AlXz Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei! Har et hovedkort fra en bærbar pc her, som jeg ikke får til å virke. Jeg har plukket ut hovedkortet, og det ser ut som det har "irra" på det... Noen som vet hva grunnen til dette kan være? Må den ha vært f.eks vannskadet e.l. for at dette kan skje? Eller kan det skje uten noe sånt....? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 kan se ut som vannskade eller noe ja. Prøvd å vaske det vekk med elektro rens? evnt. rødsprit? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvis det virkelig er irring (jeg kan ikek se detaljer godt nok på det bildet), så er det bare en forklaring: vann. Enten veldig mye fuktighet over lengre tid, eller mer sansynlig direkte vannsøl som har trengt inn i hovedkortet. ved direkte kontakt med vann så skal det ikke ligge lenge før det kan bli irring. Jeg kjenner ingen andre mulige årsaker som kan passe med et slikt tilfelle, men jeg kan som sagt ikek se godt nok på det bildet til å konkludere at det faktisk er irring. -Stigma Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Legg ut et klarere bilde. Hvis noe irrer, er det i et fuktig miljø, eller kontakt med litt vann. Redoks. Men som Stigma sier, ser ikke på det bilde der om det er irring. For meg ser det bare mere ut som drit... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Minner om en væskeskade av noe slag det der, ja. Kjipern. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Men som Stigma sier, ser ikke på det bilde der om det er irring. For meg ser det bare mere ut som drit... 7410776[/snapback] Se på området ovenfor den blå, store sokkelen. Hvitt "belegg" på metallkomponenter flere steder. Og noe som kan minne om rust på den firkantete saken, men det kan også være et "lystriks". Kan fortelle en liten historie; hadde for mange år siden en sommerjobb på Binders. En dag kom det inn en kar som skulle ha seg ny printer, fordi han hadde klart å glemme den gamle ute på tilhengern i regnet(!). Han hadde med seg den gamle og ba oss kaste den, den startet ikke opp eller noe. Istedet tok jeg den med hjem, skrudde den fra hverandre, fjernet "irr" (som lignet mistenkelig på det hvite på bildet her...) og skrudde den sammen igjen. Fungerte fett i flere år etterpå. Free printer. Lenke til kommentar
AlXz Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Prøvde litt med rødsprit, men det går ikke akkurat helt vekk.... :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå