DE1 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Heisann! Noen som kunne tenke seg å teste en harddisk for meg? Jeg betaler porto+100 kroner til kontoen din. Veit ikke hva som skjedde, og skal prøve den en siste gang på pcen min. Men er det liksom interesse for å tjene en hundrings eller? Edit: Poenget er å fikse den og gjøre så den funker. (Gjorde ikke det klart nok) Endret 2. desember 2006 av DE1 Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hva er det som er gærnt med denne hd'en a? Kjenner du seriøst ingen andre som har pc?(i så fall bør du komme deg ut litt mer) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Jo..? Men er ikke alle som har en pc som klarer å fikse den? Men det sa jeg kanskje heller ikke godt nok i første post. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Beskriv hvordan disken oppfører seg ,så kan kansje noen på forumet gi deg noen råd om hva du bør gjøre. Skulle ikke vere nødvendig å sende den bort før "alt" er prøvd. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Entne funker disken, og vil vise på en hvilken som helst PC som har tilkoblingsmuligheter (og du har vel tilgang til en eller annen PC, din eller en venns, i nærheten?), ellers så er den skadet og vil fungere like lite på andre maskiner. Det er ikke stort som kan repareres i det siste tilfellet, uansett hvor mye peil vedkommende måtte ha. Men ellers er jeg enig med DF. Beskriv heller symptomene her først. En harddisk er ikke så fryktelig vanskelig å diagnosere, og det er litt mye styr å sende av gårde disken tross alt. -Stigma Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Putt i harddisken i maskinen din slik den skal stå, og så last ned dette programmet: http://www.runtime.org/gdb.zip hvis du har FAT filsystem (win98, gammelt) eller http://www.runtime.org/gdbnt.zip hvis du har NTFS (winxp, 2000, NT) Kjør den og se om den klarer å lese noe på disken, hvis den gjør det kan du nok redde en del filer med et slikt program. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Entne funker disken, og vil vise på en hvilken som helst PC som har tilkoblingsmuligheter (og du har vel tilgang til en eller annen PC, din eller en venns, i nærheten?), ellers så er den skadet og vil fungere like lite på andre maskiner. Det er ikke stort som kan repareres i det siste tilfellet, uansett hvor mye peil vedkommende måtte ha. 7410342[/snapback] Jo visst. En isolering/reparering av korrupte sektorer på en harddisk vil gjøre den leselig i overaskende mange tilfeller. Spinrite er et kjent og godt verktøy til dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå