Forumforumforum Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Ny tv skal inn i stua før julen en gang. Det har seg sånn at det ikke er penger til å betale den akkurat nå, så derfor blir den kjøpt hos thorn. (med thorns finansiering kan man f.eks velge å "betale ned" i 3 mnd'er, og deretter kjøpe seg ut med resten av summen for tv'en. Man betaler ikke skyhøy kredittpris. Men greit å avbetale 1500 kr. for så å kjøpe seg ut på våren en gang) Har da sett på en Panasonic TH-42PV60E (Tv'en i prisguiden: Prisguiden ) Har fått høre at den er en grei tv i forhold til pris, etter all påvirkning av div. selgere fra alle mulige steder. Den ene selgeren forguder Plasma, den andre LCD så man blir ør i hodet av det! Det pappa frykter er at det skal brenne seg inn speedometer o.l da det blir spillt på den. Men han på thorn sa: "bilde oppdaterer seg hele tiden, så det vil ikke skje. Det må stå med samme bildet i omtrent 70 timer for at noe skal brenne seg fast" Han viste oss også en avtale på at hvis det skulle brenne seg fast noe på Panasonicplasmaen så fikk vi ny kostnadsfritt. (Panasonic sin avtale visstnok) Derfor: Noen som har tips til evt. andre vi burde kikke på før vi kjøper den? edit: Glemte å si at vi kommer til å betale ca. 17 500 for denne (/m avbetalingen) Endret 3. desember 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 jeg har kikka rundt på tver selv, og den der er ble best i test tidligere.. så det er ikke en dårlig tv=) trur det er den beste tven du får i den prisklassen.. pluss at du da har den innbrennings garantien som er kjempekjekk. Har selv kikket på den og storebroren som er 5000kr dyrere. Jeg ville gått for den hvis du skal holde deg til den prisklassen, men nå er ikke jeg ekspert, men den skal være 1 av de beste etter alt jeg har lest på alle de største forumene. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er en kjempegod tv med et godt sortnivå som mange lcd'er kan bare drømme om. Jeg er ikke så sikker på om Thorn har så god avtale i forhold til den "lokale elektrobutikken". Det går vel mange tilbud ute om dagen, f.eks. 9 måneder rentefri utsettelse med kun et gebyr på 429 kr. (betaler du alt innen 9 måneder så slipper du unna kun 429 kr. ekstra!) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Tror ikke det blir aktuelt å legge i 5000 til på tven RockyIII. Det blir fort mye penger for en tv Takk for tipset datating! Skal si ifra til Pappa før han gjør noe kjøp hvertfall. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Nei er usikker selv også, om det er verdt 5000 ekstra for storebroren. Kanskje heller invistere 5000 ekstra i en dvd spiller eller noe, men får se=) Den PV60 skal ihvertfall være en knall tv, så trur du kommer til å bli kjempefornøyd med den. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Noen erfaringer med TH-42PA60 da? Ser den er på tilbud til 10-11 lapper hos en av de store kjedene, husker ikke hvilken. I prisoversikten på hardware er den laveste prisen ca 15800. https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Hvordan er PA mot PV? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Noen erfaringer med TH-42PA60 da? Ser den er på tilbud til 10-11 lapper hos en av de store kjedene, husker ikke hvilken. I prisoversikten på hardware er den laveste prisen ca 15800. https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Hvordan er PA mot PV? 7412955[/snapback] PA mot PV er som dag og natt... PA har ganske dårlig oppløsning i forhold, ikke hd-ready osv... Du får jo f.eks. TH-37PV60 til en hyggelig pris nå. Er vel rundt 14.000 kr. Endret 3. desember 2006 av datating Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 PA mot PV er som dag og natt... PA har ganske dårlig oppløsning i forhold, ikke hd-ready osv... 7413597[/snapback] Natt og dag..? Begge er da gode TV-er. Grunnen til at PA60 ikke er HD Ready er oppløsningen, den støtter både 1080i, 720p og HDCP slik at du ikke risikerer svart skjerm hvis du en dag kun sitter med disse oppløsningene. PA60 er jo kanon til vanlig TV-bruk, og gir etter min mening veldig mye for pengene. Bedre design enn PV60 har den også. Hvis ikke jeg hadde vært avhengig av å koble PC til TV-en hadde jeg sikkert kjøpt en PA60 (Nå skal det nevnes at alt av film går via projektoren da). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 PA mot PV er som dag og natt... PA har ganske dårlig oppløsning i forhold, ikke hd-ready osv... 7413597[/snapback] Natt og dag..? Begge er da gode TV-er. Grunnen til at PA60 ikke er HD Ready er oppløsningen, den støtter både 1080i, 720p og HDCP slik at du ikke risikerer svart skjerm hvis du en dag kun sitter med disse oppløsningene. PA60 er jo kanon til vanlig TV-bruk, og gir etter min mening veldig mye for pengene. Bedre design enn PV60 har den også. Hvis ikke jeg hadde vært avhengig av å koble PC til TV-en hadde jeg sikkert kjøpt en PA60 (Nå skal det nevnes at alt av film går via projektoren da). 7413659[/snapback] Klart det er en god tv og den har jo til og med en fin sort ramme rundt skjermen! Men når det er sagt så er ikke forskjellen så stor opp til evt. en 37" PV eller 42" PV. Det er et par-tre lapper ekstra, men når man kjøper en tv i dag for å ha den i mange år så er den en relativt liten kostnad i timen for bedre bilde. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du sier "bedre bilde", mener du da høyere oppløsning? Jeg har ingen problemer med å anbefale PA60 til f.eks mine foreldre (hvis man ser bort fra at de har en PA50 i dag). De kommer garantert ikke til å få bruk for den høyere oppløsningen på lang, lang tid, men dette er selvsagt noe hver enkelt kjøper må vurdere. Du sier at prisforskjellen ikke er så stor, den er jo (i følge prisguiden) 40% + evt frakt til PV60. Om noen år, når HDTV for alvor har gjort sitt inntog, kan du kjøpe en ny 1080p-skjerm for en slikk og ingenting, så kan de andre sitte der med den gamle XGA-skjermen sin. PV60 er er bra skjerm, men jeg tror nok mange vil klare seg fint med PA. Jeg synes som sagt det er mye TV for pengene, og til vanlig TV-bruk hadde nok jeg valgt den. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Da var endelig Panasonic TH-42PV60E i hus, ble jaggu jul i år også gitt! ;D Sammen med et Panasonic SC-HT990 Endret 14. desember 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Tenkte på en ting; Var det dumt å kjøpe en tv som bare støtter 720p istedet for 1080p ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du sier at prisforskjellen ikke er så stor, den er jo (i følge prisguiden) 40% + evt frakt til PV60. 7416882[/snapback] Kan hende det bare er jeg som er svidd, men ifølge prisguiden så er PA60 faktisk dyrere enn PV60.. får jo 42" pv60 for knappe 14 000,- på siba, og frakt fra 399,- det er mye tv for prisen det. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 PA60 kostet 10k på Elkjøp, vet ikke om prisen står fortsatt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Tenkte på en ting; Var det dumt å kjøpe en tv som bare støtter 720p istedet for 1080p ? 7498387[/snapback] Quoter meg selv da jeg ikke fikk svar, ble en del OT her ;p Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Nei. Det er ikke veldig mange TV-er som støtter 1080p, og du må langt opp i pris for å få bra bilde og høy oppløsning. Inntil videre får du kose deg med bra bilde, og det er tross alt det viktigste. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Og med tanke på hvor lite 1080p signal det er tilgjengelig og som kommer til å bli tilgjengelig de neste åra så holder 720p i massevis. oppskalering til 1080p av vanlig tv signal er ganske heftige greier.. da ser en 720p tv mye bedre ut faktisk. F.eks så synes jeg ikke pioneer sin 50" 1080p plasma til 80 000,- er så enormt mye mer imponerende på vanlige dvd-filmer enn den 720p 50" til 32 000,- Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Ok. Har brukt tven 1,5 uke nå, og er strålende fornøyd. Er en drøm å se på film i forhold til dataskjerm. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Eneste forskjell på 42pv60e og 42pv600 er vel designet og SD-minne poren og en annen fot, rombe? Er vel knapt verd 5.000,- ekstra det. Ser 42pv60 gåt for 13.500,- om dagen, må da være billig? Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 eg har pa60 og den funker fett med xbox, vanlig tv, dvd. oppløsningen er jo ikke særlig høg, men resten veier opp for det big time. fargene er dritbra og det funker helt greitt å koble pc til og spille spill(testa fear og company of heroes)men å gjøre vanlige ting i explorer funker ikke så bra..ellers vil eg anbelfale den. oppløsning er ikke alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå