Quattro7 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hva er forskjellen på når en ruter er satt i brige eller om den er satt i router? Hva er best, til hvilket bruk? Endret 3. desember 2006 av Quattro7 Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 en bride eller bro er etter som jeg vet bare en litt mer avansert form for repeater, den forsterker opp signalet så man kan strekke lengre med kabel, og imotsetning til repeater så slipper den bare igjenom de signalene som skal over broen, en repeater ville sluppe igjenom alt, til og med de som bare skal mellom maskinene på den ene siden av broen En router er jeg litt mer usikker på men den deler vel opp litt mer IPer osv, den kopler sammen 2 nettverk på et vis på den måten at man har en offentlig IP (fks internett) og lokal IPer (typisk 192.168.0.xx) å at den holder orden på disse 2 nettverk. Ikke skyt meg om jeg tar feil nå fordi dette er noe jeg TROR Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 eller mener du modem i bridge modus, og vanlig router funksjon? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en "Jensen Scandinavia VoIP Gateway", og jeg vet ikke hva jeg skal sette den i. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Brigde betyr at signale blir sent vidre, bare "oversatt" fra DSL. Dette skal du kun bruke om du har fast offesiel ip-adresse. Mest sansynelig skal du bruke den som ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå