Gå til innhold

Spillforslag til en gammel pc (500MHz osv.)


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har installert WinXP på en gammel pc som står på stua og brukes litt av de andre i familien.

 

Specs:

P3 450MHz @ 505 (klokket med jumpere når jeg var 12 år :mrgreen:)

256MB SDRAM

2x 16GB hdd

Geforce4 TI4800

 

Hadde det grafikkkortet liggende på rommet, så puttet likegodt det i. Hvor mye bedre blir det i forhold det 3dfx Voodoo 3300 (husker ikke helt hva det het) som sto i fra før?

 

Så hvilke spill vil fungere bra på den maskinen? (: Og hvis dere har noen tips til hvordan jeg kan få optimalisert ytelsen på den, kom med det også (;

 

 

Takk for svar på forhånd og godnatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kanskje installert et annet OS. F.eks Win 98 SE. XP krever ganske mye.

 

 

Det grafikkortet du har satt er nok mye bedre enn det du hadde i.

 

 

FM-spillene vil nok gå, men det vil gå tregt.

 

 

Vil tro du kan kjøre alt fra 2001/02 og bakover med varierende settings på de nyeste

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Gamle dos-spill, Half-Life 1, Diablo 1 & 2, Kings Quest serien, Monkey Island serien, Big Red Racing ^^, Terminal Velocity (konge flyspill på den tiden), soldier of fortune 1 (hvis det funker), Heroes I-III, Elder Scrolls Daggerfall, Starcraft, Warcraft 1 & 2, Sim City, Total Annihilation, Civilization, Command & Conquer, Doom, Duke Nukem, Jazz Jack The Rabbit 1 & 2, Wolfenstein 3D, Full Throttle, Icebreaker, Police Quest serien, Worms Serien, Unreal, Unreal Tournament, Need for Speed 1, Quake, Close Combat, The Settlers, NBA Hangtime ^^, Die Hard Trilogy, Interstate '76, Rally Championship, Theme Hospital, Outlaws, MDK, Comanche, Blood, Dungeon Keeper serien, Carmageddon, Blood Omen: Legacy of Kain, Moto Racer, Virtua Fighter, Total Mania.

 

Der, nå har du endel å lete igjennom ^^

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Starcraft m/addons

Heroes 3 m/addons

Dungeon Keeper 2

Total Annihilation m/addons

C&C, Red Alert 1 og 2, Tiberian Sun

Warcraft 2

Max Payne 1

Duke Nukem: Manhattan Project

Kingpin: Life Of Crime

 

Muligens også Warcraft 3 m/addons og tilleggspakken, men da er det nok ønskelig med litt mer ram. Skjermkortet er forøvrig relativt bra, så det burde kunne kjøre grafikken i Warcraft 3 med god margin, 1024x768 oppløsning med det meste av effekter skrudd på vil nok fungere. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Oioi, her var det mange gode forslag. :w00t:

 

Mange spill jeg har gode minner fra, som Starcraft, Warcraft, Diablo, C&C, AoE, NFS, Sim City osv. Så må nok skaffe en del av de ja!

 

Angående Win98, jeg hadde det før men syns den går en del kjappere med XP. Kan hendre den blir litt tregere i spill men fungerer mye bedre i nettverket med XP. (Fildeling, remote desktop osv)

 

 

Takk for alle gode forslag! :)

Lenke til kommentar
Day of the Tentacle og Sam&Max Hit The Road! Siden jeg fint kan sitte å spille disse på min mobil (Nokia N73ME) vil det garantert funke på maskina di. Geniale spill btw :love:

7415035[/snapback]

 

På mobilen?!? Heldiggris!

 

Sorry for OT, men lurer virkelig på om det hadde funket på min Nokia N80 også.

Lenke til kommentar

Deus Ex, Dungeon Keeper 1 + 2, Fallout 1 + 2, Baldurs Gate 1 + 2, Icewind Dale 1 + 2, Postal 2, Medieval Total War, No one Lives forever, Rollercoast tycoon 1 + 2, Morrowind, Empire Earth, Age of Empires 1 + 2, Half life + expansions, GTA 1 + 2, Heroes 1 + 2 + 3, Soldier of Fortune, Blood Omen: Legact of Kain(konge på PSX).

 

Disse skulle nok funka for 1000 timer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...