Bjorhus Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Har akkurat vært gjennom obligatorisk tortur ved UIT, nemlig eksamen philosoficum. Jeg velger å likestille dette faget med nynorsk, totalt ubrukelig, og jæ**** irriterende at vi må bruke tid på det . Ja, da har jeg fått lettett mitt sinn, og om det er flere (selvfølgelig er det det) som hater dette idiotiske faget, si din mening her! Endret 2. desember 2006 av Bjorhus 1 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hater og hater. Har eksamen om 10 dager. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Hater og hater.Har eksamen om 10 dager. 7410484[/snapback] Du synes svineriet er intresannt? Jeg hadde eksamen på mandag, og jeg er sjeleglad jeg er ferdig Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er jo litt spennende, men _veldig_ abstrakt stoff. Hvilke oppgaver skrev du? Det føles som om jeg ikke kan noe. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg skrev om aktiv dødshjelp, og tolket det i lys av utilitarismen, samt Kants pliktetikk. Her i Tromsø har vi en egen "Tromsø-varian", innlevering av skriftlig oppgave, samt en 20minutters muntlig Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) A-ha. Tar den på UIO. Der er det bare en fire timers esay-ting. Jeg er livredd. Men at du skrev om Kant er imponerende. Kant og Hume er det mest vriene. syns jeg da, i alle fall. Endret 2. desember 2006 av Plomma2 Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Kant er vrien å få taket på i beynnelsen, men lærerne våre var flinke til å gi oss stoff som var aktuellt/relatert til oppgaven, så det gikk relativt greit. Men, når det er sagt, hadde jeg ikke valgt Kant om jeg skulle gjort det på nytt. Da hadde jeg heller skrevet om Platons idelære og idealstaten.. det er mye lettere, og litt mer intresannt, synes jeg:) Lenke til kommentar
Leon Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det virker som om du liker Ex.Phil, i grunn. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Det virker som om du liker Ex.Phil, i grunn. 7410844[/snapback] Hehehe, nånei, men er man først i det uføre at man må sette seg inn i stoffet, er det jo like greit å skumme overflata og ta det letteste...eller hur? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Huff og gru! Har ex.phil eksamen om litt under en uke, altså på lørdag 9. desember. Heldigvis slipper vi på siv.ing-linjene på NTNU unna etikk-delen som mange andre har, men vitenskapshistorie er ille nok når en må lære seg stort sett hele stoffet på en uke... Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg hater det og kan ingen ting. Fyfaen! Drittfag Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg ser for meg oppgaver som jeg kan få. F.eks "Skriv om Platon og staten" og jeg klarer ikke å finne en god besvarelse. Jeg våkna natt til lørdag av at jeg hadde marerit om at jeg ikke kunne svare noe på eksamen. Jeg ble så stressa av det at jeg spydde. :o Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg fikk 5 på nynorsk eksamen da jeg gikk ut og 4 på bokmål Og så jeg som hater nynorsk da.. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ex.phil ødela mitt forhold til UiO før det fikk begynt. Makan til dødkjedelig søppel.. "Alt er vann" sa en luring. Litt senere sa en enda større luring at "alt er luft". De skal ha for kreativiteten, det er ikke det, men...dæven, så unyttig vissvass. Eksamensdagen kom, jeg hadde lest en feit filosofibok på én uke, og oppgaven lyder "sammenlikn filosof A & B, C & D eller E & F". Jeg kunne fortelle om A, C og E. Er det dette som kalles uflaks? Stryk. Exit UiO. No more! Aldri igjen! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Skal ha eksamen om en knapp uke. Har nesten ikke lest noe enda. Er så sinnsykt kjedelig og umotiverende. Veldig usikker på hvordan det kommer til å gå. Er ikke særlig flink til å skrive slik svada. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har dere lest Sofies verden? Generell innføring i mange av filosofene i kronologisk rekkefølge på en enkel måte der. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant). Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg. Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare. Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke. Endret 6. desember 2006 av flippant Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Agreed. Bra sagt Flippant. Ex phil er vel ikke noe de fleste roper hurra for, et rimelig abstrakt fag. Kan love deg at du derimot skjønner verdien av det senere. Syns selv det var helt greit, spesielt Kant var intressant. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ble ikke ex.phil fjernet som krav til universitetstudier da kvalitetsreformen kom? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Exphil kan brenne så hardt og lenge i helvette som ingen før har gjort. Forbanna dritt. Og jeg har eksamen i det på lørdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå