Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med Honda Civic 91

peace2

Anbefalte innlegg

Bilen starter og går ca 5 min så lyser en gul lampe (muligens til kjølesystemet) noen minutter etter stopper motoren og vil ikke starte igjen før om noen timer!

( bilen har vært utsatt for varme før pga lite vann tidligere )

idag har jeg vært ute å kjøpt samme modell (for å bytte motoren min) men det viste seg at bilen jeg kjøpte hadde samme problem! , fikk heldigvis pengene tilbake :p .

Men siden jeg har sett problemet på begge bilene så må jo det være en kjent feil?

erfaringer? :whistle:

hva kan evt feilen være?

Noen sa at det var pga strøm fordeleren , å jeg kjøpte en helt ny strømfordeler , samme problem fortsetter!

( bytta også tennpluggene )

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en føler som er ødelelagt, et kjent problem me accorden!

Det er føleren på motoren sm jeg vet, ikke noe mer!

7415221[/snapback]

er det mulig å nå den lett? , kan jeg gjøre det selv eller sende bilen rep. ?

Takk for svar :)

7418373[/snapback]

Det må vel finnes noen Honda forum du kan spørre i, men en liten tur på et verksted for å høre hva de har å si kan ikke skade!

Du må mest sannsynlig bytte den, og det ville jeg overlatt til et verksted!

Føler du at du kan bytte den selv så gjør du det!

Men prøv å finn mer info ut om denne føleren, jeg vet desverre ikke mer enn det jeg har sagt tidligere!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei igjen !

vet du hvor den føleren befinner seg? ,eller hva den heter hvis jeg skulle spørre bil verksted?

________--

Jeg har vært på nettet og søkt etter denne feilen , og det stod at det var main relay som var ødlagt ,så kjøpte jeg helt ny en,men det skjedde ingen forandring! ..

Jeg har oppdaget at når man slår på tenningen så lyser det gult (check engine light) i ca 3 sekunder, deretter slokker lyset seg (normalt som på alle 91 civic-er) . Men når jeg starter lyser det gult igjen (unormalt ).

ettersom jeg har prøvd flere ganger så viste det seg at det kommer strøm på Main relay-et, men det er veldig ustabilt at det vibrerer der noen ganger i takt med motoren7 starteren.. motoren får strøm bare noen ganger, å da starter den ,men i det Main relay slår ut så stopper motoren selvom du holder gass ..

Det som er rart er hvorfor den slår ut / vibrer noen ganger :/?

Endret av xox
Lenke til kommentar
hei igjen !

vet du hvor den føleren befinner seg? ,eller hva den heter hvis jeg skulle spørre bil verksted?

________--

Jeg har vært på nettet og søkt etter denne feilen , så stod det at det var main relay som var ødlagt , men jeg kjøpte en helt ny , samme problem fortsetter..

Men jeg har oppdaget at når man slår på tenningen så lyser det gult i ca 3 sekunder, deretter slokker lyset seg (normalt som på alle 91 civic-er) . Men når jeg starter lyser det gult igjen (unormalt ).

ettersom jeg har prøvd flere ganger så viste det seg at det kommer strøm på Main relay-et,  men det er veldig ustabilt at det vibrerer der noen ganger..  motoren får s

trøm noen ganger, å da starter den ,men i det Main relay slår ut så stopper motoren selvom du holder gass ..

7487242[/snapback]

heisann ,går det ann å demontere rele't,har prøvd på en honda å ta opp/dele relet,da var d brent på kontaktoren,jeg pussa den med ett sandpapir,så funka det igjen...husker ikke hva dette rele'et hette..men verd å prøve :yes:

Lenke til kommentar
hei igjen !

________--

Jeg har vært på nettet og søkt etter denne feilen , så stod det at det var main relay som var ødlagt , men jeg kjøpte en helt ny , samme problem fortsetter..

Men jeg har oppdaget at når man slår på tenningen så lyser det gult i ca 3 sekunder, deretter slokker lyset seg (normalt som på alle 91 civic-er) . Men når jeg starter lyser det gult igjen (unormalt ).

ettersom jeg har prøvd flere ganger så viste det seg at det kommer strøm på Main relay-et,  men det er veldig ustabilt at det vibrerer der noen ganger..  motoren får s

trøm noen ganger, å da starter den ,men i det Main relay slår ut så stopper motoren selvom du holder gass ..

7487242[/snapback]

heisann ,går det ann å demontere rele't,har prøvd på en honda å ta opp/dele relet,da var d brent på kontaktoren,jeg pussa den med ett sandpapir,så funka det igjen...husker ikke hva dette rele'et hette..men verd å prøve :yes:

7487422[/snapback]

ok :) men vet du hvor den befinner seg?

- Er det et annet rele enn Main Relay ?

(for jeg har kjøpt helt ny relle "Main relay")

Endret av xox
Lenke til kommentar
hei igjen !

________--

7487242[/snapback]

7487422[/snapback]

ok :) men vet du hvor den befinner seg?

- Er det et annet rele enn Main Relay ?

(for jeg har kjøpt helt ny relle "Main relay")

7489183[/snapback]

nei det er ikke noe annet rele,så vidt jeg husker var det monter under ved siden av rattstammen,tror jeg ,hvor stort er rele'et da,kanskje jeg kjenner igjen det hvis du tar bilde av det.... ;)

Lenke til kommentar

k797940043lvz.jpg

den ser nesten sånn ut ,, men jeg har testet den på en annen honda ,å den startet med EN gang! så feilen skal ikke ligge der , det må være noe som gjør at det blir lite strøm før det rellet? sånn at den slår inn og ut hele tiden ...

edit:

lagt til bilde.

Endret av xox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...