Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få kontakt med jenter og skaffe nye venner

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Jeg syns at folket skal slutte å "presse" han hvis han ikke vil....

Personelig syns jeg at drikking er det mest sosiale tingen man kan finne på... :) Vil han ikke, så vil han ikke. Man skal ikke presse/tvinge noen til å ruse seg. Han får bynne å drikke når han selv føler for det...

Jeg vet at mange drikker f.eks batery på fester, i stedet for alkohol. Men drar man på fest burde man vertfall kjenn en av dem som er der. Er jo ikke akkurat kult å bare krasje en fest helt alene...

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor hindrer ditt forhold til alkohol deg i å dra på fest? En god fest handler om å ha det sosialt og moro, ikke å bli drita. Det er fullt mulig å ha det moro i edru tilstand. Om du faktisk klarer å slippe deg litt løs selv om du ikke er full kan man ha det ganske artig i lystig lag selv om man selv ikke er påvirket.

Om smaken av alkohol er det som byr deg imot så finnes det mange gode drinker som er verdt å prøve ut.

Ellers er det alltid vanskelig å finne de første vennene, så kan man utnytte de til stadig å utvide vennekretsen. Nå skal jo du begynne å jobbe, og da møter du garantert noen gjennom jobben.

Ellers er trening, andre aktiviteter og denslags veldig hjelpende. Som en tidligere har nevnt så bør du vurdere boka The Game eller Double Your Dating. Jeg har ikke giddi å lese hele, kun noen utdrag av begge to. Uansett står det mange gode tips der; ikke bare for dating, men også for å bedre selvtilliten og bli flinkere sosialt. Bare det lille faktum at man tør å møte/holde blikket til ei jente gjør jo ofte at jenta begynner å smile bredt og gjerne tar kontakt. Det er ikke alt som er like lett, men øving gjør mester. Når du er 24 kommer du til å se tilbake på tiden før du var 21 og le av deg selv.

Lenke til kommentar
Hvorfor hindrer ditt forhold til alkohol deg i å dra på fest? En god fest handler om å ha det sosialt og moro, ikke å bli drita. Det er fullt mulig å ha det moro i edru tilstand. Om du faktisk klarer å slippe deg litt løs selv om du ikke er full kan man ha det ganske artig i lystig lag selv om man selv ikke er påvirket.

Om smaken av alkohol er det som byr deg imot så finnes det mange gode drinker som er verdt å prøve ut.

Ellers er det alltid vanskelig å finne de første vennene, så kan man utnytte de til stadig å utvide vennekretsen. Nå skal jo du begynne å jobbe, og da møter du garantert noen gjennom jobben.

Ellers er trening, andre aktiviteter og denslags veldig hjelpende. Som en tidligere har nevnt så bør du vurdere boka The Game eller Double Your Dating. Jeg har ikke giddi å lese hele, kun noen utdrag av begge to. Uansett står det mange gode tips der; ikke bare for dating, men også for å bedre selvtilliten og bli flinkere sosialt. Bare det lille faktum at man tør å møte/holde blikket til ei jente gjør jo ofte at jenta begynner å smile bredt og gjerne tar kontakt. Det er ikke alt som er like lett, men øving gjør mester. Når du er 24 kommer du til å se tilbake på tiden før du var 21 og le av deg selv.

7443653[/snapback]

Alkohol hindrer meg ikke å dra på fest, men siden jeg sansynligvis blir den eneste som ikke drikker legger en stor demper på en fest. Det har jeg prøvd og det fungerer dårlig. Men det er uaktuelt å presse iseg alkohol bare for å være i "gjengen" liksom

Så da får jeg heller prøve en annen metode som ikke innebærer alkohol eller vill festing :)

Lenke til kommentar

Er ikke saken at noen bryr seg, det tenker jeg ikke på.

Men problemet ligger i å sosialisere seg, og når man er på fest ilag med andre som drikker og selv ikke drikker så mister man jo ett grunnlag for å få kontakt og lettere få kontakt.

Lenke til kommentar
Men problemet ligger i å sosialisere seg, og når man er på fest ilag med andre som drikker og selv ikke drikker så mister man jo ett grunnlag for å få kontakt og lettere få kontakt.

7471868[/snapback]

Tullball ! Bare prøv, det fungerer å sosialisere seg på fest selv om man er edru. Jeg liker dog å drikke, fordi det er trivelig/artig, men på riktig fest kan man ha det omtrent like bra i edru tilstand. Dra et sted hvor du hvertfall kjenner noen og bruk det som base til å sosialisere deg, ikke sitt og vent på at noen skal underholde deg.
Lenke til kommentar

Første steg er ihvertfall å dra seg opp av stolen. Du sa at du skulle begynne i en ny jobb, prøv å snakke med noen av de du skal jobbe med. Finne ut hvem du passer best med.

Greit nok du liker ikke alkohol, fair enough! da drikker du ikke, slipp deg løs allikavel. Du kan f.eks bruke din avholdenhet for alkohol til et samtaleemne!?! Prøv å gi mest mulig av deg sjøl, folk rundt deg merker på deg om du føler deg utilpass eller koser deg. Koser du deg vil folk ta lettere kontakt. Ingen som vil først ta kontakt med som sitter borti ett hjørne og sutrer.

Var ikke særlig sosial før jeg heller på ung.domskole. Vennekretsen min eksploderte fordi jeg sluttet å ta meg så høytidelig.

Som sagt er organisert idrett genialt for å skaffe seg venner og kompiser, begynn på et lokalt fotballag. Der har du sikkert 20 stk som kan være potensiell venn.

For å slutte å bable og bare konkludere opp det jeg prøver å si: Dra deg ut!, snakk, ta kontakt, vis at du vil bli bedre kjent, gjør deg interresant, brenner du deg med en person er det alltid en rett rundt hjørne og lykke til :D

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar
Er ikke saken at noen bryr seg, det tenker jeg ikke på.

7471868[/snapback]

Jeg har vært i samme situasjon selv, siden jeg er fullstendig avholds, og jeg setter ei kasse brus på at problemet ikke ligger i at du faktisk mister noe ved ikke å drikke, men at du -tror- du mister noe.

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men jeg vil tippe vilt på at du tenker ting som at de vil se på deg som en sær fant fordi du ikke drikker, at du på en eller annen måte har "avholds" stemplet i panna og at de kommer til å more seg rått og hemningsløst over skrullingen som står i et hjørne med vannglasset sitt (ja ok, jeg overdriver en smule...).

Som Zethyr sa, det fungerer utmerket å gå ut uten å røre en dråpe alkohol, og det at man er avholds kan bli et like stort samtaleemne som den neongrønne drinken med tre limebåter, sugerør og parasoll oppi. Det eneste du må gjøre er å tørre. Det kan være nok å veksle et par blikk og et lite nikk, så er det alltids en eller annen som spør hvordan det går (det ser forøvrig ut til å være standardspørsmålet mellom mannfolk på byen, sammen med politikk og fotball :p) og vips så ruller samtalen.

All you need is the balls...

Lenke til kommentar

Slå opp i telefonkatalogen og ring en tilfeldig person. spør om personen vil se frimerkesamlingen din.

Nei fra spøk til alvor: Hvis du skal studere, ta et kurs eller noe så er det aller letteste metode for å finne nye venner. Jeg har selv bodd i Tromsø og studert der.

Lenke til kommentar

Seks månder igjen til sommer. Veldig god tid til å trene styrke. Skaff deg den fine kroppen. Dra til nærmeste strand med f.eks volleyballbaner, spør om du kan være med på noen av dem. Introduser deg selv med jentene og ha det gøy!

Ikke for å være frekk, men siden du har lite venner og lignende, blir det nok ikke så mye fjes og mas. Mye god til å trene. =)

Skaff deg en kropp ala slik:

CL_20Dec2004_08_lg.jpg

CL_20Dec2004_05_lg.jpg

12Sept2004b_lg.jpg

Det tar kanskje litt mer enn seks månder å trene seg frem til slike kropp hvis man ikke har noe spesielt muskler fra før.

Men når man først har en slik kropp, eller halvparten, vil INGEN legge merke til hvordan du ser ut, spesielt når du går halvnaken på stranda med solbriller og hatt. ;)

Lenke til kommentar
Gjest <-Guest Nr 2->

Guest nr 2 her.

Jeg er fast forumbruker men aner ikke om det passet seg og poste under mitt eget navn:

Gjør som Navitas87 sier. Jeg er en av hans venner og han har vært plaget med akkurat det du sier.

Men jeg er verre. Jeg kan drikke meg full og ha det artig, men mange synes ikke at det jeg gjør i fylla er artig. Feks prøve og beatboxe på karaoke, eller si "Velkommen til [Personnanvet] sin fest".

Får da en dårlig feeling av de andre.

Jeg likte ikke og feste i begynnelsen, likte ikke alkohol. Liker det ikke heller. Men det må smake godt (som du sier).

Jeg har også blitt mobbet på grunn av ? aner ikke hvorfor, uttseende eller no.

Jeg plages også med lite venner.

Feks akkurat for noen timer siden fikk jeg spørsmål av en fjern venn på MSN om jeg hadde bil ledig. Han ville hente en kompis 20 km unna for og så ta han tilbake til seg selv til fest. Og jeg bor bare 5km unna festen hans.

Vi bor i en bygd med maks ca 4-7 stk som er rundt min alder (19år)...

Jeg fikk ikke spørsmål engang om jeg ville komme. :Saad:

Har jo ikke gjort dummeting i fylla da.

Nå fikk jeg litt selvmordstanker... No friends, no life...

Greier ikke og snakke med folk på skolen en gang. Jeg ante ikke navnene på halvparten i klassen min i fjor. [Men jeg har probs med navn].

Gjør som Navitas87 sier du... Skal prøve det selv...

Lenke til kommentar

7519353[/snapback]

Jeg håper du ikke mente det der seriøst. Jeg kan garantere deg at situasjonen endrer seg så fort du flytter vekk fra bygda for å studere eller noe. Små bygdemiljøer kan ofte være harde og brutale, dessverre. Selvmord løser over hodet ingen problemer (ikke å "kun rispe litt" heller). Det bare gjør vondt mye, mye værre.
Lenke til kommentar

7519353[/snapback]

Jeg håper du ikke mente det der seriøst. Jeg kan garantere deg at situasjonen endrer seg så fort du flytter vekk fra bygda for å studere eller noe. Små bygdemiljøer kan ofte være harde og brutale, dessverre. Selvmord løser over hodet ingen problemer (ikke å "kun rispe litt" heller). Det bare gjør vondt mye, mye værre.

7519388[/snapback]

Det var fra en annen gjest, ikke trådstarter.

Han ble sikkert litt trist grunna av at han ikke ble bedt på fest.

Lenke til kommentar

En annen ting, i tillegg til det jeg har sakt tidligere. Så kan det bli enklere å få kontskt hvis man bynner å årdne seg på håret, bli litt mere motebevist, osv... folk er egentli alt for opptatt over hvordan andre kler seg å sånt. noe som egentlig er ganske synn..

Les the game. Strålende bok. (spillet, som den heter i norge) står mye bra dær ja :)

Boka er en biografi om en sykt nerdete forfatter, som utvikler seg over et år til å bli verdens beste sjekker.

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

The Game synes ikke jeg er noe særlig, det er for det meste en skrytefortelling av Neill Strauss (Style).

Les heller The Venusian Arts Handbook av Mystery.

Du kan lese all verdens bøker og hvilke openers/pickup lines du skal bruke etc,men du ta det første skrittet selv (i de fleste tilfeller).

Angående generelt:

-Idrettslag

-Treningstudio

-Klubber/foreninger

-Politiske partier

-Blink/Møteplassen/Myspace/Hi5 (google de) er fine profilsider.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
The Game synes ikke jeg er noe særlig, det er for det meste en skrytefortelling av Neill Strauss (Style).

Les heller The Venusian Arts Handbook av Mystery.

Du kan lese all verdens bøker og hvilke openers/pickup lines du skal bruke etc,men du ta det første skrittet selv (i de fleste tilfeller).

7523427[/snapback]

Siden man er inne på "hjelp deg selv"-bøker så vil jeg legge til Double your dating av David DeAngelo.

Han har en myriade av programmer for diverse aspekter, men selv e-boka og nyhetsbrevene fungerer rimelig greit. De utrettet iallfall bokstavelig talt mirakler for meg, men som Xtra sa; nytter ikke med all verdens kunnskap hvis du ikke faktisk går ut og gjør noe.

Og som med alle sånne oppskrifter; plukk fra forskjellige "lærere", bland og miks og sett sammen noe som fungerer for akkurat deg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Guest

Prøver diverse møteplasser, har prøvd blink.. men har hatt heller liten suksess der.

Er på nettby nå, og der virker det som om det går mere veien. Har fått en liten kontakt med ei som virker veldig spennende.. men problemet er jo hva man skal prate om og når man evt skal møtes.

Lenke til kommentar

Tilsynelatende få her virker å skjønne problemet. Først og fremst, har man dårlige sosiale antenner så er fest og fyll feil sted, spesielt hvis man ikke drikker selv. Har selv antenner som ikke akkurat er (eller rettere sagt var) gode. Jeg har ved ørten anledninger vært edru på fester, og det er tørt og kjedelig. Å drikke er heller ikke noe alternativ siden jeg da ganske garantert ender opp full som faen og husker ikke en skjit dagen etterpå (yeeeeey så gøy :roll: ). Tror jeg kan huske en gang hvor jeg har vært i nærheten av fulle folk og faktisk kost meg. Da satt vi, jeg og tre jenter :love:, og sang karaoke til langt på natt. Det hele endte selvsagt med at ei av de sovna mitt i fanget mitt :love:

Men altså, alkohol pluss dårlige antenner hører kort og greit ikke sammen. Det hjelper ikke, og gjør det det så kunne et par sukkerpiller og litt uvitenhet gjort samme nytta. Vil du faktisk skaffe deg venner så gjør som et par her sa, meld deg inn i grupper og lag du er interessert i. Der vil du forhåpentligvis møte personer med samme interesse som deg (kanskje til og med noen jenter ;) ), og er det noe folk kan ha en lengre samtale om så er det ting de er spesielt interessert i. Er du heldig er det til og med noen der som er litt ivrige og prater i vei for deg. Da tar det nok ikke langt tid før du blir litt varm og snakker masse selv :) For all del, IKKE sitt inne og kom opp med allverdens unnskyldninger for å ikke melde deg inn. Det er aldri forseint, ingen vil se ned på deg og du har absolutt ingenting å tape.

Tviler på at du blir den eneste som ikke drikker hvis du drar på fest, og hvis du er det så er det ingen som bryr seg om det. Kanskje når du er 14-17 år, men ikke når du er 18+.

7471729[/snapback]

De gangene jeg har vært edru på fest har jeg alltid vært den eneste, og ofte er det alltid en eller annen som synes det er synd jeg ikke drikker :roll:
Lenke til kommentar

Måten man skaffer guttevenner på er kanskje at man deler samme interesse for noe. Min er BILER/MOTOR og alle mine kamerater liker biler. Var helt inni data før også, og da fløy jeg jo bare samme skikkelig datafolk og dro på LAN og sånt.

Hvis du liker biler er det jo bare å stikke ned på en bensinstasjon og slå av en prat med rånerne der om biler og sånt.. damer, hehe ;)

Skal du komme godt inn i et vennemiljø burde du vel kanskje være en person som er artig å henge sammen med... kanskje en som de andre kan lære av.. f.eks ting om biler de ikke vet om osv. At du forteller kule/morsomme ting du har opplevd.. fortelle skikkelig røverhistorier eller hva man kaller det :p

EDIT: Du får ta dette problemet først... Få deg et par skikkelig kamerater.. Når du flyr samme dem så møter du enda fler andre folk og får enda fler venner.. Og de kjenner helt sikkert en god del jenter og da har du en ny mulighet til å få deg jentevenner også... kanskje t.o.m en kjæreste.

Endret av Twingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...