyldig om den har IP i samme subnett som router og pc. Alt vil likevel fungere, med unntak av administrasjon av AP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå