DementedAlbino Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hvilke forsjellige programmer bør jeg bruke for å teste ytelsen på maskinen min. Tenker på minne, hd, skjermkort, cdrom osv Si hva de forsjellige programmene gjør og gjerne en link. Leste en guide her, men vet jo ikke hvilke av programmene som er bra å bruke av den grunn og er ikke innteresert i å prøve alle programmene som står der. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 SiSoft Sandra og 3DMark dekker det meste... /steinih :smile: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 SiSoft sandra er vel greit Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Hvilke porgrammer bør jeg ha for å teste om den kjører stabilt under jobbing og hvordan temperaturen blir. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Med 3DMark får du jo lett sjekka om den er stabilog at du ikke får artifacts osv. Hvilket temp ptog som er best å bruke kommer vel litt ann på hvilket hovedkort du har, men Motherboard Monitor burde vel fyngere greit. Ellers så er det ikke så uvanlig at hovedkort produsentene lager slike program. Sjek sida til din produsent og kanskje du finner noe der.. /steinih :smile: Lenke til kommentar
quack Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Jeg anbefaler PCmark2002 fra madonion. Der testes CPU, harddisk og RAM. Svært bra og "uavhengig" test! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Er der noen som har link til følgende programmer: SiSoft Sandra PcMark 3Dmark Motherboard Monitor Lenke til kommentar
2roll Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Dette må da være nm i latskap... Prøv http://www.google.com Det er ufattelig hva en kan finne dersom en gidder prøve litt mer enn 0,7 sekunder. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 09:47, skrev 2roll:Dette må da være nm i latskap... Prøv http://www.google.comDet er ufattelig hva en kan finne dersom en gidder prøve litt mer enn 0,7 sekunder. Jada....MEn om noen hadde en link hadde det hvert mye letter om de kunne lagt de inn. Men jeg fant de jeg...Så nå skal det testes.... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Skal du teste stabil/ustabil overklokking så kan du kjøre prime95 torture test over natta. Hvis det suser og går når du står opp dagen etter så er alt i orden. http://www.mersenne.org/freesoft.htm Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Hva er det beste til å teste hd ytelse da? Skal teste den nå og etter jeg har satt de i raid 0 og se hvor mye ytelsen øker med. Hvor mye bør den øke med? Skal ha to 80GB disker, en WD og en seagate IV Lenke til kommentar
JonV Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 HDtach er et fint program for å teste disker. Http://www.tcdlabs.com Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 3D mark for å sjekke 3d-kort, ram o.s.v Pc-alert brukes til å sjekke temp. o.s.v Ad-Aware for spyware!! Mvh Jensemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå