Gå til innhold

Intro og kjenningsmelodi - Snart en saga blott?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg syns vanligvis ikke en serie er komplett uten en minneverdig intro og kjenningsmelodi.

Som i de gode gamle seriene som Star Trek, Babylon 5, A-team, MacGyver, Airwolf etc, etc.

I de siste virker det som om serier ikke lenger forkuserer så mye på det.

Ta f.eks noe av de store seriene nå: Lost, Jericho, Day Break og Heroes.

Jeg skal gå inn på det punktet at de har noe spesielt ved dem. Jericho har f.eks den pipingen (telegraf?) og Heroes har han professoren som sier noe på begynnelsen og slutten.

Det blir likevel ikke helt det samme.

Er dette noe som er helt på vei ut, tror dere?

Er det flere enn meg som i så fall syns det er litt trist?

Kjør debatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg syntest egentlig ingen av dagens serier ville passet noe særlig med en intro av denne sorten. Ser liksom ikke for meg LOST med en fengende melodi, eller Heroes for den saks skyld. Men jeg syntest f.eks at Prison Break faktisk har en god intro. Den blir nok ikke legendarisk, men den gjør absolutt nytten sin :)

Lenke til kommentar

Alle seriene du nevner i førstepost er ganske tullete serier. MacGyver og Airwolf og Knight Rider-tiden, hvor det var småteite kommentarer og samme klisjéplot hver episode er blitt erstattet av nærmest filmkvalitet, med spenning, A-skuespillere, høyt budsjett og knallgode manusforfattere. TV er blitt likestilt med film, takket være Lost, Prison Break, Heroes, og tidligere med serier som Twin Peaks, John Doe og X-Files.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Alle seriene du nevner i førstepost er ganske tullete serier. MacGyver og Airwolf og Knight Rider-tiden, hvor det var småteite kommentarer og samme klisjéplot hver episode..

7412753[/snapback]

Tull.. MacGyver er genialt..

7412933[/snapback]

Jeg forstår nostalgien, jeg forstår barndomsminner og å løpe hjem fra 6. klasse for å se episoden man hadde sett 5 ganger før, men jeg forstår ikke hvorfor MacGyver-fans har et behov for å late som de tok showet for å være noe annet enn en smådårlig, men underholdende "spennings"-show.

Lenke til kommentar
Alle seriene du nevner i førstepost er ganske tullete serier. MacGyver og Airwolf og Knight Rider-tiden, hvor det var småteite kommentarer og samme klisjéplot hver episode..

7412753[/snapback]

Tull.. MacGyver er genialt..

7412933[/snapback]

Jeg forstår nostalgien, jeg forstår barndomsminner og å løpe hjem fra 6. klasse for å se episoden man hadde sett 5 ganger før, men jeg forstår ikke hvorfor MacGyver-fans har et behov for å late som de tok showet for å være noe annet enn en smådårlig, men underholdende "spennings"-show.

7412986[/snapback]

Jeg liker fortsatt MacGyver, og jeg har ikke et behov for å late som noe, og jeg tok ikke showet for å være smådårlig..

Lenke til kommentar
Alle seriene du nevner i førstepost er ganske tullete serier. MacGyver og Airwolf og Knight Rider-tiden, hvor det var småteite kommentarer og samme klisjéplot hver episode er blitt erstattet av nærmest filmkvalitet, med spenning, A-skuespillere, høyt budsjett og knallgode manusforfattere. TV er blitt likestilt med film, takket være Lost, Prison Break, Heroes, og tidligere med serier som Twin Peaks, John Doe og X-Files.

7412753[/snapback]

Så, Star Trek og Babylon 5 er også tulleserier da ?

Er muligens ikke alle serier som passer med kjenningsmelodi, jeg kjenner jeg blir god og uggen i magen hver gang jeg hører kjenningsmelodien til f.eks Hotell Cæsar eller i Gode og onde dager... Uuuurk...

Macgyver var kjempetøft når det var på topp. Forskjellige serier til forskjellige tider. Clint Eastwood og westernfilmer er ikke på topp lengre, men han var fantastisk når det var tøft.

Jeg tror seriene tilpasses mer og mer tiden, folk vil IKKE se en lang intro som de ser f.eks en gang og (hvis de har mulighet) spoler over resten av tiden. Av samtlige serier som jeg har lastet ned, så er det ikke mer enn en eller to av de serien som jeg faktisk orker å se introen på. Hvorfor skal du ha noe der som ingen har noe interesse av å se uansett.. :roll: Tror nok dette også ligger litt i tiden at flere og flere av serien kommer til å bli "leid" ut på internett, da vil du ha minst mulig "ekstra" der slik at du kan laste de ned så fort som mulig.

Men, du har da enda nye serier som har intro. My name is Earl er en av dem.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Det er fantastisk kjedelig å se introer gang på gang på gang, så bra de blir droppet.

7415128[/snapback]

Dette er vel mer av et lastened-problem enn et sepåtv-problem? :wee: Evt hvis man har kjøpt serien lovlig på DVD.

Jeg merker selv i det jeg ser gjennom en sesong av et show, at introen blir veldig ofte hoppet over. Dette gjelder spesielt de som varer veldig lenge, gjerne over et minutt. Entourage, f eks, hadde en intro som jeg alltid synes varte alt for lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...