Gå til innhold

Hvilken konsoll til 10 åring?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Totalt sett vil jeg si at Wii er det beste alternativet for en 10-åring.

Det gir Zelda, etter hvert Mario, grei pris, kompatibel med en drøss bra Gamecubespill som kan kjøpes for en svært så billig penge, nedlasting av noen av de største konsollklassikerne som er laget og med en svært sjarmerende barnlig stil - altså spill som passer for alle aldersgrupper.

Men skal du ha en til jul bør du seriøst vurdere å møte opp utenfor nærmste Elkjøp-butikk fredag 8. desember - senest 07.30 vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar:

Denne wii. er det dvd plater eller?

Body PS2 og xbox 360 kan jo chippes og spille kopierte spill. Hvilket format bruker wii?

Kanskje litt på kanten spørsmål, men jeg er veldig opptatt å holde ting ved like og tar alltid sikkerhetskopi av spill jeg kjøper. Dette selges ikke videre, men er der når skaden på platen har skjedd.

Lenke til kommentar
Men skal du ha en til jul bør du seriøst vurdere å møte opp utenfor nærmste Elkjøp-butikk fredag 8. desember - senest 07.30 vil jeg tro.

7413903[/snapback]

Utrolig hvilket kontaktnett en dinosaur som meg kan sitte på ;)

Takker for tips, men har den under kontroll :)

Lenke til kommentar

Definitivt Wii, da konsollen omtrent er tilpasset for den yngre delen av befolkningen.

Tror faktisk at alle kan få glede av konsollkjøpet, og spille foreksempel tennis mot hverandre i stua.

Wii åpner for kjempemasse moro for både ungen og resten av familien.

Eneste negative ting jeg kommer på nå er et par timer i kø utenfor en butikk den 8. desember sammen med masse gærne gamere som sikler etter å få fingra i det samme byttet som du selv er ute etter.

Lenke til kommentar
2 personer, slik at jeg må da kjøpe en ekstra kontroll?

7414065[/snapback]

Jeg tror Wii er en "sosial" konsoll.

Man får mye mer ut av den om man spiller med venner enn om man spiller alene.

Jeg kan ihvertfall se for meg at to kontrollere er et must, og siden du får med Wii-Sports når du kjøper den vil to kontrollere absolutt være å anbefale.

Tennis mot maskinen virker litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Totalt sett vil jeg si at Wii er det beste alternativet for en 10-åring.

Det gir Zelda, etter hvert Mario, grei pris, kompatibel med en drøss bra Gamecubespill som kan kjøpes for en svært så billig penge, nedlasting av noen av de største konsollklassikerne som er laget og med en svært sjarmerende barnlig stil - altså spill som passer for alle aldersgrupper.

7413903[/snapback]

Må si meg helt enig i denne. Rimeligste av "next-gen" konsollen og den klart mest barnevennlige konsollene som kommer/er ute(mtp bakoverkompabilitet). 360'en er vel de litt mer barnslige voksne sånn som meg:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Nintendo Wii er nyskapende og alt det der, men er det virkelig det en tiåring ønsker seg? Jeg ser mer på Wii som en konsoll for "voksne" som vil gjenoppleve gleden ved å spille.

Da jeg var ti år, var det ikke barnespill jeg interesserte meg for. Jeg spilte GTA II på PC og 007 GoldenEye på N64 - når vi var 4 som var samlet for en kamp på GoldenEye var det ikke mye som kunne ta oppmerksomheten vekk fra skjermen. Så kom Final Fantasy VII og jeg var solgt!

PS2 har et stort utvalg spill og de fleste PS2 spill kan spilles av PS3 når den kommer. At den ligger på en drøy 1000-lapp er heller ikke et minus.

Du nevner at stesønnen din har en PS2 som er ødelagt og at du heller mot Wii og PS3 i mars/april. Hadde jeg vært deg ville jeg nok gått for en PS2 til jul og en PS3 når den kommer.

Poenget mitt er at hvis ikke stesønnen din ikke har ønsket seg Wii spesifikt, så ville jeg ikke gitt ham det. Wii har mange "barnespill", men hvis jeg tipper riktig så er det ikke barnespill han vil ha. Det var vel en grunn til at han en gang kjøpte seg PS2 istedet for GameCube. Så jeg ville heller gitt han en PS2 med løfte om at det kommer en PS3 i huset når den kommer på markedet. Med en PS3 i heimen, så hadde iallefall gutten blitt populær ;)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen i å kjøpe en Playstation 2 til gutten når han får en Playstation 3 senere da? Han vil kunne spille de fleste Playstation 2 spill på Playstation 3-en uansett. Så å kjøpe en Playstaion 2 nå er bortkastet spør du meg. Bedre å kjøpe en Wii som tilbyr andre typer spill enn de spillene til Playstation-konsoller. Da vil han ha to fete konsoller (Wii og Playstation 3) som han kan kose seg med. Forøvrig får man også skytespill til Wii, men jeg tviler på at moren til denne tiåringen liker at han spiller spill med 15 eller 18-års aldersgrense ;)

Lenke til kommentar
Interessant innspill Dunedain

Kanskje jeg skal revurdere sterkt her. Er nesten 4k med et spill og ekstra konsoll. Wii billig?

7414247[/snapback]

Wii koster vel ikke mer enn 1995,- inkl. Wii Sports?

7414289[/snapback]

På Elkjøp og Lefdal hvertfall. Komplett og mange webbutikker tar 2500 + for konsollen. Jeg skal kjøpe på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...