99tnor Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Lurer på hva jeg må gjøre for at jeg og vennene mine kan spille over nettet? Koster det noe? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du kan hoste en server på din maskin hjemme om du vil. Det koster ingenting så lenge Dedicated server softwaren til spillet ikke koster noe. Det vil som regel ikke gi den helt store opplevelsen med mindre du sitter på en rimelig god linje, men det er fullt mulig hvis dere bare er 3-4 stk.. Du må selvsagt konfigurere routeren med port forwarding på de aktuelle portene spillet bruker. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 kommer anpå hvilket spill det der... det fleste spill har en gratis server løsning som man kan laste ned og sette opp. menne hvis du har en standard ADSL linje så har du ikke kraftig nok ut linje til og sette opp en sånn server. Det vil funke men linja di vil ikke takle mange spillere. for og ta CS som et eksempel så vill du ikke klare og hoste flere en et par spillere med en standard 512 linje ut. Skal du teste server løsninger så anbefaler jeg at dette er noe du setter opp servere til LAN og ikke til internet hvis du har en dårlig linje. Servere til CS finner du her hvis det er dette du leter etter: HLDS Til Linux HLDS Til Windows Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 kommer anpå hvilket spill det der... det fleste spill har en gratis server løsning som man kan laste ned og sette opp. menne hvis du har en standard ADSL linje så har du ikke kraftig nok ut linje til og sette opp en sånn server. Det vil funke men linja di vil ikke takle mange spillere. for og ta CS som et eksempel så vill du ikke klare og hoste flere en et par spillere med en standard 512 linje ut. Skal du teste server løsninger så anbefaler jeg at dette er noe du setter opp servere til LAN og ikke til internet hvis du har en dårlig linje. Servere til CS finner du her hvis det er dette du leter etter: HLDS Til Linux HLDS Til Windows 7413067[/snapback] okei.. kan noen fotelle litt mer detaljert? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er vel ikke stort mer å fortelle dersom du ikke kan utdype spørsmålet ditt. Skal du drifte selv? Hva slags spill er det snakk? Hvor mange spillere er det snakk om? Hva slags linje har du? Hvordan brukes evt linja utenfor spilling? Mange maskiner er koplet til for øyeblikket? Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg skjønner ikke den readme`en,den var litt i det vanskeligste laget for meg...Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Her har du en lett tutorial: http://itpro.no/art/10269.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå