Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

12" JBL basskasse.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått meg en JBL 12"sub - 1200GTI serien. Den er rimelig gammel, men den har nesten ikke blitt brukt.

Jeg tenkte jeg skulle lage meg en kasse til den, men jeg trenger å vite hvor mange liter den må være på.

Jeg skal ha portet kasse, og sub'en er på 1000W.

Noen som eventuelt har noen tegninger med eller noe sånt?

Eller bare si hvor mange liter dere anbefaler at jeg har i kassen.

Endret av Mortex2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemmer nok det, 70 liter er riktig.... lag den med sråvegg, og så brei som mulig, så tar den ikke så stor plass ;)

7414711[/snapback]

Okay! ;)

Men det er ingen her som har noen tegninger eller mål jeg kunne følge? Blir litt lettere, da.

7417069[/snapback]

Tegning er enkelt å lage selv, først finner du ut hvor stor vinkelen skal være. (Altså hvor mye kassen skal helle [ / ]), så må du finne ut hvor høy kassa må være når elementet er plassert inn... Så kan du bestemme en bredde eller en lengde på kassa også kan du derfra finne det motsatte... =P Piece of cake, brukte tre uker på en kompis sin dobbel 12" i plexi...

Lenke til kommentar
Stemmer nok det, 70 liter er riktig.... lag den med sråvegg, og så brei som mulig, så tar den ikke så stor plass ;)

7414711[/snapback]

Okay! ;)

Men det er ingen her som har noen tegninger eller mål jeg kunne følge? Blir litt lettere, da.

7417069[/snapback]

Tegning er enkelt å lage selv, først finner du ut hvor stor vinkelen skal være. (Altså hvor mye kassen skal helle [ / ]), så må du finne ut hvor høy kassa må være når elementet er plassert inn... Så kan du bestemme en bredde eller en lengde på kassa også kan du derfra finne det motsatte... =P Piece of cake, brukte tre uker på en kompis sin dobbel 12" i plexi...

7425583[/snapback]

Jupps. Takker for det.

Skal bare lage kassa med i MDF jeg. Lager den i 22mm plater.

Skal ha den omtrent like høyt som baggasjerommet mitt, fordi jeg skal ha to 3" rør stikkende opp i hattehylla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...