Bjorhus Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Exphil kan brenne så hardt og lenge i helvette som ingen før har gjort. Forbanna dritt. Og jeg har eksamen i det på lørdag 7438785[/snapback] hehehe, kunne ikke sagt det bedre selv Good luck though Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant). Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg. Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare. Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke. 7437524[/snapback] Nåja, ikke alle som var så heldige å oppleve seminarvarianten. Kan forøvrig si meg enig i resten av det du skriver, men samtidig så syns jeg det er viktig å huske på at motivasjon er en viktig faktor for all læring. Hvis du syns det du lærer er dødskjedelig, blir det desto vanskeligere å komme seg gjennom stoffet. Ikke alle klarer denne barrieren. Jeg klarte det ikke i 2002, men det har rettet seg. Tror det har litt med modning å gjøre også. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 5 sider om pliketikk og utilitarisme. Det var ikke dette jeg så frem til når jeg valgte statsvitenskap.. Ferdig imorgen tough Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg lurer på om jeg skal mumle noe om etikk, filosofihistorie og logikk som "totalt ubrukelig", for ikke å snakke om tjueåringer som deltar i "vi som hater"-grupperinger, men skal prøve å la være. Examen facultatum lar det seg forøvrig ikke beskrive på generelt grunnlag, den avhenger sterkt av fagretning. Min var jevnt over ganske nyttig, selv om jeg repeterte mye av innholdet senere i andre kurs. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant). Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg. Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare. Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke. 7437524[/snapback] Nåja, ikke alle som var så heldige å oppleve seminarvarianten. Kan forøvrig si meg enig i resten av det du skriver, men samtidig så syns jeg det er viktig å huske på at motivasjon er en viktig faktor for all læring. Hvis du syns det du lærer er dødskjedelig, blir det desto vanskeligere å komme seg gjennom stoffet. Ikke alle klarer denne barrieren. Jeg klarte det ikke i 2002, men det har rettet seg. Tror det har litt med modning å gjøre også. Den gangen jeg får bruk for sollignelsen, er dagen jeg ser meg enig i at vi virkelig trenger Exphil. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Edit: Jeg har kun bidratt til å holde liv i en enorm bump. Hovedpunktene i exphil er uansett oppsummert i den udødelige sangen: http://www.youtube.com/watch?v=xQycQ8DABvc Endret 12. desember 2010 av Sinnsyk asylaspirant Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Har dr phil sluttet å sende programmer på tv? Er det grunn til å hate han forde? er det derfor han blir kalt exphil nå som alle sier jeg pleier se på dr phil men klarer ikke alltid siden jeg går på skole mange ganger når de sender Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå