Dradeel Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har i lengre tid hatt ett problem med at nettverkskortet har koblet seg av og på nettverket automatisk... og det treiger ned kopieringshastigheten noe så enormt. Så vart jeg fortalt at en medfølgende ledning må kobles i en eller annen plass for at det skal slutte. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal plugge i den ledningen, siden jeg ikke har noen manualer eller lignende som fulgte med nettverkskortet. Så... hvor plugges den? :smile: /edit: Hk = Asus P4T533-C. Nettverkskort = SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO, Nettverk Full Duplex RJ-45 _________________ - Dradeel [ Denne Melding var redigert av: Dradeel på 2002-11-17 19:27 ] Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Her trenger vi mer forklaring. Er det wake on lan kabelen du snakker om her? Den har ingen ting med at maskinen faller ut av nettet, den er kun om du vil slå på maskinen over nettet. Men problemet ditt, hvordan ser nettet ditt ut? Er kortet kobla til en switch eller en hub? Hvilket OS kjører du og hvordan kopierer du filer? Hva skjer når det kobler seg av, bare stopper overføringa opp? Eller blir det bare treigere? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har samme kortet selv, og det er ingen hokkus-pokkus med det. Støtter alt, og er fullt Plug & Play. Kan bruke alle slags kabler som er innenfor standardene, og er ellers et stabilt og fint kort. Lenke til kommentar
Dradeel Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Når nettverket ikke arbeider så hopper den ikke av og på... Men når den først hopper av og på så skjer det både på pc-pc og over hub eller switch. Men pointet med at jeg spurte om ledningen var at jeg vart fortalt av en med samme problemet. Hans nettverkskort hoppet og av bestandig. Han fikk kobla i ledningen som fulgte med og dermed funka det fint... /edit: den kobler seg av nettverket, venter en stund, og kobler seg på igjen. hva navnet på kabelen er vet jeg ikke, men den er sånn ca. 20-30 cm lang. Passer i en liten kontakt oppå nettverkskortet.. _________________ - Dradeel [ Denne Melding var redigert av: Dradeel på 2002-11-17 19:53 ] Lenke til kommentar
Coyote Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hvis det virker som maskinen blir koblet av og på nettverket, er det nok ledningen som er (på vei til å bli) ødelagt! Bytt ut med en annen ledning, og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 10:39, skrev Coyote:Hvis det virker som maskinen blir koblet av og på nettverket, er det nok ledningen som er (på vei til å bli) ødelagt! Bytt ut med en annen ledning, og se om det blir bedre. Han bør også sjekke nettkortet, har opplevd at kontakten på kortet jukser samt defekte kort kan gi slike symptomer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå