Gå til innhold

Vi som hater Ex.Phil

Bjorhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant).

Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg.

Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare.

Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke.

7437524[/snapback]

Nåja, ikke alle som var så heldige å oppleve seminarvarianten. Kan forøvrig si meg enig i resten av det du skriver, men samtidig så syns jeg det er viktig å huske på at motivasjon er en viktig faktor for all læring. Hvis du syns det du lærer er dødskjedelig, blir det desto vanskeligere å komme seg gjennom stoffet. Ikke alle klarer denne barrieren. Jeg klarte det ikke i 2002, men det har rettet seg. Tror det har litt med modning å gjøre også. :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg lurer på om jeg skal mumle noe om etikk, filosofihistorie og logikk som "totalt ubrukelig", for ikke å snakke om tjueåringer som deltar i "vi som hater"-grupperinger, men skal prøve å la være.

Examen facultatum lar det seg forøvrig ikke beskrive på generelt grunnlag, den avhenger sterkt av fagretning. Min var jevnt over ganske nyttig, selv om jeg repeterte mye av innholdet senere i andre kurs.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant).

Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg.

Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare.

Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke.

7437524[/snapback]

Nåja, ikke alle som var så heldige å oppleve seminarvarianten. Kan forøvrig si meg enig i resten av det du skriver, men samtidig så syns jeg det er viktig å huske på at motivasjon er en viktig faktor for all læring. Hvis du syns det du lærer er dødskjedelig, blir det desto vanskeligere å komme seg gjennom stoffet. Ikke alle klarer denne barrieren. Jeg klarte det ikke i 2002, men det har rettet seg. Tror det har litt med modning å gjøre også. :)

Den gangen jeg får bruk for sollignelsen, er dagen jeg ser meg enig i at vi virkelig trenger Exphil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...