Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista og lydproblemer

Anbefalte innlegg

Hei

Lagt inn Vista, og fått alt til å fungere bortsett fra lyden.

Lydkortet er integret i hovedkortet som er et Asus M2N-E. Får lagt inn SoundMAX, men ingen lyd.

Da jeg hadde XP så fikk jeg heller ikke til det der integrerte lydkortet, så satt in et Turtle Beach: Santa Cruz lydkort som funka bra da. Men nå funker ikke det eller.

I Device Manager er det utropstegn ved Multimedia Audio Controller og Unknow device, men finner ingenting ved å søke automatisk etter oppdateringer.

Noen som kan hjelpe med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kontroller om lyd er på i Bios

2. Se om koblinger på kortet for lyd til front utganger er ok, bruk manualen.

3. Gå til enhetsbehandlingen , slette alle lyd drivere.

4. Restart maskin ,under oppstarten skal Win søke opp nye drivere , hvis du har Vista på CD legges denne i CD ROM skuffen ettersom denne mulig har godt utvalg i kompatible drivere.

EDIT:Ta ut ext lydkortet først.

Endret av LA8464
Lenke til kommentar
1. Kontroller om lyd er på i Bios

2. Se om koblinger på kortet for lyd til  front utganger er ok, bruk manualen.

3. Gå til enhetsbehandlingen , slette alle lyd drivere.

4. Restart maskin ,under oppstarten skal Win søke opp nye drivere , hvis du har Vista på CD legges denne i CD ROM skuffen ettersom denne mulig har godt utvalg i kompatible drivere.

EDIT:Ta ut ext lydkortet først.

7410110[/snapback]

i BIOS står "HD Audio" på Auto og "Front Panel Supprot type" på: AC97 - alternativet er HD Audio. hvordan skal dette stå?

er enhetsbehandlingen det samme som Device Manager? evt hvor finner jeg enhetsbehandlingen? :blush:

der er d i vært fall en unknow device som det står et utropstegn ved. skal jeg gjøre noe med den?

Endret av skinnybones
Lenke til kommentar

ok

bytta ut front pannel support type til HD Audio, og gjorde resten slik du sa; og da fant den drivere og jeg fikk lagt inn soundMAX og alt så tilsynelatende bra ut.

men d kommer fortsatt ikkeno lyd fra høytalerne.

prøvde å sette inn hodetelefoner i front på kabinettet, men da ble d bare masse støy.

hva gjør jeg nå? prøver med d andre eksterne kortet igjen, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...