Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp til egentrening

Anbefalte innlegg

På skolen nå skal vi begynne med egentrening. Det vil si trening der vi bestemmer selv hva vi skal trene og hvordan vi skal gjøre det. Jeg har da bestemt å fokusere på musklene. Det jeg da trenger hjelp til er hvilke øvelser som passer til hvilken muskelgruppe. Tenkte å trene slik at jeg tar det jeg greier i en øvelse og så bytter til en annen øvelse, tar maks der og og bytter til øvelse nr 1 igjen. Gjentar dette ca 4 ganger før jeg går til to nye øvelser. De musklene jeg skal trene:

Armer: Push-ups? (Trenger også øvelse der jeg blir bedre i kroppshevinger i bom)

Legger

Lår

Mage: Sit-ups

Rygg, øvre og nedre

Tips og lignende mottas med takk! (Gjerne linker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På skolen nå skal vi begynne med egentrening. Det vil si trening der vi bestemmer selv hva vi skal trene og hvordan vi skal gjøre det. Jeg har da bestemt å fokusere på musklene. Det jeg da trenger hjelp til er hvilke øvelser som passer til hvilken muskelgruppe. Tenkte å trene slik at jeg tar det jeg greier i en øvelse og så bytter til en annen øvelse, tar maks der og og bytter til øvelse nr 1 igjen. Gjentar dette ca 4 ganger før jeg går til to nye øvelser. De musklene jeg skal trene:

Armer: Push-ups? (Trenger også øvelse der jeg blir bedre i kroppshevinger i bom)

Legger

Lår

Mage: Sit-ups

Rygg, øvre og nedre

Tips og lignende mottas med takk! (Gjerne linker)

7414158[/snapback]

Regner Med at du tar det på treningsstudio :)

hva på armen skal du trene? triceps, biceps?

På legger kan du trene Stående tåhvev, Sittende tåhev.

skal du ta forside lår å bakside lår? på Forside lår kan du ta feks knebøy,knestrekk eller beinpress. på bakside lår kan du ta strake markløft eller lårcurl.

på rygg kan du jo ta markløft, går også med roing, chins osv...

Lenke til kommentar

Er nok ikke på treningsstudio nei. Forklarte kanskje ikke dette godt nok i 1. post, men jeg går i niende og dette skal hovedsaklig foregå på skolen og hjemme. Derfor hadde det vært fint om dere kunne komme med forslag til øvelser uten så mye avansert utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...