Jonas Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Heisann, Lager noe greier til HTPC'en min og må lage det anvendelig med kun tastatur. Vet at man kan skrive &, og på den måten lage hurtigtaster til f.eks. menyer (Menu Editor), men hva om jeg bruker dette i en label? Finnes det en slags GetFocus-event til labeller? Eksempel: &File - [ALT] + [F] - Jonas Edit: Grunnen til at jeg trenger en slik event til akkurat labeller er fordi jeg deretter vil sette fokus på diverse andre objekter, men om de også har slike snarvei-funksjoner hadde det fungert fint også. (Gjelder DirList, DriveList og FileList) Endret 3. desember 2006 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det er ikke nødvendig å benytte en hendelse til dette. Dersom du, i likhet med menyelementer, setter inn en ampersand (&) foran bokstaven du vil angi som snarvei, vil kontrollen med TabIndex + 1 av etikettens TabIndex bli markert. Dersom en etikett inneholder teksten «&Navn:» og har TagIndex 1, vil brukeren få markert objektet med TagIndex 2 når brukeren klikker ALT+N. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Ah, så TabIndex er løsningen. Takk skal du ha! Endret 3. desember 2006 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå