Gå til innhold

Problemer med Promise SATA300 tx4 pci kontrollere

Bordy

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet meg 2x promise sata300 tx4 pci kontrollere, når jeg startet opp serveren og skulle til å boote fikk jeg ikke til og boote opp O/S disken som er koblet på s-ata kontrolleren, fikk opp følgende melding: Disk boot failure, intert system disk and press enter. Prøvde deretter og fjerne den ene pci kontrolleren, og klarte å boote opp problemfritt, installerte deretter driverne til kontrolleren i windows 2003 server. Fant så ut at gikk galt når jeg brukte begge kontrollerne samtidig. Hvordan løser jeg dette? Er det noe bios settings jeg kan stille på?

Hovedkortet mitt er et Epox 83da3+.

Takk på fårhånd, Bård.

Endret av Bordy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk i bios å disabela sata kontrollern på hovedkortet, da fungerte faktisk begge pci kontrollerne, prøvde å boote opp fra pci kontrollern, kobla os disken til der. Kunne sikkert brukt dette oppsettet, men har 8 hardisker jeg skal kjøre i raid. Så jeg skal bruke os disken på hovedkortet tenkte jeg. Hvordan får jeg satt opp dette?

Edit:

Prøvde pci kontrollerne på ett Asus A8N-SLI Premium, det fungerte akkurat som det skulle, fikk begge kontrollerne listet opp i Deviece Manager. Hvorfor vil dette ikke fungere på servern? Kan det hjelpe dersom jeg opptaterer bios? Eller er det bare noe irq/bus settings i bios? Hvis dette ikke fungerer, kjøper jeg vel heller meg en ny kontroller? eller kanskje en hw kontroller. Gjør nok heller det enn å kjøpe nytt hovedkort, cpu og minne.

Endret av Bordy
Lenke til kommentar

Setter virkelig stor pris på hjelp hvis noen vet hva dette kan komme av? Virker som hovedkortet mitt ikke støtter 3 kontrollere samtidig. Klarer faktisk ikke å finne ut selv hva jeg kan gjøre for å få fikset dette. Vurderer faktisk å kjøpe meg et nytt socket A hovedkort, men hvordan kan jeg at det kommer til å fungere på det nye hovedkortet? Eller kanskje jeg skal returnere pci kontrollerne og bytte til noe annet? isåfall, hvilken kontroller bør jeg gå for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...