Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrudde seg av og vil ikke skru seg på.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem. Satt og spillte en CS match så skrudde pcen seg av og nå vil den ikke skru seg på igjen..... har hatt litt problemer med pcen i noen uker nå, sånn som bare plutslig uten grunn så fikk jeg blue screen, fikk ikke sett hva som stod på den, men så er det bare å restarte også funker alt igjen, noen ganger da jeg får blue screen og prøver å restarte så sier en stemme "system failed memory test" også bare skrur jeg av og skrur på igjen så funker alt. noen ganger så blir skjermen bare full av mange farger og rare krusse duller isteden for at jeg får blue screen og når jeg restarter da så fungerer alt untatt at jeg noen ganger får den system fail memory test.... når jeg prøver å skru på pcen nå så kommer pcen helt til der windows loader også blir bare skjermen svart og ingenting skjer.

Pc delene er :

ASUS A8N SLI DELUXE

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 Ghz

Sapphire radeon x850xt

Western digital 320gb (opperativ system hdd en)

samsung spinpoint 400gb

HELP ME PLEASE!

trenger dere mer ifno bare si ifra, takk

RoHolola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer annpå, det er tilfeldig om windows bestemmer seg for å bruke et ødelagt minne segment til et gitt tidspunkt.

HD spinner vel opp også, siden du kommer frem til loadscreen.

Har du prøvd å resette CMOS?

Kjør også memtest86 for å utelukke minnefeil.

Endret av chills
Lenke til kommentar

kommer fram til der hvor alt står at det er greit liksom, den siden rett før windows loader, også bare står den der, står at den finner FIRST SATA. MASTER DISK : LRG, SATA 1, 300GB. SECOND SATA. MASTER DISK : LRG, SATA 2, 400 gb. skal jeg prøve å reinstalere windows ?

Lenke til kommentar
kommer fram til der hvor alt står at det er greit liksom, den siden rett før windows loader, også bare står den der, står at den finner FIRST SATA. MASTER DISK : LRG, SATA 1, 300GB. SECOND SATA. MASTER DISK : LRG, SATA 2, 400 gb. skal jeg prøve å reinstalere windows ?

7411881[/snapback]

Vel...

Det er jo det klassiske svaret fra support etc.

Så sant du ikke har noe av "verdi" ligget lagret på disken så kan du vel ligge inn windows på nytt.

En reinstall fikser ikke hardware feil. ;)

Lenke til kommentar

La memtest86 på en CD ( var usikker på om jeg bare skulle legge in ZIP filen eller om jeg måtte pakke den ut, så laget en CD at hvert) men på begge CD'ene får jeg DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. har satt pcen på at den skal starte opp fra CD rom, hva skal jeg gjøre nå da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...