Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemmer med internett

Anbefalte innlegg

Hei. først vill jeg si at jeg vill ikke ha kommentarer "du kan ikke skriver på norsk osv" fordi jeg har nettop kommet i Norge for å bo og er ikke norsk..

Jeg har internett fra nextgentel 3000mbsp/450 mbsp. Når jeg surfer på nette plutselig så mister jeg forbindelsen. Jeg ringte dem i nextgentel og dem sa at alt er OK med internetten min, men det er ikke... Hva skal jeg gjøre? kanskje må kjøpe ny ruter eller?

Jeg vill bruke minst som mulig penger men at ruteren er bra.

Kan derre hjelpe meg hvis det er problemmer med ruteren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja hmmm. :hrm: skal test på bærbar pc om det er "Ok" med nettverkskabel.

Jeg vil anbefalle deg å prøve å bytte nettverkskabel. Eventuelt, dersom du har mulighet til å teste med en annen pc så vil du fort finne ut hvor problemet er.

7410145[/snapback]

Lenke til kommentar
tja hmmm. :hrm:  skal test på bærbar pc om det er "Ok" med nettverkskabel.
Jeg vil anbefalle deg å prøve å bytte nettverkskabel. Eventuelt, dersom du har mulighet til å teste med en annen pc så vil du fort finne ut hvor problemet er.

7410145[/snapback]

7410195[/snapback]

-Dersom det fungerer på den ene PCen, men ikke den andre - Så ligger problemet hos deg.

-Dersom du har samme problem på begge PCene, så bør du prøve å bytte kabelen. Dersom det fortsatt er problemer så ligger problemet mest sansynlig hos nettleverandøren, eller på utstyret de har levert.

Lenke til kommentar
Hei. først vill jeg si at jeg vill ikke ha kommentarer "du kan ikke skriver på norsk osv" fordi jeg har nettop kommet i Norge for å bo og er ikke norsk..

Jeg har internett fra nextgentel 3000mbsp/450 mbsp. Når jeg surfer på nette plutselig så mister jeg forbindelsen. Jeg ringte dem i nextgentel og dem sa at alt er OK med internetten min, men det er ikke... Hva skal jeg gjøre? kanskje må kjøpe ny ruter eller?

Jeg vill bruke minst som mulig penger men at ruteren er bra.

Kan derre hjelpe meg hvis det er problemmer med ruteren?

7409945[/snapback]

Har noen tips du kan prøve.

1. Sørg for at ruteren din er koblet til 1 telefon-uttak på ditt bosted.

2. Viss du har fast-telefon, sørg for at alle telefon-apparater er koblet inn via splitteren som fulgte med ruteren.

3. Sørg for at ruteren ikke står i nærheten av andre elektriske-apparater (pc, monitor, etc etc).

4. Viss du ikke har kabel direkte fra pc'en din til ruteren, så prøv å koble med en kabel for å teste.

5. Viss du bruker torrent så vær obs på at i det du har brukt opp all "ut-hastigheten" din så vil din ned-hastighet også være betraktelig redusert og alt vil gå tregere.

6. Viss du er koblet via splitter så kan du også prøve å koble vekk splitteren og koble "DSL" kabelen direkte i telefon uttaket.

Håper dette kanskje kan hjelpe deg et stykke på vei....:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...