Gå til innhold

Kvalitets trådløst headset

eternal

Anbefalte innlegg

Skriver dette innlegget under sterk affekt her som jeg sitter å banner og steiker over denne kablede vindunderligheten som har kjørt seg fast i diverse gjenstander og kjørt seg inn i kontorstolen for n'te gang.... idag

Det må da være mulig å skaffe et skikkelig trådløst headset i 2006 uten å gå så dypt på premisser ang. kvalitet?

Har hørt om Sennheiser RS45, men det gir visst en suselyd og til den prisen blir det for dumt.

DISSE hadde vært optimale, men prisen her til lands er vel på rundt 5 tusen og det blir for drøyt.

Har lyst på et skikkelig et når jeg først kjøper.

Noen anbefalinger?

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle trådløse hodetelefoner som bruker FM radiobåndet vil suse til en viss grad. Sånn er bare teknologien.

Det finnes andre overføringsmetoder. Infrarød overføring er avhengig av fri sikt mellom hodetelefon og sender. Tror ikke det finnes mange slike lenger.

Digital overføring via samme bånd som trådløse nettverk bruker (2.4 GHz), er langt bedre. Her er det ingen støy. Det finnes dessverre ikke så mange slike hodetelefoner enda, men Vivanco har en ihvertfall:

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12659

Lenke til kommentar

Hmm...linken funka helt fint for meg.

Nuvel, bare gå inn på www.hpx.no og søk etter Vivanco.

FM-støyen er ikke merkbar hvis du trøkker til med litt dø-metall på full guffe, men i litt stille partier merkes den godt.

Sennheisers RS130 og RS140 er ikke så ille, flere hakk bedre enn RS45, men susinga vil stadig være der.

Tror nok de fleste produsentene kommer til å gå over til digital overføring etterhvert, eller noe annet enn FM ihvertfall.

Et lite problem er rekkevidden. FM-bølgene når i beste fall opptil 200 meter, mens 2.4 GHz-båndet sliter med noe særlig over 30-40 meter. Dette blir sikkert bedre etterhvert.

Dessverre har ingen lagd skikkelig dyre og gode hodetelefoner med 2.4 GHz-overføring, såvidt jeg vet. Men det kommer nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...