maurbiff Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Prøvde å kompilere et lite program her om dagen, som skulle brukte threads og greier.. brukte pthread.h for å få dettan til.. Resultatet ble hvertfall at alt ble kompilert å alt det der, men når linkeren skulle til pers ble det problemer.. den begynte å rote med pthread-funksjonene.. pthread_create() ble nevnt i denne sammenheng, siden det er den koden først kaller opp.. Virket som om objektfila hvor disse funksjonene holder sted ikke var der den skulle være, uten at jeg egentlig helt veit hva jeg snakker om.. Noen som veit hva jeg må gjøre for å få linka dette lille programmet mitt? Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Husk å sjekke at de path'ene(til .so-filene) som kommer opp ligger i /etc/ld.so.conf. Hvis ikke, oppdatér fila og kjør ldconfig. _________________ while ( 1 == 0 ) { printf ( "Nice logicn" ); } [ Denne Melding var redigert av: abaddon på 2002-11-18 10:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå