Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få kontakt med jenter og skaffe nye venner

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen vil vel kanskje ikke anse dette som noe problem, men for meg er det det.

Er sosialt problem.

Jeg er en gutt 21 år, og har til dags dato ikke hatt kjæreste, hatt veldig lite venner, og i det hele tatt veninnner.

Har bodd på bygda i alle mine år, en plass uten folk på min alder, har hatt tunge år på grunnskolen, delvis grunnet litt mobbing.

Så derfor sitter jeg her idag med veldig få venner og har ett savn hvor jeg ønsker noen å dele livet mitt med.

Men før jeg kan komme på den stien, så må jeg altså prøve å finne meg noen venner, og for å klare det må jeg komme meg bort fra bygda.. Noe som jeg er på tur å gjøre. Flytter til Tromsø rett over nyåret.

Men siden jeg er litt usosial av meg, så trenger jeg råd og tips til hvordan jeg best kan komme i kontakt med nye folk, og ikke minst jenter.

Og dra ut på byen eller på fester er egentlig ikke noe alternativ for meg, for det gidder jeg rett og slett ikke. Det kommer av at jeg ikke drikker og dermed gjør det veldig vanskelig å blande seg med folk, man blir mere sittende alene og det er ikke noe artig, men jeg liker godt å gå ut i lag med folk og sette seg en plass hvor det er mulig å prate,men har på følelsen av at de plassene er det fåtall av i byene i dag, da det er mest diskotek. Og fest generelt er ganske kjedelig synes jeg da, da jeg er mer av den rolige typen som ikke liker fest.

Så derfor må jeg finne andre alternativer, og det er der jeg trenger tips.

Hvilke alternativer har jeg ?

Og tilbake til spørsmålet om jenter.

Jeg har på følelsen av at de fleste skaffer seg en kjæreste via alkohol, fest og byen. Er det en rett følelse? Dette er jo 3 ting som jeg rett og slett ikke liker. Og det er jo en uheldig kombinasjon. Så hva da?

For å oppsumere:

1. Trenger tips til hvordan jeg best kan komme i kontakt med nye folk og ikke minst jenter, da det er de jeg har hatt minst kontakt med oppigjennom årene, og "takler" dårligst.

2. Hvordan få skikk på det usosiale ?

Takk for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at man skaffer seg dame på fester, har vel noe med at man er mer utadvendt etter 1 pils eller 10. Lettere å oppsøke kontakt med noen, og praten går ganske fritt, ettersom man ikke tenker så mye over hva man sier. Enkelte har lett for dette uten alkoholen også, mens andre bruker alkohol for å kompansere for liten selvtillit ol.

Dvs, man legger grunnlaget på fest, ved å oppnå kontakt, og tar det derfra (gjerne i edru tilstand).

Eneste rådet jeg kan gi deg er egentlig bare å hoppe i det når du føler du får lyst til å komme i kontakt med noen, hvor enn det måtte være.

Lenke til kommentar

ja, vet ho er der ute en plass..

Men desverre virker det som om jeg ligger langt bak i det sosiale feltet enn mange andre. Og det er nemlig at jeg mangler venner.

Jeg kan liksom ikke gå ut på byen en lørdags formiddag eller kveld og si: Hei du, skal vi finne på noe ?

Det passer seg liksom ikke.

Lenke til kommentar

Siden du bor på bygda med få på egen alder er det ganske naturlig at du ikke har et stort nettverk av venner og kvinnelig bekjente. Men siden du flytter til Tromsø snart burde det komme av seg selv nesten.

Du sier du ikke er av festtypen. Det er jo litt synd siden det er enklest å komme i kontakt med nye folk på den måten. Men det finnes mange andre. Du kan gå på cafe fx. Men om du er litt beskjeden er det ikke bare-bare å begynne å prate med vilt fremmede. Et annet alternativ er å engasjere deg i politikk eller en organisasjon. Da vil du bli kjent med en del nye folk, og kanskje også en jente som er ekstra spesiell :) Her har du også fordelen at de du blir kjent med sannsynligvis har noenlunde samme interesser som deg. Dermed er sjansene større for at du treffer den rette her enn på en fest hvor det eneste man har felles er alkohol og alder.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er tingen. Er ikke noe i veien med å gå bort til ei ukjent jente, introdusere seg, og bare få igang praten. Så er det bare å spørre om nummer, og om hun har lyst til å møtes igjen. Virker skremmende, men funker faktisk. Må bare tørre å hoppe i det.

Lenke til kommentar

Er vel antakeligvis der selvtilliten spiller inn.

Som jeg nevnte i første innlegget så hadde grunnskolen for meg vært ett helvette, spesielt ungdomskolen, der jeg ble litt mobbet.. Så da er det ikke bare bare å gå bort å ta kontakt.

Men det tipset med å finne en interesse å drive på med i lag med andre var ikke så dumt.. :)

Lenke til kommentar

Les boka The Game!

Mange vil sikkert flame dette og kalle det dumt, at det bare er en bedre utgave av pronopung etc.

MEN, leser du den uten å svelge alt rått, og fokuserer på litt andre ting enn bare å legge ned damer, vil du faktisk det at Neil Strauss (forfatteren) har gjort god research, og har tips og tricks for selvtillit i slike sammenhenger i FLENG.

Hvordan du kan starte en samtale med fremmede, peptalke deg selv til mot etc etc.

ANBEFALES!

Lenke til kommentar

Om du har litt dårlig selvtillit hjelper det å begynne å trene. Nå aner ikke jeg om du trener eller ikke, men kan vertfall si at generelt så hjelper det på selvtilliten. Det har ikke bare å gjøre med at man ser bedre ut etter hvert og dermed drar til seg positiv oppmerksomhet fra jentene, men at noen stoffer (aner ikke hvilke) skilles ut i kroppen og du rett og slett føler deg bedre. Det gir økt selvtilfredshet og bedre selvtillit.

Lenke til kommentar

Vel, trener 1 gang i uken på Friskhuset..

Er langt ifra overvektig eller noe som helst slikt... men har liksom den meningen av at, skal noen like meg så bør det ikke være av utseende..

Selv om det bestandig er det første man legger merke til og er ganske avgjørende for om at en person skal ta kontakt eeller ei.

Lenke til kommentar

Engasjer deg politisk, begynn å trene (dra på treningsstudio) begynn med organisert idrett (fantastisk måte å møte folk på)

Du har jo mange alternativer, boksing, kickboksing, judo, karate (finn noe som du føler deg vel med) Trener en del Jujutsu, der jeg trener vil jeg si at det er en del av dem som jeg trener ilamme som... Vel, du kan vel si at de ikke er i topp fysisk form.

Meld deg inn i en friluftsklubb, kanskje en sjakk-klubb. Dra på LAN.

Her er det bare å se på mulighetene. Jeg drar f.eks IKKE på byen alene, jeg kunne heller ALDRI ha gått på kafe´ alene. Jeg hater å dra alene ut på byen og det å sitte alene på en kafe´, er det jeg vil kalle mildt sagt stusselig. (Sorry, men jeg kunne aldri i verden ha dratt alene på kafe´for å forsøke å få meg venner/bekjente)

Jeg vil anbefale deg å sondere terrenget, bruke google o.l forsøke å finne klubber e.l der det finnes folk som deler interessene dine. Dette kan jo være alt fra BMW klubben til Frimerkets venner.

There's no end to the possibilities!
Lenke til kommentar
Engasjer deg politisk, begynn å trene (dra på treningsstudio) begynn med organisert idrett (fantastisk måte å møte folk på)

Du har jo mange alternativer, boksing, kickboksing, judo, karate (finn noe som du føler deg vel med) Trener en del Jujutsu, der jeg trener vil jeg si at det er en del av dem som jeg trener ilamme som... Vel, du kan vel si at de ikke er i topp fysisk form.

Meld deg inn i en friluftsklubb, kanskje en sjakk-klubb. Dra på LAN.

Her er det bare å se på mulighetene. Jeg drar f.eks IKKE på byen alene, jeg kunne heller ALDRI ha gått på kafe´ alene. Jeg hater å dra alene ut på byen og det å sitte alene på en kafe´, er det jeg vil kalle mildt sagt stusselig. (Sorry, men jeg kunne aldri i verden ha dratt alene på kafe´for å forsøke å få meg venner/bekjente)

Jeg vil anbefale deg å sondere terrenget, bruke google o.l forsøke å finne klubber e.l der det finnes folk som deler interessene dine. Dette kan jo være alt fra BMW klubben til Frimerkets venner.

There's no end to the possibilities!

7411469[/snapback]

Det med melde seg inn i noe er så absolutt ikke dumt, har drevet en god del på med LAN opp igjennom tidene.. og har vel egentlig konkludert med at det ikke er rette plassen for å finne seg dame:p

Har vel egentlig tenkt tanken å melde meg inn i en filmklubb eller noe slikt, er vel en del større sjanse for å finne seg venner av begge kjønn.. Bare håper det går greiere når man flytter til en større plass...

Og trening, ingen dum ide.. trener den dag i dag, og vet at det er godt for kropp og sjel :)

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvorfor du ikke drikker?

Alkohol i moderate mengder fungerer som en utmerket ice breaker når man skal prate med nye folk, og de aller, aller fleste på din alder drikker alkohol.

7411502[/snapback]

Grunnen er vel mange, men mest er det jeg ikke klarer smaken på alkohol..

Er på ingen måte noen motstander av alkohol. Men er motstander av drikkepress og motstander av fjortissfylla. Ble ganske lei av å høre på folk som skrøyt av hvor fulle de hadde vært i helga. Så det er vel hovedparten av grunnen til at jeg ikke drikker..

Hadde ikke vært meg i mot å kunne sittet i lag med kamerater og tatt en øl, eller konjakk til kaffen, men jeg klarer rett og slett ikke smaken.. så derfor. .:)

Lenke til kommentar

Tromsø er et flott sted å møte nye mennesker, mange utesteder som du ikke trenger å drikke for å ha det gøy, men muligheten er jo der...

Hvis du skal studere på universitetet her har du mange muligheter til å skaffe nye venner, grunnet utesteder for det meste, og konserter, samt aktiviteter på skolen tilpasset alle for en hver smak.

Lenke til kommentar
Tromsø er et flott sted å møte nye mennesker, mange utesteder som du ikke trenger å drikke for å ha det gøy, men muligheten er jo der...

Hvis du skal studere på universitetet her har du mange muligheter til å skaffe nye venner, grunnet utesteder for det meste, og konserter, samt aktiviteter på skolen tilpasset alle for en hver smak.

7411656[/snapback]

Skal ikke studere nei, flytter pga. jobb :)

Men gleder meg sånnsett til å komme oppover.. starte på blanke ark..

Og forhåpentligvis få annen lykke enn materialistisk lykke som varer 2 dager og er over..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...