Gå til innhold

Høytaller pakke for ca. 5,000:-

Anbefalte innlegg

Kjøpter et sett fra Yamaha for en stund siden(løse komponenter) og nå skal jeg legge litt mere penger i dette...

Hvis jeg ikke missminner meg så er det 6ohm perkanal? så åssen blir det hvis jeg kjøper høytalere med 4ohm?

tenkte først finne meg noe i yamaha serien... men kan også tenke meg jamo, proson osv.

Skal ha front, senter, surr og sub...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det skal ikke ha for mye å si om du har 4 ohm på 6 ohms forsterker.

Forsterkeren vil slite litt mer, men det kommer ikke til å gjøre noe.

Når det er sagt ville jeg nok ikke koblet 2 ohms høyttalere på en dårlig forsterker.(bare ett eksempel)

7417203[/snapback]

men hvilke merker er og anbefalle egentli i den pris klassen? kan gjærne kjøpe til subben seinere...

Lenke til kommentar

DENNE og spar minst 2000 til en sub som matcher..

DENNE og spar minst 1000 til en sub som matcher...

DENNE...

har selv handlet i denne sjappa, ser kanskje litt hjemme-snekret ut, men jeg fikk da i hvertfall nærmere 80kg i posten...

hva var det du kjøpte av yamaha forresten? hva slags musikk spiller du (film, musikk, spill)? hva slags forsterker har du?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
DENNE og spar minst 2000 til en sub som matcher..

DENNE og spar minst 1000 til en sub som matcher...

DENNE...

har selv handlet i denne sjappa, ser kanskje litt hjemme-snekret ut, men jeg fikk da i hvertfall nærmere 80kg i posten...

hva var det du kjøpte av yamaha forresten? hva slags musikk spiller du (film, musikk, spill)? hva slags forsterker har du?

7418046[/snapback]

Synes dem ser bra ut jeg... husker ikke hva forsterkern og allt heter.... dessverre... men er vel en av dem minste... tror den koster3500:- løst...

hvilken av disse pakker tror dere er best rein lyd messig? jeg hører en del på rap med også mye country... så det varierer mye... hehe... å spilling er det en god del av...

Lenke til kommentar

selv har jeg et suroound-sett med DISSE i front og en 12tommers bilsub.. dette syntes jeg fungerer veldig bra (både med og uten subben) sammen med min yamaha-forsterker.

så det eneste jeg har erfaring med, og kan anbefale er de som jeg har (DISSE, samme link som 2 linjer over), CENTER og DISSE som bakhøyttalere...

nå vet jeg ikke om du skal ha surround da... og det jeg har kommer på 5500kr uten frakt og sub... men tror nok alt av proson fungerer greit til det meste av musikk..

jeg er ingen "kjenner" på dette da, det må sies... og selv har jeg en Yamaha RX-V1500 forsterker, med sånn mikrofon som stiller inn alt selv...

HER ser du bakhøyttalerene og subben under benken.

HER ser du litt av frontene...

Lenke til kommentar

er det et must med surround. Hvis ikke så kan du få et bra stereoanlegg til den prisen.

Du kan jo titte litt på hifiklubbens sider. Et lite forslag fra meg.

Høyttaler

Forsterker

Det var bare en ide.

Men mitt beste og mest konkrete råd. Kjøp deg surround hvis du skal se mest film, stereo hvis det går på musikk. Og kjøp for all del et par gode høyttalere, forsterker/reciever kan byttes ut fra stereo til surround etter en stund.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...