Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"klikking" i Venstre kjeveledd

Husee

Anbefalte innlegg

Har et lite problem som begynner å bli ganske så irriterende.

Når jeg åpner munnen kommer det et klikk i venstre kjeveledd (har hatt det siden i sommer). Noen ganger er det bare et lite klikk mens andre ganger kan det virkelig smelle = O nesten litt skummelt

Har vært hos skoletannlegen og har fått time hos en kjevespesialist til uka..

Men er litt nyskjerrig og det er flere som har hatt samme problemet?

Hva kan dem evt gjøre med dette? kan jeg "slite" ut kjeveleddet?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt dette lenge selv. Begynnte med å provosere det frem, og nå klikker\smeller det når jeg tygger normalt, noen ganger mer enn andre.

Jeg var til tannlege i Militæret med dette og fikk svaret at jeg har slitt ett hakk i kjeven og dette er det som forårsaker det. Han mente det kunne slipes til, men at det var mye styr (operasjon) for liten gevinst.

Lenke til kommentar

Husker godt den dagen jeg prøvde å se om jeg fikk hånda i munnen min, da knakk kjeven litt og jeg har kunnet åpne et par cm til... Altså jeg kan åpne munnen, for så å "knekke" den så åpner den seg litt til, det gjør bare vondt, så jeg lar det heller "gro" på plass :p ser ut til å virke

Lenke til kommentar
Får det av og til når jeg spiser, og det driver meg til vanvidd!

7410475[/snapback]

Av og til? Jeg får det så å si hver gang jeg tygger "litt over mellomstore tygg" Det er ikke noe som er mer irriterende enn det og jeg blir nesten lei av å spise enkelte ting på grunn av det. Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

La merke til at jeg hadde det på høyre side da jeg leste denne tråden. Gir seg etter litt tygging, så det er ikke noe som plager meg

Husker godt den dagen jeg prøvde å se om jeg fikk hånda i munnen min, da knakk kjeven litt og jeg har kunnet åpne et par cm til...

7412172[/snapback]

Fikk du hele hånda inn i munnen, er det vits for oss andre å prøve? Bilde takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...