QBab Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Skulle gjerne flyttet til tromsø, eller hvor nå det var du skulle bo. Så kunne vi blitt budds Skulla skaffet deg et nettverk før du hadde klart å si " Jeg liker ikke å drikke meg drita." Elns Jeg elsker å være sosial og har snakket med så mange folk at jeg ofte må tenke meg om før jeg klarer å huske at jeg i det hele tatt hadde pratet med personen. (Men jeg har så klart mange nære venner også,) Men ellers, lykke til med sosialiseringen Lenke til kommentar
Guff Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Så og si alle mine bekjente og venner som har dame/type, har møtt partner sin gjennom fest eller fått gjennomslag for første gang når alkohol var inne i bildet. Selv møtte jeg min store kjærlighet når både jeg og henne var ganske så drita. Det forholdet gikk desverre til helvete, men det er annen diskusjon. Poenget mitt er at nå som du flytter, vil du antakeligvis møte en masse nye folk og starte med blanke ark. Hvis da en gjeng ber deg ut en lørdagskveld eller vil ha deg med på den lokale pub'en, bør du absolutt ikke si nei. Det kan være grunnlaget for et nytt sosialt nettverk for deg, og da senere muligheten til å møte masse damer. 7421427[/snapback] Du sier d kan være grunnlaget? Men skal man jogge rundt og hamstre tlf'nummre & /eller msn adresser på den festen da? eller hvordan skal egentlig det kunne bli grunnlaget? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis de allerede har bedt ham med er det vel mulig de har kontakt allerede utenom msn? Anyways; stå på og bli med på filmklubb du! Bare prøv å være positiv, utadvendt og hyggelig så går det lettere enn du tror Lenke til kommentar
Sessan Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Heihei. Henger meg på flere andre her: Finn noe å engasjere deg i. Gjerne idrett, politikk eller liknende. Du har sikkert noe du er opptatt av, som det kanskje kunne vært gøy å holde mer på med. Treningssenter er også ett ypperlig sted å bli kjent med folk. Hvis du finner deg en interresse hvor både jenter og gutter er involvert øker straks sjansene for å få seg flere venner. I tillegg finner du venner med de samme interressene som deg. Kan det bli bedre!?! Idrettslag og foreniger arrangerer ofte turer og sammenkomster hvor man blir bedre kjent. Men: det er helt greit at du ikke har lyst til å drikke, men du burde virkelig ikke takke nei hvis noen ber deg med ut eller på fest eller noe. Bli med! Sannsynligvis blir du ikke kjent med jenter med en gang, men hvis du får deg noen venner så skal du alltids se at vennekretsen raskt vokser. Prøv å si ja til så mye som mulig i starten. Vær litt hypersosial. Håper flyttingen og alt går fint. Prinsessen. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du sier d kan være grunnlaget? Men skal man jogge rundt og hamstre tlf'nummre & /eller msn adresser på den festen da? tongue.gif eller hvordan skal egentlig det kunne bli grunnlaget? hmm.gif Jeg pleier å sykle rundt... Til tider krype Lykke til, har selv mange venner i Tromsø, og begge brødrene mine bor der. Er så mange muligheter når du kommer til et større sted, om mange miljøer å velge mellom. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du sier d kan være grunnlaget? Men skal man jogge rundt og hamstre tlf'nummre & /eller msn adresser på den festen da? eller hvordan skal egentlig det kunne bli grunnlaget? 7422210[/snapback] Det virker som om trådstarter er veldig negativ til å bli med på sosiale ting hvis det er alkohol inne i bildet. Jeg sier ikke at han skal drikke seg sanseløs drita, men faktum er at folk i ung alder ofte sosialisere og blir kjent med nye folk når man er ute på byen, fest eller pub'en. Takker han nei, blir han jo utelatt. Takker han ja derimot, får han sjansen til å treffe en rekke mennesker, som han sikkert får møte igjen og igjen. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Bare et skudd i mørket. Men er ikke tilfeldigvis religiøs, og føler at det er en "synd" å drikke...? I det tilfelle vil jeg tro det ikke er så lett å overtale fyren til å drikke. Men det er synd (), for det er mye lettere å bli kjent med folk ute på byen eller på fest, med litt alkohol i blodet. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du sier d kan være grunnlaget? Men skal man jogge rundt og hamstre tlf'nummre & /eller msn adresser på den festen da? eller hvordan skal egentlig det kunne bli grunnlaget? 7422210[/snapback] Det virker som om trådstarter er veldig negativ til å bli med på sosiale ting hvis det er alkohol inne i bildet. Jeg sier ikke at han skal drikke seg sanseløs drita, men faktum er at folk i ung alder ofte sosialisere og blir kjent med nye folk når man er ute på byen, fest eller pub'en. Takker han nei, blir han jo utelatt. Takker han ja derimot, får han sjansen til å treffe en rekke mennesker, som han sikkert får møte igjen og igjen. 7427024[/snapback] Har på ingen måter noe i mot sosiale aktiviteter hvor alkohol er inne i bildet, men problemet ligger i det at det er flere forhold som må passe overens da. Siden jeg i utgangspunkte ikke er så voldsomt sosial, så blir det verre for meg som ikke drikker å bli sosial med folk som faktisk drikker.. skjønner ? Bare et skudd i mørket. Men er ikke tilfeldigvis religiøs, og føler at det er en "synd" å drikke...? I det tilfelle vil jeg tro det ikke er så lett å overtale fyren til å drikke. Men det er synd (), for det er mye lettere å bli kjent med folk ute på byen eller på fest, med litt alkohol i blodet. 7427330[/snapback] Er på ingen måter religøs, er døpt og konfirmert, men det har ingen innvirkning på min mening om alkohol. Grunnen er at jeg ikke liker alkhol og smaken av det. Har ingen problemer å nyte alkohol holdige varer, hadde bare smaken smakt Lenke til kommentar
Guff Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg Endret 5. desember 2006 av lars16 Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg 7430916[/snapback] Seriøst, har du ikke noe bedre å komme med så la vær å svare i det hele tatt... Gidder ikke å høre på sånn dritt, jeg gidder ikke å presse i meg alkohol bare for at det skal gjøre ting lettere.. da tar jeg heller den vanskeligere veien. Jeg ser heller det på den måten at det er synd at mange tyr til alkool for å gjøre ting lettere.. Lenke til kommentar
Guff Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg 7430916[/snapback] Seriøst, har du ikke noe bedre å komme med så la vær å svare i det hele tatt... Gidder ikke å høre på sånn dritt, jeg gidder ikke å presse i meg alkohol bare for at det skal gjøre ting lettere.. da tar jeg heller den vanskeligere veien. Jeg ser heller det på den måten at det er synd at mange tyr til alkool for å gjøre ting lettere.. 7430995[/snapback] Du ville ha folks meninger ville du ikke?.. Jo? Ja, det var min mening. Men det du mener å si er vel kanskje at din mening er rett og min feil? Endret 5. desember 2006 av lars16 Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg har merkelig nokk skaffet meg god kontakt / orntlig vennskap med mange folk på denne måten: Dra på fest for å være sosial (ikke for å bli drita) Alle snakker somregel litt med alle på fester. Kommer du litt i prat med noen på festen. Kan du f.eks finne blinkprofilen demmes på nettet dagen etterpå. Bynn å småprate litt med dem der. Så får du sikkert msn, så får du sikkert mobil, så kan man bynne å henge litt... Det funker veldig bra. Åsså kan du jo utveksle telefon nr med en gang du har kommet i kontakt med noen.... Bynn med en aktivitet såm intreserer deg. Da finner man jo automatisk noen som har felles interesser. Deretter kan man bruke oppskriftene som ovenfor. Skal du prate med noen, ikke stå å tenk på om du skal tørre det eller ikke. Tenk på at du har maksimalt 3 sekunder på å gå bort å prate med f.eks ei jente. Bruker du lenger tid på å bestemme deg blir du bare automatisk redd for å gå bort. Beste er å bare hive seg til, å ikke tenke over det... Du som ikke drikker. Finn deg en sosial aktivitet som intreserer deg! Bowling, fotball, volleyball, syklubb, you name it. Lås deg ikke inne på hybelen, man må detsverre selv arbeide med å få et sosialt liv. Endret 5. desember 2006 av Navitas87 Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg 7430916[/snapback] Seriøst, har du ikke noe bedre å komme med så la vær å svare i det hele tatt... Gidder ikke å høre på sånn dritt, jeg gidder ikke å presse i meg alkohol bare for at det skal gjøre ting lettere.. da tar jeg heller den vanskeligere veien. Jeg ser heller det på den måten at det er synd at mange tyr til alkool for å gjøre ting lettere.. 7430995[/snapback] Du ville ha folks meninger ville du ikke?.. Jo? Ja, det var min mening. Men det du mener å si er vel kanskje at din mening er rett og min feil? 7431091[/snapback] Nei, jeg sier på ingen måte at jeg har rett og du har feil. Men å ty til alkohol fungerer kanskje fint for deg, men når jeg blir kritisert for mitt valg av å ikke drikke for at jeg ikke liker det, reagerer jeg. Det blir bare for dumt. Jeg har merkelig nokk skaffet meg god kontakt / orntlig vennskap med mange folk på denne måten: Dra på fest for å være sosial (ikke for å bli drita) Alle snakker somregel litt med alle på fester. Kommer du litt i prat med noen på festen. Kan du f.eks finne blinkprofilen demmes på nettet dagen etterpå. Bynn å småprate litt med dem der. Så får du sikkert msn, så får du sikkert mobil, så kan man bynne å henge litt... Det funker veldig bra. Åsså kan du jo utveksle telefon nr med en gang du har kommet i kontakt med noen.... Bynn med en aktivitet såm intreserer deg. Da finner man jo automatisk noen som har felles interesser. Deretter kan man bruke oppskriftene som ovenfor. Skal du prate med noen, ikke stå å tenk på om du skal tørre det eller ikke. Tenk på at du har maksimalt 3 sekunder på å gå bort å prate med f.eks ei jente. Bruker du lenger tid på å bestemme deg blir du bare automatisk redd for å gå bort. Beste er å bare hive seg til, å ikke tenke over det... Du som ikke drikker. Finn deg en sosial aktivitet som intreserer deg! Bowling, fotball, volleyball, syklubb, you name it. Lås deg ikke inne på hybelen, man må detsverre selv arbeide med å få et sosialt liv. 7431171[/snapback] Slettest ikke dumt.. skal vurdere den fremgangsmåten ja Mitt problem er sansynligvis at jeg tenker for mye på hva man skal si osv osv, og det stopper meg sansynligvis i mot å bare gå bort å prate. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) IKKE tenk over va du skal si. Det er derfor jeg sier 3sekunder etter at du har sett jenta... La samtelen gå flytende. uten manus. Hvis ikke blir du redd for å glemme hva du skal si.... Kjenner til akkurat det:P Når mann får pratet litt på nettet. Da vet man at man har litt vennskapelig kjemi. Brukte faktisk den metoden henne jeg først var sammen med hehe Endret 5. desember 2006 av Navitas87 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg 7430916[/snapback] Dummeste jeg har hørt! Eneste måten å få kontakt med jenter på er å drikke seg full? Lurer på hvilket liv du har. Og at mange drikker det er vel ikke noe agrument for at han skal gjøre det? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ohmy.gif ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (laugh.gif) Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg wink.gif Høres ut som en fjortis som nettop har oppdaget alkohol og skal vise at han drikker det. Man trenger slettes ikke å drikke for å bli kjent med folk. Og du trenger ikke å drikke for å være med på fest, bare dra og vær sosial, nesten alle er veldig hyggeilg og grei i fylla, alle er venner. Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) ...bare dra og vær sosial... 7431823[/snapback] Akkurat dette er jo problemet til trådstarter, han er ikke så sosial av seg. Tror ikke det er så lett å "bare dra og være sosial" med ukjente fylliker (satt på spissen). Jeg støtter heller forslaget om å bli med i et sosialt lag med samme interesse(r ). Og 3-sekundersregelen til Navitas87. Endret 6. desember 2006 av Gønn Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Herregud da.. Ingen liker kaffe første gang de smaker. Mange liker heller ikke brus første gang? ( ), men de venner seg til det.. Første gang du smaker øl er det sikkert heller ikke himmelen.. men det er mange som drikker det, og det er gøy med alkohol. (:! Hvis Smaken er det enerste argumentet mot, så er det på tide å venne seg til den spør du meg 7430916[/snapback] Seriøst, har du ikke noe bedre å komme med så la vær å svare i det hele tatt... Gidder ikke å høre på sånn dritt, jeg gidder ikke å presse i meg alkohol bare for at det skal gjøre ting lettere.. da tar jeg heller den vanskeligere veien. Jeg ser heller det på den måten at det er synd at mange tyr til alkool for å gjøre ting lettere.. 7430995[/snapback] Det ligger faktisk noe i det "lars16" iallefall prøver å si. Hvis du ikke drikker fordi du er avholds, så respekterer jeg selvsagt det. Men hvis grunnen til at du drikker er at du ikke liker smaken på alkohol, så er det kanskje noe du bør gjøre noe med. Øl smaker hoppetau de første gangene uansett, men gud så godt det blir når du venner deg til smaken. Det er jo heller nesten ingen som liker vin første gangen. Man må vende seg til smakene, og det handler om å utvikle smaksløker og sanser. Selv om det ikke bør være slik, så spiller alkohol en viktig rolle i det sosiale liv. Er det ikke da verdt forsøket å prøve og lære seg å like alkohol? Som du sier, så er jo det en av grunnen til at du ikke blir med/føler deg utenfor på byen. Jeg synes du bør prøve, hvis den eneste grunnen til at du ikke drikker er at du ikke liker smaken av alkohol! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ikke drikk ting du ikke liker, da blir du nesten garantert dårlig. Det er hvertfall min erfaring. Jeg holder meg til ting jeg liker, og jeg har vært fyllesjuk èn gang. Så selv om resten av verden kaller meg fjortiss, drikker jeg omtrent bare rusbrus. Noen ganger littegrann sprit, for det kan jeg blande med juice uten at det smaker brød. Så finn noe du liker, om du vil drikke Så kan du heller ta det gradvis. Ingen vits i å bøtte nedpå øl eller vin og bare true det i seg. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvis du er kristen kan du melde deg inn i en menighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå