Gå til innhold

Program som kan styre en annen pc?

spøkelset

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det finnes et program som gjør det mulig å styre en annen pc i samme nettverk, samtidig som jeg styrer min?

Husker at jeg så et program som gjorde det mulig å ta kontrollen over en annen pc en gang for noen måneder tilbake. Dette fungerte slik at selve skrivebordet til den andre datamaskinen åpnet seg i en egen rute på den andre datamskinen, og vedkommende kunne deretter ta kontroll over den andre pc'en.

Noen som kan hjelpe? :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er msn fjernhjelp? Er det ikke slik at den andre må godta før du kan styre pc'en hans/hennes da?

Grunnen til at jeg vil ha et slikt program er for å tulle litt med lillebror :D Vil derfor ha et program som starter opp automatisk på hans maskin når han starter den, slik at jeg kan ta kontrollen over hans maskin :whistle:

Lenke til kommentar
Hva er msn fjernhjelp? Er det ikke slik at den andre må godta før du kan styre pc'en hans/hennes da?

Grunnen til at jeg vil ha et slikt program er for å tulle litt med lillebror  :D Vil derfor ha et program som starter opp automatisk på hans maskin når han starter den, slik at jeg kan ta kontrollen over hans maskin :whistle:

7413961[/snapback]

Da er VNC tingen..

Lenke til kommentar

Opfattet det som om han skulle kontrollere en annen av sine egne datamaskiner i et nettverk.... :hmm: Men det står jo ikke at det er det han skall, når jeg ser nærmere etter. Logmein er det beste jeg har funnet for lovlig fjernkontroll av pc-er i hvert fall.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
logmein.com er vel den beste måten å gjøre det på. Går glatt å ta over en pc selv gjennom oppland fylkes mange brannmurer og diverse annet drit.

7444037[/snapback]

Nytter jo ikke å ta over en pc uten at pcen du skal styre har installert tillegsprogram.

7444102[/snapback]

Det er helt riktig.. Du må inn på hans maskin for å få fikset dette fullstendig..

Lenke til kommentar
Takker for svar :)  Hvilket program er lettest å bruke? Er ute etter et program som er enkelt å sette opp og bruke :cool:

7413812[/snapback]

Msn fjernhjelp er lettest..

VNC, trengs det å åpne porter, forwarde, DNS osv.. Har ikke klart det selv enda..

7413936[/snapback]

DNS? Man trenger Ip-adresse (evt. domene hvis man har) eller maskinnavn hvis man er innen for samme LAN. Hvis man må forwarde, trenger man å åpne port 5900 i routeren.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

hvis man vil tulle med lillebror så er det gøy å bruke cmd. gå på start og søk cmd og gå på cmd og skriv shutdown -i så gjør du som du vil med ham! :-) men det må alltid være et MEN og det er at du må gjøre dette på lillebror sin maskin: Jeg pleier å vente til han går bort og så innstille cmd. du kan gjøre så maskinen går til hvilemodus om f.eks. 5 minutter. PRØV DET! det er **** gøy.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...