Gå til innhold

wii, virtual console, priser!

ronndi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sa jo Wiipoengene ble liggende på 10€ for 1k poeng, som tilsvarer 82,86 kr ved bruk av kreditkort.

Anyway, lurer på når neste ladning med VC spill kommer ja, venter i spenning på å få lasta ned de gode gamle Super Mario bros klassikerne, utenom Super Mario 2 da.

Lenke til kommentar
latterlig dyrt for resirkulert materiale spør du meg.  burde kostet en tidendedel så man kunne bladd litt gjennom spillene og hatt det litt moro med dem - eller man betalte en enganspris for å få tilgang til en konsoll.  bedre å bruke moddet xbox med emulator.

7499927[/snapback]

Helt enig med deg.

Det er et helt latterlig prisnivå på Wii shop'en akkurat nå. Prisene burde ihvertall ha ligget på 1/3 av hva de gjør nå, om ikke mindre. Jeg har selv kjøpt classic controlleren, men tviler på at denne kommer til å bli brukt noe særlig.

I tillegg har jeg "gammel" xbox med over 3000 NES og SNES spill på, like greit å holde seg til dette.

Hadde derimot Nintendo fått finger'n litt ut av fortiden og klart å adaptere gamle klassikere bare litt til nåtiden, ville Wii shop'en fått noen solide bein å stå på.

De burde klint til med multiplayer over nett på gamle titler, lagt inn støtte for Co-Op osv. Men neida, her gidder vi ikke å "beefe" opp gamle titler selvom Xbox360 har vist at dette gir store suksesser på Xbox live.

Jeg betaler ikke 30 - 100 kr for et spill jeg gidder spille i 5 - 10 minutter!

Det er koselig med gamle minner fra når vi var kids, men de færreste orker å spille seg igjennom gamle spill fra start til slutt.

Og mens vi er inne på det, hvorfor er det ikke online støtte for spilling med feks. Wii Sports, Wii Play og Red Steel++ ?? Komplett latterlig av Nintendo dette, iallefall når de for første gang i historien har fått ut en konsoll som støtter å gå rett på nett ut av boksen.

Wii er kult og morsomt, men herregud så mye mere de kunne gjort med denne konsollen online messig. Med det sagt, så regner jeg med at vi vil komme til å se noen kraftige forbedringer iløpet av de neste månedene (og da snakker jeg ikke om en nyhets eller vær kanal :ohmy: ).

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Her er en liste over noen av de fremtidlige spillene som kommer snart:

15. desember

Urban Champion

Solomon’s Key

Pinball

Columns

Gunstar Heroes

Ristar

Dr. Robotnik’s Mean Bean Machine

Alien Crush

22. desember

Donkey Kong Jr

Soccer

Tennis

Space Harrier II

Toe Jam & Earl

Military Madness

29. desember

Sim City

Super Probotector

Super Castlevania IV

Baseball

Ice Hockey

R-Type

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Noen som tror det er muligheter for squaresoft klassikere her?

Skulle gjerne sett chrono trigger, secret of mana og final fantasy 3 på VC.

7500170[/snapback]

Chrono Trigger kom aldri til Europa så det blir bare å glemme. Så vidt jeg husker gjorde ikke SoM eller FF3 det heller, men jeg er litt usikker der.

VC spill har (utrolig nok) soner akkurat som Wii spillene. Så japanske og amerikanske spill kan dere se langt etter. En annen helt latterlig ting er at VC spillene kjører i 50hz på en PAL Wii og det er ingenting man kan gjøre for å få spillet til å kjøre i 60hz.

Disse to tingene er grunnen til at jeg ønsker meg en emulator til de gamle spillene. Det er ikke prisen det står på, selv om prisen er noe høy. Vil bare ha muligheten til å spille spill fra USA og Japan og kjøre de i en akseptabel hastighet (les: 60hz). Syns det er helt latterlig at man ikke får tilgang til de andre regionenes Shop Channel.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Enig der.. det burde være åpent. Nintendo kan jo bare vinne på å gjøre flere spill tilgjengelige, og i den beste versjon av hver.

De burde ha insett nå at alle spillene ligger lett tilgjengelig gratis for enhver med internett.

Det er også helt ufattelig at Chrono Trigger tidenes beste spill aldri ble sluppet i europa..

Secret of mana vet jeg ble sluppet. Men FF3 kan vel også stemme aldri så dagens lys her.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Det som plager meg meste er at alt virker så jævla tregt til tider. Og de hellvettes lastelydene,lobby musikken er bare irriterende, spesielt de gangene ting går tregt:P Mulighet for å slå av dette pisset?

7500599[/snapback]

Så klart det er.. alle moderne tver kommer vel med en mute knapp? ;)

Lenke til kommentar

Wow, orginalt av Nintendo å ikkje implementere ein valgfunksjon gitt. Imponerende!

Kem spiller med TV-lyd om dagen da? men fra spøk til allvor, mute knappen på systemet har blitt brukt, men det skal da ikkje koste noe å gi oss muligheten til å slå av ting som dette vel?

Lenke til kommentar

Synes ikke prisene på VC spille var noe særlig å klage over egentlig. Det er veldig greit å ha alle mulige sånne småspill samlet på en konsoll og selv om de ikke gjerne varer så lenge, er det jo gjerne klasikere du selv elsker du faktisk kjøper, og slike spill er jo veldig moro med litt mellomrom.

Og hvis du tar prisen på en gjennomsnittlig Wii spill (som faktisk er endel billigere enn flere xbox/ps spill), la oss si ca 500 kroner, det tilsvarer rundt 10 VC spill. For min del er det ikke mange konsollspil som overgår underholdningsverdien til 10 klassiske Nintendo/Sega spill. Selvsagt er det veldig varierende kvalitet på de VC spillene, men spill som Sonic 1 og 2, Mario spillene, Zelda OoT, Metroid med flere.

Det kunne selvfølgelig alltid vært billigere, men jeg synes ihvertfall at de spillene jeg har kjøpt fra VC shoppen har vært verd det jeg betalte for dem. Er noen uenig, er det bare å la være å kjøpe dem :)

Var uansett verdt MYE mer enn 50 kroner for meg å få spilt Golden Axe igjen :D

Lenke til kommentar
Jeg betalte nå 100,- for 1000 Wii Points. Det sier hvertfall nettbankutskriften.

7499964[/snapback]

Utenlandsbetaling gjør det, står 100 kr mens det kan være noe helt annet. Men på min bankutskrift står det 82 kr nå.

Til dere som klager over prisen, husk nå på at dette ikke er arcade spill, men fullverdige spill. Som f.eks Zelda til NES som har en save funksjon. Burde fortelle at spillet er stort det.

Dessuten må man jo betale litt for å oppleve de gamle klassikerne. Synes ikke det er dyrt å betale 82 spenn for et N64 spill, som jeg kanskje måtte ha betalt 3-400 kr for på en auksjon på nette.

Disse spillene er ikke tilgjengelig over annet enn auksjon, noe som kan resultere i noe dyrere enn 50 kr, samt at du må betale for levering og tilsending og all den jorrgørra der. VC, velg spill, betal, last ned, enjoy. Alt i løpet av noen minutters arbeid. How easy can it get?

Betaler med glede den lille summen det koster for å få kose meg med de gamle klassikerne fra gamle dager.

Det som er rart er at mange klager over 82 kr for 1 spill er dyrt, mens en god del betaler nesten 100 kr i månden for å spille et online spill. Tja, hva er dyrt da, 82 spenn for et spill du kan spille så mye du vil så lenge du vil uten å betale for det etterpå, eller nesten 1200 spenn i året for å spille et spill, hva er dyrt da?

Lenke til kommentar

Er gjerne endel mer å ta seg til i et online spill da, ettersom det oppdateren flere ganger i måneden. Men jeg er ellers helt enig. 82 kroner for et fullverdig N64 spill er det ingenting å si på. Kan gi mange, mange timers glede, sannsynligvis mer for pengene enn et vanlig konsollspill :)

Også er det jo veldig kjekt å ha alle samlet på samme konsollen, og slippe å styre med CDer og sånt.

PS. det er vel ikke mulig å lagre VC spillene på SD kort og spille i en ennens Wii konsoll vel? Det hadde vært helt rått!

Lenke til kommentar
PS. det er vel ikke mulig å lagre VC spillene på SD kort og spille i en ennens Wii konsoll vel? Det hadde vært helt rått!

Uheldigvis ikke.. de er låst til en konsoll. Nintendo burde funnet på noe her. Et inloggingssystem alla xbox sitt, slik at spillene ikke ble låst til en konsoll, men i stedet til en bruker.

Men men.. bare å krysse fingrene for at dette blir forandret i fremtiden ved en firmware update

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...