Equerm Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Fantasy er så mye mye mer enn LOTR og Narnia FFS, virker som det er det eneste mange her har hørt om Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Fantasy er så mye mye mer enn LOTR og Narnia FFS, virker som det er det eneste mange her har hørt om 7429668[/snapback] Nå må du roe ned litt, Mr. Jeg-vet-så-mye-om-fantasy. Det er ikke det det er snakk om. Men det er et faktum at mange filmselskap har åpnet øynene for fantasy etter de så hvilken suksess LOTR fikk. Filmselskapene vil alltid tjene mest mulig penger på minst mulig produkt. De fleste fantasifilmene som kom etter LOTR, kom nettopp fordi LOTR hadde den suksessen som den hadde. Vi vet alle at det finnes annen fantasy enn LOTR og Narnia (men så var jo disse to blant originalene). Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Vi vet alle at det finnes annen fantasy enn LOTR og Narnia (men så var jo disse to blant originalene). 7429724[/snapback] Definer "orginalene" med tanke på Lord of The Rings Narnia Eller tenkte du faktisk på de gamle versjonene? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Eller tenkte du faktisk på de gamle versjonene? 7429871[/snapback] tegneserieversjonen av LOTR som du linket til var en tegnefilm-utgave som ble laget fordi teknologien ikke lå til rette for at det ble laget en "vanlig" spillefilm ala 2001- 2003-utgavene. jeg er enig i det incanus skrev for endel poster siden: denne tråden har sporet ganske mye av. denne tråden blir sikkert stengt snart hvis vi ikke flytter oss on-topic Endret 5. desember 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I slike filmer er historien viktigere enn effektene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I slike filmer er historien viktigere enn effektene. 7429976[/snapback] effekter brukes for å bygge opp under historien. Jeg vil påstå at de filmene som unge lovende Peter Jackson laget vil fremstå som bedre enn tegnefilmen nettop fordi effektene er såpass bra i de filmene. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Vi vet alle at det finnes annen fantasy enn LOTR og Narnia (men så var jo disse to blant originalene). 7429724[/snapback] Definer "orginalene" med tanke på Lord of The Rings Narnia Eller tenkte du faktisk på de gamle versjonene? 7429871[/snapback] Jeg snakker ikke om film, men om historiene generelt. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Fantasy er så mye mye mer enn LOTR og Narnia FFS, virker som det er det eneste mange her har hørt om 7429668[/snapback] Enlighten us? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Av dagens forfattarar kan til dømes Steven Erikson, George RR Martin, Terry Pratchett, Terry Goodkind, Robert Jordan, Scott Lynch, Robin Hobb og Katharine Kerr nemnast. For litt eldre årgangar, les dette innlegget på Tidshjulet.net, og det litt lengre nede, lagt ut kl. 0257. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hahaha, denne filmen får meg til å tenke på Uwe Boll. Tipper det blir årets største kalkun. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) *dobbelpost*** Endret 5. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Gjett hva jeg tenker på når jeg ser den dragen i bakgrunnen? 7423180[/snapback] Jeg tror du tenker på akutten. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Ok Jeg har et tips til dere. Drit i Lotr dette er en ny film, Ny handling så bare gå og se filmen og kos dere. Endret 6. desember 2006 av x-nobbit Lenke til kommentar
Pug Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ok Jeg har et tips til dere. Drit i Lotr dette er en ny film, Ny handling så bare gå og se filmen og kos dere. 7438432[/snapback] Må da være lov til å påpeke at den ligner en god del på LotR uten at folk reagerer sånn på det. Eksempler på likheter: I boka er det 13 "forsworn" som joinet den onde kongen, akkurat slik som de 9 menneskekongene som ble til Nazgul i LotR. Hovedpersonen finner et egg som den onde kongen leter etter, Frodo arver en ring fra Bilbo som Sauron leter etter. Finnes sikkert drøssevis med likheter, men jeg gidder ikke å nevne flere enn de to. Lenke til kommentar
BlåseJobb Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 noen som vet hvor du finner traileren til spillet? Finner det ikke jeg Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Bare unngå spillet. Det er like sørpedårlig som alle andre spillmatiseringer av filmer. Traileren burde du da lett finne ved å søke på "Eragon game trailer" i google. Lenke til kommentar
BlåseJobb Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Herregud! Fant trailerem på video.google.... Det ser helt forferdelig ut! Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg spilte gjennom hele og det var noe søppel som alle andre spill av filmer. Hvis filmen er sånn så har den ingenting til felles med boken utenom personenes navn Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Sånn, da var premierebillettene bestilt, og da er gjenstår det bare å se den. Håper ikke den blir altfor skuffende... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Den fikk terningkast 4 i Adressa i dag, fått det i Dagbladet også ser jeg. Endret 14. desember 2006 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå