scorcho Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 hei en kamerat av meg har nettopp kjøpt en ny data som vi har satt sammen hvor alt er helt nytt. Systemet består av ett asus p5w dh deluxe hovedkort Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 675 Mhz minne with two matced intel e6600 prossessor sata 2 WD 320 GB HD 7200 rpm 16 mb cache (som er helt ny og blank) 7900 GS grafikkort 256 MB zalman 9500 prossesor vifte hiper 580Watts PSU vi får ikke bootet dette. Det lyser grønt i lampen på hovedkortet og alle viftene begynner å gå. både på Psu, prossesor ,grafikkort og kabinettsvifter. Tror alt skal være riktig plugget til hovedkortet. Kan det være ett minne problem? Leste her i dag at en på forumet her har akkurat samme hovedkort,prossesor og minne. Har prøvd med ett crucial ballistix 1GB 6400 (800mhz) også,men ingenting bootet. Trenger hjelp plz Lenke til kommentar
CIder Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du testet å plassere Rambrikkene i ulike slotter? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du satt 2 styck strømkontakter i hovedkortet? Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 jeg har testet både mine crucial brikker og hans corsair brikker i alle slottene. Jeg har koblet til den store avlange strømkontaken fra psuen til hovedkortet og atx 4pinen fra psuen til hovedkortet hvis det var det du mente Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hva legger du i "får ikke bootet"? Kommer du ikke inn i BIOS? Hvis du kommer inn i BIOS, finner du disker og CD drev? Meldinger når BIOS skal boote? Hører du lyd fra høyttaler? Du skal høre feilkoder eller POST OK. Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) nei jeg får ikke noen videosignaler til skjermen og den booter ikke til bios en gang. det eneste som skjer er at alle vifter starter pluss jeg hører også at hardisken starter og at cdspilleren starter. Jeg hadde med min pc hvor jeg har en asus m2n32 deluxe 590 hovedkort og jeg prøvde kameraten min sine 2GB corsair minne og plutselig fikk jeg samme problem ,håper at det er ett enkelt problem som utskifting av minne men synes det er rart hvis en annen på forumet som har samme intelhovedkort og prossesor som kameraten min har fått det til å funke med det corsair minnet noen som har noen mening om hva det kan være? Endret 3. desember 2006 av scorcho Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 noen av komponentene som kan ha blitt skadet som prossesor eller noe annet siden den ikke kommer i bios eller får noe signal til skjermkort eller noen ting. eller burde hovedkortet gi fra seg ett feilsignal da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg spurte om du har lyd i høyttaler, men du svarte ikke på det. Hvis du tar ut alle minnebrikker skal det komme en feilsignal, hvis alt er OK skal det komme et kort pip. Hvis det ikke er noen lyd så er enten høyttaler koblet feil, eller CPU kjører ikke. Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) får ikke noe lyd i hovedkort høytaleren hvis det var det du mente , får ikke ett eneste pip . har ikke prøvd å starte den uten minnebrikke . kan forsøke det og komme tilbake til det. hovedkort speaker skal ha blitt koblet riktig, ganske enkelt å koble det i de siste asus deluxe kortene Endret 3. desember 2006 av scorcho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå