Shaper^ Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Tenkte at jeg skulle legge inn Windows Vista, for jeg er lei av XP hehe Basicly.. Spiller WoW daglig, og driver å tester ut demoer fra gamer.no osv og andre spill jeg kjøper.. Alt funker fint i XP, kjører XP SP2 nå, har en 64bits processor, har windows xp med 32bit da og lurer på om spill fungerer under Vista som de gjør under XP? Er det store forskjeller, vil de ikke starte? Fungerer WoW, F.E.A.R, NFS:Carbon, og til og med Far Cry og CS (steam)? Bør jeg legge inn 64Bit eller 32Bit? Mange spill eller programmer som ikke funker på 64Bit som fungerer på 32Bit.. Hvis Vista fungerer dårlig så lurer jeg på om jeg kan legge inn 64Bit av XP, og om dette kommer til å fungere som vanlig 32Bit XP til spill og programmer osv.. (Torrent progs, WoW, WinRAR osv) Sikkert litt mange spm, men håper at dere er kloke og klarer å sile ut noen dere kan svare på slik at jeg kan få litt klarning i hodet mitt, har lurt lenge nå Søkt på forumet og ikke funnet noe svar.. Takker på forhånd for respons! -Shaper^ /Btw: Har en AMD Athlon 4600+ X2 CPU (2,4GHz), Radeon X800XT skjermkort, og 1024MB RAM i dual channel (DDR400) (Kan også hive i 512MB RAM til, men i xp blir pcen ustabil og skrur seg av etter eget humør) , kommer vista til å fungere bra på dette systemet? Endret 3. desember 2006 av Shaper^ Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 De fleste spill fungerer problemfritt. Men ser at du har ATI, og da kan du få litt problemer med OpenGL spill, men kan være det kommer drivere snart (eller har det komt?). Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Anbefaler deg ikke å legge inn vista hvis du skal spille. Prøvde RC1 for ikke så lenge siden. Steam funket ikke(funket med en gang jeg hadde installert, også fikk jeg bare error når jeg senere prøvde det). Dessuten krever det mer, og er tregere enn XP. Hvis du liker å spille, hold deg til XP en god stund til Endret 3. desember 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Jaok, flott, men da gjør jeg det! Men, bør jeg legge inn 64bits versjon av XP? Tror dere det er smart? Funker de samme tinga på 64bit som på 32bit, har 64bit cpu. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jaok, flott, men da gjør jeg det! Men, bør jeg legge inn 64bits versjon av XP? Tror dere det er smart? Funker de samme tinga på 64bit som på 32bit, har 64bit cpu. 7417142[/snapback] Leste du ovehodet det som sto over? Ikke legg inn ennå, vent til Steam og sånt funker. Dataen vil også gå tregere! Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jaok, flott, men da gjør jeg det! Men, bør jeg legge inn 64bits versjon av XP? Tror dere det er smart? Funker de samme tinga på 64bit som på 32bit, har 64bit cpu. 7417142[/snapback] Leste du ovehodet det som sto over? Ikke legg inn ennå, vent til Steam og sånt funker. Dataen vil også gå tregere! 7417165[/snapback] Vel, leste ikke du? RC1 er Vista Beta om du ikke visste det. Det gjorde iallefall jeg, og spørsmålet mitt var om jeg heller burde legge inn 64Bit versjon av Windows XP istedenfor 32Bit, for kanskje det gikk fortere siden jeg har en 64Bit's prosessor, men om ting på 64Bit's versjonen av XP fungerer likt som det gjør i 32Bits versjonen av XP? (sorry hvis d ble litt rot) Endret 3. desember 2006 av Shaper^ Lenke til kommentar
remmm Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg kjører vista på min bærbare dell inspiron 6400, og vista har klart alle spillene jeg har prøvd så langt Akkurat nå har jeg Battlefield 2, Gta San Andreas, Gta Vice City og Football Manager 2007 innstalert og alle fungerer glimrende Lenke til kommentar
Walts Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg kjører Vista Enterprise versjon her hjemme, har ikke noe problemer med noen spill enda... spiller WOW daglig med det Lenke til kommentar
assassai Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Steam funke fint i Vista, iallefall RTM releasen(final release) som eg bruke nå men vista støtte ikke opengl fullt(må spille cs i D3D) Vista kreve mye minne og 1 GB er ikke nok hvis du ska spille Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Anbefaler deg ikke å legge inn vista hvis du skal spille.Prøvde RC1 for ikke så lenge siden. Steam funket ikke(funket med en gang jeg hadde installert, også fikk jeg bare error når jeg senere prøvde det). Dessuten krever det mer, og er tregere enn XP. Hvis du liker å spille, hold deg til XP en god stund til 7417040[/snapback] Pisspreik. Steam fungerer problemfritt. Vista (og spill i Vista) går like bra eller kjappere enn i xp. Og har du nVidia skjermkort så fungerer OpenGL helt fint. Jeg bruker forresten RC2. Og til trådstarter, skal du legge inn Vista, så legg in 32-bit versjonen. Er mer drivere til den. Skal du ha 64-bit, så venter du til det kommer mer drivere. Endret 4. desember 2006 av Stealth- Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Anbefaler deg ikke å legge inn vista hvis du skal spille.Prøvde RC1 for ikke så lenge siden. Steam funket ikke(funket med en gang jeg hadde installert, også fikk jeg bare error når jeg senere prøvde det). Dessuten krever det mer, og er tregere enn XP. Hvis du liker å spille, hold deg til XP en god stund til 7417040[/snapback] Pisspreik. Steam fungerer problemfritt. Vista (og spill i Vista) går like bra eller kjappere enn i xp. Og har du nVidia skjermkort så fungerer OpenGL helt fint. Jeg bruker forresten RC2. Og til trådstarter, skal du legge inn Vista, så legg in 32-bit versjonen. Er mer drivere til den. Skal du ha 64-bit, så venter du til det kommer mer drivere. 7420454[/snapback] Takker..! Tror jeg skal hive i ei 512brikke til i pcen da... og prøve det! =) Har Final Version selv. Håper den fungerer bra. Endret 4. desember 2006 av Shaper^ Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Vista kreve mye minne og 1 GB er ikke nok hvis du ska spille7419003[/snapback] Spørs hvilke spill du skal spille det da Kjører blant annet Battlefield 2 med 1 gb ram helt fint jeg. Grunnen til at jeg ikke kan ha max innstillinger på høyeste oppløsning er jo så klart grafikkortet, så 1 gb ram skal gå bra til de fleste spill. Har ikke villet anbefale noe mindre da Endret 4. desember 2006 av remmm Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 World of warcraft funker ikke bra i høye oppløsninger jeg testet RTM versjonen. Og kjørte wow i 1920x1200 og det lagget en del. Men i windows xp 64 funkerte det smærte fritt. Det må også sies att batlefield 2142 funkerte mye bedere i høye opløsninger i vista en windows xp 64 jeg kjørte alle instillinger på max og det funke råbra i vista, men i windows xp 64 lagget det i store opløsninger. For meg gjør det ikke noe om alle andre spill ikke funker i vista bare wow gjør det, og det gjørde wow ikke, jeg må også legge til att jeg kjørte vista med nvidia driverne versjon: ForceWare Release 95 Version: 96.85 Release Date: October 17, 2006, og det var før patch 2.0.1 av wow kom ut. Nå i ettertid etter at wow har fåt den nye patchen så har de endret mye av grafik arkitekturen i wow nå, og jeg vet att det har kommet nye vista drivere som skal funke mye bedere i vista, etter det jeg har lest på enkelte forumer, disse driverne har versjon: 97.34 vista og kan downloades på: http://www.Guru3D.com Jeg sitter å tenke på om jeg skal prøve vista igjen med disse nye driverne og WoW og se hvordan det funker i høye opløsninger da. Foresten jeg har Gforce 7800GTX 256mb. En ting til jeg la merke til sist jeg prøvde vista var det att vista la på 252mb mere ram til skjermkortet mitt det tok han ifra system minnet, dette syntes jeg var kult og kansje det var det som gjorde att enkelte spill jeg prøvde funkerte bedere en i windows xp 64, som battlefield 2142. Lenke til kommentar
Exxtra Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg kjører Vista Enterprise versjon her hjemme, har ikke noe problemer med noen spill enda... spiller WOW daglig med det 7418868[/snapback] Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Unødvendig bumping av gammel tråd. Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg