Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få kontakt med jenter og skaffe nye venner

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

"Hei jeg er ny her i byen, kunne du tenke deg å vise meg litt rundt?" + bla bla kjenner egentlig ikke så mangen her bla bla.

Men anyways du må enten:

Lage deg en nettprofil på myspace/blink/match/x datingsites

Komme deg ut på byn

Konserter/andre sosiale "events"

Kafe

Du skulle flytte for å studere? Da kommer du vel i slike grupper, hvor du kan bli kjent med folk? Nei? (går selv ikke på universitet, men tror det er noe slikt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er viktig at du er realistisk, du kommer etter all sannsynlighet ikke til å treffe "the love of your life" med en gang. Det er både sunt og naturlig å gå gjennom noen forhold før du i det hele tatt vurderer å ta steget til noe mer seriøst.

Min plan hadde nok vært som følger: begynn å bygge opp et sosialt nettverk når du kommer til Tromsø (kollegaer/naboer er et naturlig sted å begynne). Jentene kommer etterhvert :)

Prøv å ikke være så kritisk til alkohol og de som drikker det :) Samme hvor sprøtt det høres ut vil jeg faktisk anbefale deg en aldri så liten fyll. Om ikke annet vil det gi deg en fellesnevner med mange andre mennesker på din alder. Prøv gjerne shots, det er en skummelt enkel måte å bli påseilet.

Merk: jeg har all forståelse for de som velger å være avholden, men også full forståelse for de som velger å ikke være det :innocent:

Virket bare på meg som at trådstarter trenger et tupp i ræva.

Lenke til kommentar

Fint innlegg, kjenner meg faktisk igjen i det meste av det du skriver...

Har flytta inn til byen selv for å gå som lærling. Problemet her, er at de fleste av de jeg jobber sammnen med er så mye eldre og har barn og famile (også de fleste har barnebarn)

De få kompisene jeg har bor ett stykke unna og blir ikke så ofte jeg ser dem....

Jeg flytta i juni og kan ikke akurat si at jeg har så mye å gjøre om dagene, jeg drar på jobb, på veien hjem stikker jeg innom butikker o.l og drar hjem... Slik har dagene godt i ca ett halvt år....

Syns ikke det er så lett og bare å gå på byen når man ikke kjenner noen som er der...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville fokusert på å få meg et sosialt nettverk først, før du prøver å få deg dame. For det blir sinnsykt mye enklere å finne seg en jente som du liker, og som liker deg, om du har et greit sosialt nettverk. For de fleste venner har andre venner, og folk de kjenner o.l. Om noen av vennene dine er jenter er ikke det en ulempe, for jenter kjenner gjerne andre jenter...

Så i utgangspunktet; "Hvordan få venner?".

Oppskriften her er egentlig banal(men alikavell ganske vanskelig), nemmelig å møte folk. Begynn på forskjellige ting, som f.eks noen idretter. Om du hadde vært student ved UiT hadde noen av studentforeningsens arangemanger vært selvsagte valg (seiling, kor, dykking, whatever). Men sjekk gjerne om de har arangemanger åpne for alle, der er du garantert å møte folk i din alder.

Nå vet kjenner jeg jo ikke deg, så for alt jeg vet kan du ha sosiale antenner som en ederkopp. I så fall vil det bli vanskeligere, men ikke umulig. Man lærer så lenge man lever. Er bare å prate litt med folk om det man har felles. Du møter nok mange du ikke liker, men innimellom finner du noen som viser seg å ikke være så gale.

Lenke til kommentar

Skole, trening , diskotek ( som verken trådstarter eller meg selv liker ) , bok , internett cafeer, vanlig cafe, resturang osv. Alt som kan brukes til noe..

Vær positiv og blid og del et par meninger med folk rundt deg så :)

Men en positiv ting du allerede har , er at du ikke har knulla en veninne av en veninne som igjen kjenner den veninna som du har lyst til å slenge kameraten i ! :D

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Takker for en god respons :)

Angående det å drikke for å finne seg kamerater synes jeg bare blir helt galt. Hadde jeg likt alkohol.. ja.. men gidder ikke å presse i meg alkohol for det er en snarvei til lykke.. for det tror jeg ingenting på. Det blir liksom galt.

Er fullstendig klarover at sjansen for å treffe den rette på 1. forsøk er omentrent like stor som å vinne i lotto.

Er også klarover at å finne noen å være i lag med blir letter om man har ett sosialt nettverk. Og det er vel der en del av kjernens problem er

Men det som er litt av problemet også er at de som ikke har problemer med damer, venner og slikt, har ofte vanskeligheter for å skjønne hvordan det er å ikke ha de mulighetene.. noen sier, bare ta deg en fyll så blir alt så bra.. :thumbsdown:

Og ja, det er helt sant, jeg trenger en tupp i baken for å komme meg ut, men som dere sikkert skjønner så har ikke det vært så lett siden man har bodd på en plass uten fornuftige folk på min alder og ellers få aktiviteter.

Og derfor håper jeg at jeg skal klare å finne meg en filmklubb eller noe slikt for å få meg noen venner, noe som jeg åpenbart trenger.

Jeg takker for all hjelp, har vært til stor nytte.. overrasket over responsen.

Håper noen av tingene som er kommet frem i denne tråden kan være til hjelp for andre også, som evt. sliter med noe av det samme som jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror du kanskje trener å slå deg litt løs. Det er særlig lett hvis du finner deg en venn som er litt "vill" av seg, så er det bare å slenge seg med. Lev litt i nuet :love:

Men ellers:

Studerere du ? Start en samtale med noen! prat litt med nabopersonene og slikt, og kanskje spøk litt i kantina. Ser du noen som ser ensome ut å sitter alene, er det virkelig plassen å slå til. Hvilken skade kan det gjøre?

Meld deg på noe: Ett eller annet som DU liker eller syns er gøy! da er du iallefall sikret å finne deg dame eller kompis som har samme interessene som deg :cool:

Jobb: Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste person enda som ikke har fått seg venner gjennom jobben. De er ute stadig vekk og finner på noe sammen, + å ha morro dager på jobben.

Diskotek: Du trenger davel ikke drikke. Spesielt er jo driskotek for å danse å slå seg litt løs :love: ikke sitte i baren å sippe. Det er faktisk mye hottere å se en edru fyr som har kontroll over kroppen sin danse, enn en som er drita. Kom deg i dans med ei dame, å prat litt med henne. kanskje blir det no mer ;P

Men det gjør davel ikke noe om HUN drikker? Jeg har noen veninner som er ganske usosiale, men er superutadvendte i "fylla". De er ikke fulle, kanskje ikke engang i nærheten noen ganger, men det gir et kick. Å noe er at når de da flørter med gutter så kan de være mer frampå å "tøffe", men siden de ar drukket litt, så har de også den muligheten at de kan skylle på "fylla" om det skjærer seg. Det er som en trygghet for dem.

Lenke til kommentar
Takker for en god respons :)

*SNIP*

Ja, jeg er enig i at du ikke burde presse i det alkohol for å forsøke å få venner. Var jeg deg, ville jeg først og fremst fokusert på å få noen venner. I tillegg til å holde på med ting som er gøy. Om det er jenter der er ikke så nøye, det kan godt hende de kommer når den nye kompisen din inviterer deg på filmkveld lørdagen etterpå. ;)

Å presse seg til ting man ikke liker for å forsøke å få nye venner er ett håpløst forsøk i mine øyne. Du vil sannsynligvis uansett ikke finne venner som "passer" fordi du er i ett miljø du ikke trives i.

Lenke til kommentar

Det er vel en av grunnene ja, for som oftest er det bare jeg som ikke drikker og da blir det dønn kjedelig..

Og hoppe til sengs med en dame skal være frivillig, og helst i edru tilstand.. er neppe mye glede av det osv osv..

Lenke til kommentar

Å ikke gå ut på byen fordi du ikke drikker tror jeg er dumt. Det er ikke noe problem å være den som ikke drikker når man er ute. Ja, det kan være litt kjedelig, men slettes ikke noe problem.

Å melde seg inn i studentforeninger kan nok være veldig smart!

Melde seg frivillig til å jobbe gratis på studentcafè en gang i uka, prøve å engasjere seg i organisasjonen osv.

Idrettsgrupper er også en fin måte å komme i kontakt med andre mennesker på!

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke studere, skal jobbe.

Og nei, det er ikke lett å gå ut på byen alene for meg. Tror ikke byen er løsningen akkurat. Men har bestemt meg for å finne meg en filmklubb eller noe slikt å melde meg inn i.

Lenke til kommentar
Engasjer deg politisk, begynn å trene (dra på treningsstudio) begynn med organisert idrett (fantastisk måte å møte folk på)

7411469[/snapback]

Dette er det beste tipset hittil synes jeg. Har du noen interesser eller politiske meninger? Meld deg inn i en forening, et politisk parti eller et idrettslag.

Er det noe du har lyst å lære deg? (Et språk, lage mat, danse etc.) Meld deg på et kveldskurs! Da kommer du garantert i kontakt med både gutter og jenter, og uansett hvordan det går så er det en fin start.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at å prøve å skaffe seg venner bør være første prioritet. De vil du alltid ha mulighet til å falle tilbake på. Hvis det blir slutt med dama, så står du helt alene igjen.

skal du gå på skole? i så fall: vær med på alt som skjer i den første tida (fadderperioden). Hvis det er noe spesielt du liker å finne på, så er det alltid en studentgruppe som driver med det. Kanskje du kan være med studenter selv om du ikke er student selv?

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke studere, skal jobbe.

7415327[/snapback]

Har du fått jobb allerede, eller skal du skaffe en når du kommer til Tromsø?

Uansett store sjanser for å få venner gjennom jobben. Da blir det også lettere å skaffe seg flere venner. Men en god idé å joine en filmklubb siden du virker interessert i film. Ellers er det mange muligheter i hvilken som helst by, så det burde ikke være for vanskelig å skaffe seg et sosialt nettverk. Men det krever selvsagt litt jobbing og initiativ :)

Lenke til kommentar

Så og si alle mine bekjente og venner som har dame/type, har møtt partner sin gjennom fest eller fått gjennomslag for første gang når alkohol var inne i bildet. Selv møtte jeg min store kjærlighet når både jeg og henne var ganske så drita. Det forholdet gikk desverre til helvete, men det er annen diskusjon.

Poenget mitt er at nå som du flytter, vil du antakeligvis møte en masse nye folk og starte med blanke ark. Hvis da en gjeng ber deg ut en lørdagskveld eller vil ha deg med på den lokale pub'en, bør du absolutt ikke si nei. Det kan være grunnlaget for et nytt sosialt nettverk for deg, og da senere muligheten til å møte masse damer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...