VP Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Noen som vet om denne harddisken fungerer med Linux(Mandriva) og med en PC som støtter bare USB 1? https://prisguiden.no/product.php?productId=42457 Endret 3. desember 2006 av VP Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ja, det skal den gjøre. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Men med USB 1.1 bare så må du ikke regne med den aller største hastigheten. 1MB/s kanskje Lenke til kommentar
VP Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Men med USB 1.1 bare så må du ikke regne med den aller største hastigheten. 1MB/s kanskje 7413696[/snapback] OK. Men overlever vel alltids selv om hastigheten ikke er er den største. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 USB 2 er bakoverkompitabel, så det kan brukes.. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg vil kan anbefale WesternDigital sin MyBook. Denne fungerer hvertfall kjempe godt i Ubuntu 6,10... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ikke vært en enda usb hdd som jeg har hatt problemer med under Linux, så alle skal være ok. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tror dere at det er noe spesielt med Linux eller? Alle harddisker som fungerer i Windows fungerer også i Linux. Eneste du selvfølgelig må gjøre er å formatere den til et kompitabelt Filsystem. Jeg har f. eks formatert min Eksterne harddisk (En 200 GB Maxtor disk, jævli dårlig) til EXT3 filsystem. Den blir lest både i Windows og Linux. Meninga var egentlig at jeg ikke skulle formatere den i Linux filsystem, men disken klarte rett og slett ikke å bli formatert i NTFS eller FAT32, så derfor ble det EXT3. Helt greit det da, men. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg vil kan anbefale WesternDigital sin MyBook. Denne fungerer hvertfall kjempe godt i Ubuntu 6,10... 7416414[/snapback] Har denne selv og er veldig fornøyd..! Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Tror dere at det er noe spesielt med Linux eller? Alle harddisker som fungerer i Windows fungerer også i Linux. Eneste du selvfølgelig må gjøre er å formatere den til et kompitabelt Filsystem. Jeg har f. eks formatert min Eksterne harddisk (En 200 GB Maxtor disk, jævli dårlig) til EXT3 filsystem. Den blir lest både i Windows og Linux. Meninga var egentlig at jeg ikke skulle formatere den i Linux filsystem, men disken klarte rett og slett ikke å bli formatert i NTFS eller FAT32, så derfor ble det EXT3. Helt greit det da, men. 7417566[/snapback] Ext3 er ikke akkurat å anbefale på en ekstern disk om han vil ha muligheten til å kunne plug'e den i hvilken som helst maskin. Da er FAT32 safe, med NTFS som et godt alternativ om man styrer unna Win9x. Ext3 kan ikke leses av Windows uten 3. parts programvare. Og angående om Linux er spesiel vs Windows: Ja, selvfølgelig er Linux litt spesiel. Noen hw er basert på onload-firmware-programming som er så og si fy fy i Linux p.g.a. lisensiering og slikt. Ikke vært borti disker som har vært slike, men er mulig. </kverulering> Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Linux må ha Ext3 så skal gutten bruke linux må ha dette. Som sagt over, Windows kan ikke lese Ext3, har selv 1 partisjon med Ubuntu på (Ext3). Denne ser ikke windows. Linux kan lese fra NTFS, men ikke skrive til. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 linux kan lese OG skrive til ntfs - nfts-3g fikser det. windows kan lese OG skrive til ext2, og derfor og ext3 med tredjeparts drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå