Gå til innhold

Hvilken konsoll til 10 åring?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Er i den situasjonen at jeg må gi den perfekte konsoll til min kommende stesønn på 10 år.

Spørsmålet er hvilken konsoll jeg skal gi. Vi har ikke flatskjerm så dermed har vi ikke noe som støtter HD spilling. Har jeg skjønt det riktig?

Sony Playstation 2

Utgående modell, billig og et solid utvalg med spill. Dog er man nesten dinosaur i miljøet om man velger en slik. Han hadde en PS2, men den er nå ødelagt

Microsoft Xbox 360

Støtter HD formatet som den eneste konsoll på markedet. spillutvalget kommer seg, men har møtt problemer med at den støyer mye

Nitendo Wii:

Nytt og inovativt, støtter ikke HD og har dårlig utvalg på spill

Jeg heller klart mot Wii + at han får ps3 når den kommer i mars/april. For det er slik at ps3 støtter alle ps2 spill også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke ta med ungen til en lokal butikk, og la han se over de spillene han føler bekvemt med. Greit du vil gi den som gave, men da har du en mindre sjanse for at han blir skuffet.

Jeg villet satset på next-gen, PS3, Wii og X360. Men siden PS3 ikke er ute, står valget mellom Wii eller X360. Selv finner jeg begge som verdige konsoller. Men valget faller tilbake til spillene som din stesønn vil ha en god stund med..

Lykke til med valget :D

Lenke til kommentar
Ja det er ikke lett det her.

Anser meg selv som dinosaur på dette markedet. Aner ikke hva som er in og og hva som er ut :)

Så vidt jeg har skjønt er Zelda og Wii en meget bra kombinasjon.

PS3 støtter alle PS2 spill?

7413682[/snapback]

Ps3 er på papiret fullstendig bakoverkompitabel. Dette gjelder, på papiret, både Ps2 og Ps1 spill.

Det har immidlertidig vist seg å være noen lydproblemer med eldre spill, men slike problemer blir løst i patcher, av det jeg har lest! :)

Lenke til kommentar

Selv skal jeg ha Wii, og tror kanskej at en tiåring også vil ha størst glede av denne konsollen. Når man ser på spillutvalget er kanskje Wii den konsollen som kan gi mest glede til en ti-åring.

Et av lanseringsspillene som desidert er anbefalt til en tiåring er jo Rayman: Raving Rabbits som er bygget opp fra grunnen av til Wii. Her får du et stort antall mini-games av forskjellig kaliber som alle virker hysterisk artige. Blant annet går et av dem ut på å finne kaninen som synger surt i koret og slappe til han. Et annet går ut på noe som kan minne om diskos-kast av en ku. Foruten dette er kanskje Rayman det spillet med best grafikk av dem alle til Wii. Dette skyldes jo i stor grad at det er snakk om ganske små områder, men alikevel er jo dette bra.

Jeg tror dessuten kontrollen vil være ypperlig for en tiåring. Spillbiblioteket vil selvsagt bare bli bedre og bedre ettersom tiden går. Dessuten vil gutten kunne nyte Zelda: Twilight Princess som jo er en av årets beste spill. Gutten vil score høyt hos kamerater på alle de artige party-spillene, og for unge gutter er det jo svært viktig å være populær ;)

Ellers er jo Wii den billigste konsollen. Gutten får med en webbrowser (Opera) og gratis onlinespilling. Dessuten er jo online.spillingen på DS (Med chatting) kjent for å inneholde lite banning og stygt språk. De gangene jeg har spilt på Xbox Live hos kamerater har det gått vel mye i ord som, "Fuck, pussyfuck, nigga, nigga shit ol.". Hvor bra slikt språk er for en tiåring er jeg relativt usikker på.

Jeg anbefaler absolutt en Wii. Spesielt om du planlegger å kjøpe en Playstation 3 til ham senere. Xbox 360 og Playstation 3 vil jo være så godt som identiske. Og ja, Playstation 3 vil kunne spille de aller fleste Playstation 2-spill.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Wii kommer kun i 1 utgave (xbox 360 kommer jo i minst 2)

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42702

Og rayman:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42714

Det er det jeg trenger ?

(Herregud over 3k på ungen allerede)

*rane taxisjåfører i natt*

Edit:

Takker deltagerne for masse bra og utfylden svar her. Masse jeg ikke visste her.

Kan wii kobles til trådløst nettverk?

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Xbox360 har overveldende antall av spill som passer til folk fra 15 år og oppover, tviler sterkt på at du vil finne mange gode spill til en 10-åring her.

Da er faktisk PS2 et langt bedre valg - for det finnes allerede MASSE spill som passer en i den aldersgruppen.

Ellers så er Wii det aller greieste om du skal kjøpe noe nytt, dette vil være midt i blinken for han, men selvfølgelig dyrere.

At det ikke er HD har ingenting å si - her er det gameplay som er alt, måten du spiller på :).

Lenke til kommentar
Kan wii kobles til trådløst nettverk?

7413764[/snapback]

Ja. Eneste alternativet man har hvis man vil ha den på nett faktisk.

edit: ok kan visst også bruke adapter ja, men Wii har ingen ethernet-inngang ihvertfall.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar

Wii har innebygget trådløst nettverksstøtte (WIFI), så ja Wii kan kobles opp til trådløst nett.

Edit: For dem uten trådløst nett finnes det en usb til ethernet-overgang. Denne er nesten like dyr som de billigere trådløse ruterene, så det spørs om det svarer seg :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at xbox 360 ikke har spill for barn. Jeg sier at det overveldende antallet av spill er for eldre ungdom og voksne.

Viva pinata er 1 spill, ellers har vi lego star wars 2, samt ea sine sportsspill, men etter det er det tynt. De 3 siste finnes på andre konsoller og :).

Lenke til kommentar
Wii har innebygget trådløst nettverksstøtte (WIFI), så ja Wii kan kobles opp til trådløst nett.

Edit: For dem uten trådløst nett finnes det en usb til ethernet-overgang. Denne er nesten like dyr som de billigere trådløse ruterene, så det spørs om det svarer seg :)

7413807[/snapback]

Nå er det en del som hater konseptet med rutere og NAT osv ;). Så kabel til switch er noe jeg ville likt veldig godt iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...