Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm så fort windows loades

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et problem med pcen min i oppstarten.

Når jeg innstalerer skjerm-driveren og restarter pcen kommer jeg ikke lengre enn til der hvor det står "windows loading", før skjermen blir svart (lyset blinker mellom blått og orange, akkurat slik som skjer når skjermen f.eks ikke takler ant. hz). Så må jeg inn på sikkerhetsmodus for å avinnstalere skjermkort-driveren. Så fort jeg gjør det, starter pcn helt normalt.

Noen som har forslag til hva som kan sjekkes? Bare å spørre om noe var uklart.

Håper på raske og gode svar! :thumbup:

Mvh. Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk F8 og velg å starte i VGA modus, så får du mulighet til å legge inn riktig skjermdriver.

Dvs hvis det virker i standard VGA modus så har du samtidig funnet feilkildern - skjermdriveren.

Hvis det er portabel PC, vær obs på at det som regel er egne versjoner av skjermdriverne...

Lenke til kommentar

Sjekk at du innstalerer rett skjerm kort driver, å samtidlig legge inn rett driver til skjermen din, slik at du slipper problem med å eventuelt velge for høy oppløsning eller Hz..

Å før du restarter etter å ha instalert driveren, så prøv å sette oppløsningen på det laveste, å se om det hjeler noe..

Hvis overklokket system, så kjør det tilbake til normalt.. (Til du har fått det til å fungere..)

Osv.. Osv..

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...