Gå til innhold

Ny porttelefon på eksisterende anlegg

Anbefalte innlegg

Bor i et borettslag hvor vi har et eksisterende porttelefonanlegg .

Har lyst til å bytte ut den trøtte porttelefonen som jeg har i dag som er en aiphone model va-k.

Har vært litt bort i porttelefoner hos bedrifter som benytter seg av sin vanlige telefon som mottaker og bruker en forhåndsprogrammert tonetast som åpningssignal , vil gjerne ha denne muligheten , men dette benytter seg av en helt annet system (den ringer opp sentralen).

Ser ut som anlegget hos oss er parallellt , bruker 8 ledere som jeg regner med er 2 høre , 2 snakke , 2 ringe på og 2 åpne.

ideelle hadde vært å få en boks som kobles mot min hustelefon , denne ville ringe hvis det kom noen å ringte på deretter kunne jeg snakke med vedkommende og "buzze" personen inn med en av toneknappene på hustelefonen.

Noen som har andre forslag eller ide om hvor jeg kan kjøpe denne type boks ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det kan bli vanskelig å få tak i en ferdig boks til det formål. Du bør ringe til Bewator, som selger bl.a. porttelefonsystemer. Kanskje de kan hjelpe.

Det er ørten måter å koble opp ett porttelefonanlegg, alt etter hvor avansert det er, hvor mange apparater og så videre...

På porttelefonen din er det kanskje to ledere som brukes til 0V og 12V også? Da er det seks leder igjen av de åtte. Sannsyligvis er det to felles tale/lytte-ledere, og en leder for å åpne. Tre igjen... En eller annen form for å velge hvilken porttelefon som skal ringe må det også være...

Men uansett, tror du må lage en overgang selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...