absinth Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Kjører Windows 2000, men har et problem: Får ikke logget inn på en av brukerkontoene pga feil i nettverksoppsett (domene etc). Denne maskinen var tidligere en del av et nettverk i en bedrift, men står nå i nettverk hjemme. Får logget inn på administrator og andre kontoer, så nå må jeg få importert mailene fra den gamle kontoen jeg ikke får logget på.. Hvordan gjør jeg dette/hvor ligger filen(e)? på forhånd takk.. [ Denne Melding var redigert av: absinth på 2002-11-17 19:38 ] Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Mail-filene er lagra her hos meg: (stasjonsnamn):documents and settings(namn på konto)lokale innstillingerprogramdataidentities(mappe med masse tall og bokstavar)microsoftoutlook express For å vise programdata-mappa må du vise skjulte mapper. For å importere til ein annan konto ville eg ha oppretta ein ny identitet("fil" - "identiteter" - "legg til ny identitet") i outlook express for denne mappa og deretter valgt "verktøy" - "alternativer" - "vedlikehold" - "lagre mappe" og endra denne til den mappa som mailen ligg lagra i. F.eks: c:document and settingsadministratorlokale innstillingerprogramdataidentitiesas453asadewmicrosoftoutlook express Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Eller du kan gjøre det enda enklere. Bare kopiere *.dbx fra den mappa tilhørende brukeren som ikke funker til tilsvarande mappe hos Administrator. Jeg pleide å gjøre dette helt til jeg ble lei av å dobbelt sjekke mail, kopiere dbx filer fra maskin til maskin så jeg bruker bare webmail :smile: Men metoden som er beskrevet ovenfor fungerer fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå