Gå til innhold

Vi som hater Ex.Phil

Bjorhus

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært gjennom obligatorisk tortur ved UIT, nemlig eksamen philosoficum.

Jeg velger å likestille dette faget med nynorsk, totalt ubrukelig, og jæ**** irriterende at vi må bruke tid på det :nei: .

Ja, da har jeg fått lettett mitt sinn, og om det er flere (selvfølgelig er det det) som hater dette idiotiske faget, si din mening her! :thumbup:

Endret av Bjorhus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kant er vrien å få taket på i beynnelsen, men lærerne våre var flinke til å gi oss stoff som var aktuellt/relatert til oppgaven, så det gikk relativt greit. Men, når det er sagt, hadde jeg ikke valgt Kant om jeg skulle gjort det på nytt. Da hadde jeg heller skrevet om Platons idelære og idealstaten.. det er mye lettere, og litt mer intresannt, synes jeg:)

Lenke til kommentar

Huff og gru! Har ex.phil eksamen om litt under en uke, altså på lørdag 9. desember. Heldigvis slipper vi på siv.ing-linjene på NTNU unna etikk-delen som mange andre har, men vitenskapshistorie er ille nok når en må lære seg stort sett hele stoffet på en uke...

Lenke til kommentar

Ex.phil ødela mitt forhold til UiO før det fikk begynt. Makan til dødkjedelig søppel.. "Alt er vann" sa en luring. Litt senere sa en enda større luring at "alt er luft". De skal ha for kreativiteten, det er ikke det, men...dæven, så unyttig vissvass. Eksamensdagen kom, jeg hadde lest en feit filosofibok på én uke, og oppgaven lyder "sammenlikn filosof A & B, C & D eller E & F". Jeg kunne fortelle om A, C og E. Er det dette som kalles uflaks?

Stryk. Exit UiO. No more! Aldri igjen!

Lenke til kommentar

Kjære vene folkens. Ex.phil i seminarvariant er vel noe av det enklere man kan ta på universitetet. Spesielt svevende er det heller ikke i forhold til ex.fac (som virkelig er jævlig og uinteressant).

Hvis du ikke engang klarer å "fake" interesse for det du skal skrive om kan jeg love deg at videre studier på universitetet ikke kommer til å være spesielt hyggelig for deg.

Du vil få oppgaver som ikke vil interessere deg i det hele tatt mange, mange ganger i løpet av studiet, uansett hva det er du måtte studere. Slik er det bare.

Målet er en helhetlig utdannelse, uansett om du måtte like helheten eller ikke.

Endret av flippant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

Agreed. Bra sagt Flippant.

Ex phil er vel ikke noe de fleste roper hurra for, et rimelig abstrakt fag.

Kan love deg at du derimot skjønner verdien av det senere.

Syns selv det var helt greit, spesielt Kant var intressant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...