Gå til innhold

Wap, Gprs, videosamtaler, litt hjelp? (K610i)

pcp160

Anbefalte innlegg

Her er det sikkert noen som har litt greie på datakontoer. Har en ny SE K610i og har fått i gang wap og mms fra tele2 (scratch)

Men jeg lurer på et par ting i den forbindelse;

1. På telefonen lå det fra den var ny ferdig en konto SEMC GPRS (med apn: internet.tele2.se) Hva er denne til? Skal jeg bare slette den?(oppkobling med den feiler)

2. Er wap og gprs et og samme oppsett? Velger telefonen selv om det blir gammel treg wap eller gprs, eller er det alltid gprs.. (Wap kontoen har jeg laget selv, apn; internet.tele2.no)

3. Hva må til for å opprette en videosamtale? Min bror har lik telefon, og vi har prøvd og sette opp samtale mot hverandre, men får beskjed om at: "kunne ikke opprette samtale"

Ble vist en del spørsmål dette. Er først og fremst dette med wap/gprs jeg gjerne skulle hatt litt mer klarhet i. Bruker tlf via bluetooth mot en Tomtom 910 gps (navigasjon for bil), og på denne skal jeg da kunne få feks værmelding gjennom telefonens gprs. Har satt Tomtom til å peke mot wap kontoen, og det virker av og til, men særdeles tilfeldig, og dermed ganske irriterende.

Denne tilkoblingen blir jo da naturlig nok gjerne gjort i fart, men det skal vel være greit å få dataforbindelse fordet?

Takk for alle svar/tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. SEMC er et standardoppsett SE legger mht førstegangsoppstart. Om du har hentet ned oppsettet fra Tele2 kan dette slettes uten problemer.

2. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos Tele2, men hos Telenor er det ikke forskjell på WAP- og GPRS-oppsettet.

3. 3G må være aktivert, i tillegg kreves det selvfølgelig 3G-dekning. Du kan i tillegg trenge 3G-SIM (hos NetCom må man ha et nytt SIM-kort spesielt laget for 3G, hos Telenor trenger man derimot ikke nytt SIM-kort).

Mht TomTom'en har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
3. Hva må til for å opprette en videosamtale? Min bror har lik telefon, og vi har prøvd og sette opp samtale mot hverandre, men får beskjed om at: "kunne ikke opprette samtale"

7413038[/snapback]

Akkurat dette har jeg og slitt endel med, har prøvd andre telefoner (andre merker og modeller) som fungerer segimellom, men når jeg prøver enten til eller fra min k610i får jeg ikke oprettet video samtale. Vet også om en kamerat som har tilsvarende problem, samme telefon. Har NetCom så måtte naturligvis bytte til et 3G sim kort. 3G fungerer forøvrig helt fint, 1,6GB trafikk så langt =) Veldig ålreit med "maks 20kr døgnet" prisene til NetCom :)

Noen som har tips til hva som kan være galt?

Endret av effbiai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...