123123123 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei, Jeg har et problem med pcen min i oppstarten. Når jeg innstalerer skjerm-driveren og restarter pcen kommer jeg ikke lengre enn til der hvor det står "windows loading", før skjermen blir svart (lyset blinker mellom blått og orange, akkurat slik som skjer når skjermen f.eks ikke takler ant. hz). Så må jeg inn på sikkerhetsmodus for å avinnstalere skjermkort-driveren. Så fort jeg gjør det, starter pcn helt normalt. Noen som har forslag til hva som kan sjekkes? Bare å spørre om noe var uklart. Håper på raske og gode svar! Mvh. Henrik Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du instalert riktig skjermdriver? Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Trykk F8 og velg å starte i VGA modus, så får du mulighet til å legge inn riktig skjermdriver. Dvs hvis det virker i standard VGA modus så har du samtidig funnet feilkildern - skjermdriveren. Hvis det er portabel PC, vær obs på at det som regel er egne versjoner av skjermdriverne... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Mulig du har en IRQ prioriteringskonflikt , prøv gå til C disken >utforsk og under programmer sletter du under og hovedmappe for skjermkortet, mulig det ligger noe gammelt Ati og Nvidia i konflikt ? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Sjekk at du innstalerer rett skjerm kort driver, å samtidlig legge inn rett driver til skjermen din, slik at du slipper problem med å eventuelt velge for høy oppløsning eller Hz.. Å før du restarter etter å ha instalert driveren, så prøv å sette oppløsningen på det laveste, å se om det hjeler noe.. Hvis overklokket system, så kjør det tilbake til normalt.. (Til du har fått det til å fungere..) Osv.. Osv.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
123123123 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Takker for raske svar! Jeg skal prøve det som er blitt foreslått nå. Driveren er forresten riktig, kortet er et 9800pro og skjermen er en Hyundai LCD. Endret 2. desember 2006 av 123123123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå