Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Felger til VW Touran

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet til det stadiet hvor jeg har begynt og titte på felger og dekk til bilen. Bilen blir levert med 17" alufelger m/piggfrie vinterdekk 225/45/17.

Men jeg skal da også sef. ha sommerdekk på felg. Dette kjøper jeg ikke på Volkswagen, da disse er en del dyrere og utvalget noe begrenset.

Det hadde derfor vert fint om dere kom med noen forslag om hvilke felger DERE synes passer til en VW Touran.

Jeg var heldig å finne ett bilde ligner min bil på en prikk. Slik at det blir lettere for dere og kanskje finne felger som passer.

Her er vertfall bilde av bilen slik den vil se ut (fargen er også riktig):

tran.jpg

Klikk dere inn på:

Martin's felgspesialisten

Velg biltype "VW Touran" (Fargen grå er desverre ikke tilgjengelig)

Felgene skal være 18" og bilen senket.

Skriv opp nummeret på den felgen dere synes passer bilen best.

HUSK! Når man ser på KUN felgene... er det mange som er kule. Men det er ikke dermed sagt at de bør passe akkurat denne bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Denne tråden er gammel nå, men åpner den igjen da jeg trenger noen nye felger.

Jeg har litt sansen for RS6 felgene... men er usikker på hva dere mener om dette?

Er RS6-felgene litt oppbrukt, eller er dette ett godt valg?

Er ellers åpen for ideer.

Felgene dere anbefaler må passe en 2007 Touran med 50mm. senk og våre 8-8,5x19"

Dekk har jeg allerede.

Makspris for 4 stk. felger er 8.000 kr.

Kan gjerne kjøpe brukt også, men det er ytterst viktig at felgene er 100% strøkne.

Noen som har noe å komme med? Gjerne bildemontasjer slik at jeg får ett inntrykk av hvordan det kan bli.

Kjør på folkens :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Vært noen klåfingra i nærheten av bilen din?

Nja... var ett klåfingra autovern som snek seg innpå :)

Og i den forbindelse så ble det også noen stygge hakk i begge felgene på høyre side.

(samt hele bilens side) (Forsikringssak)

Siden ikke de felgene jeg har nå selges lenger, så må jeg ha 4 stk. nye.

Vil derfor prøve noen andre felger. Har som sagt kikket litt på RS6 felgene og liker disse ganske godt... men er åpen for innvendinger....

PS! Vil ikke ha svarte felger. Vil ha felger som ser litt "maskuline" ut. Helst 4-5 eker med eller uten kant.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Har da ikke skrevet 18" jeg...

Likte derimot den øverste felgen der best, men vil desverre ikke ha svart i felgen.

Det står i førsteposten din at felgene skal være 18". Jeg tror ikke det er svart kant, jeg tror det bare er lyset som gjør at det ser sånn ut.

Edit: Glem det, tenkte ikke over at førsteposten er gammel :)

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Touran med 19" RS6:

Litt kjedelig kanskje?

Tja... men jeg tror de blir mye finere på min bil, siden den er sølvgrå....

Jeg liker ikke veldige blingbling felger jeg da.... De jag hadde var veldig fine i starten, men jeg synes det ble litt mye blingbling etterhvert.

Vil ha noen felger som ser litt "maskuline" ut, samtidig som de er litt anonyme på en måte.

De Helios-felgene likte jeg ikke... liker ikke doble eker. Hadde lignende felger på den gamle golfen min, og synes de var litt triste....

EDIT: Det skal sies at felger med kant SER litt mindre ut enn felger uten....

Men ja.. jeg liker felger med kant jeg også.... kunsten er bare å finne noen som ser kule ut og som sef. passer min bil. .... ?

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...